Toyota Corolla
A Toyota elektromosítással kapcsolatos törekvései évek óta piacvezetők. Elég csak a Priusra gondolni, de az Auristól egészen a RAV4-ig fel lehetne emlegetni a modelleket, mindegyik megbízhatónak bizonyult az évek során. Ugyanilyen a közkedvelt családi autó, a Corolla is, ami Európában 2022 óta csak hibrid hajtással elérhető. Most, egy évvel az új generáció bemutatása előtt, Japában is ez lesz a helyzet.
A cég bejelentésében azzal indokolta a döntést, hogy szeretnének minél inkább a karbonsemlegesség irányába haladni, ezért határoztak úgy, hogy csak hibrid modelleket árulnak majd a márka hazájában. A vevők mostantól csak egyetlen motorvariánssal kérhetik a modellt: az 1,8 literes benzinmotorral. Itthon valamivel több választási lehetőségünk van, az erősebb, 2,0 literes hajtást is kérhetjük és a modell igencsak népszerű is. Persze a japánok sem maradnak teljesen opciók nélkül, a 97 lóerős benzinmotor mellé választhatják a csupán az első kerekeket meghajtó, egyetlen EV-motort, ami plusz 94 lóerőt jelent, vagy a négykerék-meghajtást, extra 40 lóerővel.
A Corolla jelenleg tizenkettedik generációját tapossa, amelyet 2018-ban mutattak be, 2022-ben pedig ráncfelvarrást kapott, így igencsak az életciklusa végén jár. Azóta kisebb upgrade-ekkel tették mindig vonzóvá a vevők számára. Mivel 2026-ra tervezik a következő generációt, az utolsó évre bejelenti a csak hibrid verziót értelmetlennek tűnik, de a helyzet az, hogy a japánok eddig is vitték az elektromos modelleket. Az új variánst pedig újabb fejlesztések teszik még vonzóbbá.
Az alapcsomag része lesz innentől az elülső és hátsó fedélzeti kamera, automata felvétel funkcióval, ami mindig rögzíti, mi történik ajármű előtt és mögött. Emellett a digitális kulcs is alapfelszereltség lesz, illetve új szoftverfunkciók is elérhetővé válnak, mint például a holttérfigyelő-rendszer, a biztonságos kiszállást segítő alkalmazás, vagy a parkolást segítő fék.
Az alap X felszereltség megmarad a 15 colos fémfelniknél és az analóg kijelzőnél, a többi szint a G-től kezdve azonban LED ködlámpákat és 16 colos alumíniumfelniket kap és kicsit más dizájnú fényszórókat. A helyzetjelzők azonban minden szinten LED-esek. A Corolla Sport hatchback május 9-étől érhető el, a szedán és a kombi verzió 19-én érkezik.
Az árazás magyar szemmel érdekes, az X alapmodell 2 279 200 japán jentől indul, ami nagyjából 5,6 millió forint. Itthon a legolcsóbb Corolla ennek az árnak nagyjából kétszerese. A legdrágább variáns a Corolla Touring Active Sport Hybrid E-Four lesz, ami - ha esetleg a név hosszúságából nem derült volna ki - egy különkiadású modell. Ez nagyjából 8,5 millió forintnak megfelelő áron lesz elérhető.
Az új generációról egyelőre nem sokat tudni, a Toyota titokban tartja a fejlesztést, de az biztos, hogy a simán benzines változat kilőve, de a technológiai újításokra mind motorikus, mind szoftveres szinten számíthatunk, illetve egy sokkal letisztultabb és modernebb arculatot tervez a gyártó.
Képek forrása: Toyota