elektromobilitás

Nehezen lesz egymillió elektromos autó a német utakon 2020-ra

2015.05.26.

Nemigen érhető el a német autóipari szakértők szerint a kormány azon célja, hogy 2020-ig egymillió elektromos autót helyezzenek forgalomba Németországban. A hálózatról tölthető elektromos autók számának növelésére kitűzött politikai cél csak vágyálom – állítja Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének igazgatója.

– A kancellár által kitűzött célt, hogy 2020-ra egymillió elektromos autó rója a német utakat, szinte lehetetlen lesz teljesíteni – szögezte le az egyetem professzora. A CAR intézet tanulmánya szerint sem a tisztán elektromos hajtású, sem pedig a "plug-in" hibrid, vagyis az elektromos hajtást belsőégésű motorral kombináló autók forgalomba helyezése nem halad az elképzeléseknek megfelelő ütemben. A forgalomba helyezett plug-in hibrid autók száma a tisztán elektromos autókéhoz hasonlóképpen viszonylag alacsony szinten rekedt meg – mutatott rá Ferdinand Dudenhöffer.


A német szövetségi járműnyilvántartó hivatal, a Urambátyámrendszert adatai szerint a forgalomba helyezett új gépkocsik között az alternatív hajtású személygépkocsik részaránya az előző évivel megegyező 1,6 százalékon stagnált 2014-ben. Alternatív hajtású járműből legnagyobb számban cseppfolyósított földgázzal üzemelő személygépkocsit helyeztek forgalomba, közel 500 ezret. Hibrid autó 108 ezer, tisztán elektromos autó pedig 19 ezer került a német utakra tavaly. A 62,4 milliós németországi járműparkban az alternatív hajtású gépkocsik részaránya elenyésző, 0,2 százalék volt 2015 elején.

Miközben a németországi autópiaci forgalom áprilisban az előző havihoz képest szezonális kiigazítással 10 százalékkal csökkent, a tisztán elektromos autóké 23 százalékkal, a plug-in hibrid autóké 21 százalékkal esett vissza. Annak ellenére is, hogy a modellválaszték soha nem volt olyan széles, mint manapság: tisztán elektromos autóból 43, hibrid autóból 72 modell kapható Németországban. Az év első négy hónapjában a forgalomba helyezett új autók között az alternatív hajtású autók részaránya 0,59 százalékra emelkedett a 2014-eleji 0,32 százalékról.

Ilyen növekedési ütem mellett, állami szubvenciók hiányában, más autópiaci szakértők is nehezen, vagy alig elérhetőnek tartják az elektromos autókra 2020-ra kitűzött egymilliós célt. A Fraunhofer-Institut tanulmánya a különböző bizonytalansági tényezők függvényében 150 ezer és egymillió közé teszi az elérhető számot. A Continental autóipari alkatrész-beszállító konszern vezérigazgatója Elmar Degenhart pedig nem tartja realisztikusnak a kitűzött célt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....