Continental Automotive Hungary
A fejlesztések során a vállalat egyik legfőbb előnye a területen szerzett sok éves tapasztalata. 1994-ben a Continental volt az, aki legyártotta az első elektronikus immobilizert, 1998-ban pedig az első PASE (passzív indító és nyitó) kulcs nélküli indító és zár-rendszert. A PASE azóta jelentős fejlődésen ment keresztül, olyan újításokkal, mint például a kétirányú vezeték nélküli kommunikáció. A Continental jelenleg a PASE negyedik generációját szállítja az autógyártók számára.
A cégcsoport kiemelt szerepet szán a biztonságnak és a megbízhatóságnak a zár- és azonosítási rendszerekhez kapcsolódó megoldások fejlesztésében is. A mérnökök megkísérlik előrelátni a lehetséges támadási pontokat, és az aktív megelőzésre fókuszálnak.
A fejlesztések egyik kiemelt célja, hogy a vezetők és utasok kényelmét még magasabb szintre emelhessék a jövőben. Jelenleg is dolgoznak egy olyan rendszer megvalósításán, amely automatikusan felismeri a sofőrt, amint az megközelíti a járművet. A rendszer ezután képes például aktiválni a belső és/vagy külső világítást, hogy a sofőr könnyebben megtalálja és megközelítse autóját a sötétben. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy a rendszer még azelőtt elvégzi az olyan személyre szabott beállításokat, mint az üléspozíció, légkondicionálás és szórakoztatási preferenciák, hogy a sofőr beszállna az autóba.
A Közeledésre Nyíló (Approach Unlock) megoldás képes feloldani az autózárat, és akár kismértékben kinyitni az ajtót is, ha egy arra jogosult személy közeledik a jármű felé. Ugyanez a rendszer automatikusan bezárja az autót, miután a sofőr kiszállt belőle, és eltávolodott a járműtől.
Az új megközelítési megoldások tervezése és megvalósítása során a Continental természetesen számol az okostelefonok és egyéb mobil eszközök, mint például okosórák alkalmazásával is. A Gateway Key egy kiváló példa arra, hogy az autóipari beszállító hogyan képes kombinálni a kényelmet és a biztonságot az ilyen megoldások során. A sofőr slusszkulcsa ebben az esetben egyfajta közvetítőként szolgál, és egy biztonságos, autóipari használatra alkalmas vezeték nélküli szabvány segítségével kapcsolódik össze a járművel. A kulcs képes az okostelefonokról vagy okosórákról küldött parancsokat fogadni, Bluetooth Low Energy-n (Bluetooth LE, vagy Bluetooth Smart) keresztül. Az ajtók kinyitása és az ablakok leengedése például azok közé a funkciók közé tartozik, amelyeket távolról egy alkalmazás segítségével is vezérelhetünk akár. A fejlesztők az NFC (near field communication) integrálását is tervezik, amely már sok okostelefon modellben elérhető.
Ez a megoldás kétirányú kommunikációt szállít az autó, a kulcs és az okostelefon között, ami azt jelenti, hogy az adatközvetítés során a jármű is képes információkat küldeni a mobil fogadó eszköznek. Ilyen lehet többek között a jármű aktuális pozíciójára vonatkozó GPS adat, információ arról, hogy nyitva vagy zárva van-e a jármű, vagy akár olyan részletes adat is, mint a gumiabroncs-nyomás, a tartályban lévő üzemanyag mennyisége és folytathatnánk a sort tovább.
Az „alkalmazkodó” kulcsok a jövőben további lehetőséget is magukban hordoznak – úgynevezett „szabadidős kulcsként” is szolgálhatnak. Erre jó példa a Shadow Key, amely az okostelefonnal együtt kulccsá alakítja az egyén hardverét. Az okostelefon kijelzőjén keresztül hozzáférhetünk az autóhoz, az NFC felületen keresztül kommunikálva. Ez a technológia nem csak az új típusú autókba, hanem a jelenlegi modellekbe is beépíthető.
Ezek a megoldások kiválóan tükrözik a Continental filozófiáját, amely az Okos Eszközökkel Integrált Hozzáférési Rendszerekre jelenleg a „hagyományos” hozzáférés-vezérlés és indító rendszerek kiegészítőjeként tekint. A Continental ezekkel a technológiákkal ismét olyan előrelátó és innovatív megoldásokat fejleszt, amelyek egyaránt megfelelnek az autótulajdonosok maximális kényelem iránti vágyának, és a jogosulatlan hozzáféréssel szembeni védelemhez kapcsolódó érthetően magas elvárásoknak.