rali
Szöveg: Szalay Iván
Kép: Galadriel Sportfotó
A Spindler családban komoly hagyománya van a versenyzésnek, hiszen a papa idősebbik Tibor, még a hetvenes években versenyzett egy Wartburggal, majd mindkét fia, Tibor és Jenő is kipróbálta magát a volán mögött. Kategóriájukban minden esetben a dobogóért harcoltak, legyen szó másodosztályról, vagy a szép életű a H-csoportról. Az Opel név szinte egybeforrt az oroszlányi Bosch műhellyel, így most a visszatérés stílszerűen, egy saját építésű, ámde a gyárira „hajazó” kinézetű A Corsával történt meg.
Ifj. Spindler Tibor: 2008-ban ültem utoljára országos bajnoki futamon volán mögött, azóta csak amatőr futamokon mentem párat. A családom, és a műhely vezetése igazából nem engedte meg, hogy komolyabban foglalkozzak a versenyzéssel, így inkább öcsém, Jenő ment az elmúlt években. Nagyon sok Opel versenyautó került ki a kezünk közül az elmúlt évtizedben, így amikor ezt a jó állapotú utcai Corsát találtuk, nem volt kérdés, hogy egy Historic autó lesz belőle. Az autó közel nem kiforrott még, nem mentem vele előtte semmit, így csak poroszkáltunk a pályán, de nagyon élveztem és ez volt a lényeg. A pályák és a légkör kiváló volt, a környéket ismerem, de Kőhányáson vagy 10 éve nem voltam. A régi navigátorommal úgy éreztük, hogy öt éhes száj maradna utánunk, ha kaland lenne, így inkább az egyik nálunk dolgozó szerelő, Matyi ült a jobb 1-be.
A hét szakaszon a Historic korcsoportos részében, az EB-menő, és többszörös magyar bajnok Wirtmann defektje után a Spindler/Vojnár páros állt az élre. Az autó, mint ahogy a Spindler műhelytől ezt már megszokhattuk hibátlanul működött, a szervizcsapat mondhatni „családias” volt, hisz ezúttal Jenő aggódott és szervizelt ifjabbik Tibi legidősebb lányával, Hannával, míg Tibi bácsi beírózott, intézkedett. A folytatás még nem dőlt el, de egy klasszikus Mecsek rali még szóba jöhet…