e-mobilitás

Nem tűzveszélyesebbek az e-autók, de drágább a javításuk

2021.09.28.

Az elektromos autók gyúlékonyabbak, mint a hagyományos járművek?  Nem, mondja a Allianz.  Csak az oltása nagyobb erőfeszítést igényel.  Az e-autók javítása azonban drágább, mint a belső égésű járműveké – ismerteti az Allianz biztosító felmérésének eredményét az automobilwoche.de



 

Az Allianz tanulmánya szerint az elektromos autók javítása balesetek után lényegesen drágább, mint a hagyományos autóké. Ennek megfelelően a teljes körű biztosításban a tisztán elektromos autók átlagos kárkiadása tíz százalékkal magasabb, a konnektoros hibridek esetében pedig még 50 százalékkal is magasabb. Különösen az akkumulátorok cseréje drága. A biztosító az éves autónapján tette közzé a számadatokat.

A fotó csak illusztráció. Forrás: Lexus

Különösen a baleseteknek sokkal drágább következményei vannak, mint a hagyományos autóknak: "Körülbelül 30 százalékkal vagyunk magasabbak az elektromos járművek ütközési sérüléseinek javításában" - mondta Carsten Reinkemeyer, az Allianz Technológiai Központ biztonsági kutatási vezetője.

A vizsgálat oka az utcákon gyorsan növekvő elektromos autók száma. A Szövetségi Gépjárműhivatal adatai szerint az év első felében 312.000 tiszta elektromos autót és plug-in hibridet regisztráltak Németországban.

Az akkumulátorok sok pénzbe kerülnek

A magasabb javítási költségek annak köszönhetők, hogy az akkumulátorok sok pénzbe kerülnek - "akár 20.000 euró" is, ahogy Frank Sommerfeld, az Allianz Versicherungs AG vezérigazgatója mondta. Például ha az elektromos autók alja sérül, akkor az akkumulátort jelent, ahogy Reinkemeyer biztonsági kutató mondta.

De a biztonsági előírások és a gyártó előírásai is szerepet játszanak.  "Vannak dolgok, amelyek nem a szokásos járműveknél fordulnak elő" - mondta Reinkemeyer.  A "nagyfeszültségű járműveken végzett munkákat" csak szakképzett műhelyekben szabad elvégezni.  Például egyes gyártók előírják, hogy az akkumulátort a légzsák kioldása után ki kell cserélni.

A nyestcsípések is nagyon drágák lehetnek: mivel a megcsípett nagyfeszültségű kábeleket is ki kell cserélni, amint arról Reinkemeyer beszámolt.  Egy kábelkészlet akár 7000 euróba is kerülhet. A biztonsági kutató szerint egyes autógyártók olcsó módszert találtak az ilyen drága javítási költségek megelőzésére: a kábelek védőburkolatait.  A magas javítási költségek következménye, hogy mind a tiszta elektromos autók, mind a konnektoros hibridek biztosítása átlagosan valamivel drágább, mint a hagyományos autóké.

Csak az oltás tart tovább

Az e-autók tulajdonosainak azonban nem kell attól tartaniuk, hogy járműveik alapvetően hajlamosabbak a meghibásodásra, mint a benzin- vagy dízelmotoros autók.  Gyakorlatilag minden sofőr ismeri a meghibásodások leggyakoribb okát - a jármű nem indul el: "Nehéz elhinni, de az elektromos járműveknek normál indítóakkumulátorra is szükségük van, mint a belső égésű járműveknek" - mondta James Wallner, az ADAC Autoversicherung AG vezérigazgatója.

Az elmúlt években többször címlap is lett az égő elektromos autókból.  Az Allianz szerint azonban az elektromos járművek nem gyulladnak fel gyorsabban, mint a hagyományos autók: "Jelenleg nem látunk nagyobb tűzveszélyt, mint a benzinüzemű járműveknél"-mondta Reinkemeyer biztonsági kutató.

Németországban évente átlagosan körülbelül 15.000 autó gyullad ki, köztük csak kétszámjegyű elektromos jármű.  Az égő elektromos autók általában elolthatók, mielőtt az akkumulátor lángba borul.  "Ezek a tüzek a járműtüzekből ismert módon keletkeznek" - mondta Karsten Göwecke, a berlini tűzoltóság parancsnokhelyettese. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.23
Elindult az Év Magyar Autója 2022-es évad zsűrizése, az első közös teszten villanyautókat....
2021.10.23
Egy kerékpáros vesztette életét, miután összeütközött egy személygépkocsival - írja a police.hu ..
2021.10.23
Az elkövetkezendő héten rövidített munkaidő (Kurzarbeit) lesz a Mercedes rastatti gyárában. Ennek....
2021.10.23
Európa legnagyobb autógyártója a chipválság ellenére meg tudta duplázni az elektromos járművek....
2021.10.23
A Nissan nemrég mutatta be a 80-as évek Nissan Hardbody off-road bajnokai által inspirált, az....
2021.10.23
A Bridgestone bejelentette legújabb, túramotor-kerékpárokra fejlesztett Battlax Adventure Trail....
2021.10.23
Megszűnt az útlezárás az M3-as autópálya Vásárosnamény felé vezető oldalán, Hatvannál, ahol halálos....
2021.10.23
Lipcse városa 2025-től csak elektromos autókat akar engedélyezni a személyszállításban. Ennek....
2021.10.23
Szolgálat közben balesetet szenvedett és életveszélyesen megsérült egy motoros rendőr Budapesten -....
2021.10.23
Nem sok autótípus mondhatja el magáról, hogy 50 milliónál is több példányt adtak el belőle, amióta....