AMTS 2019
Szöveg: Horváth Miklós, fotó: amts.hu
A 14. alkalommal megrendezésre kerülő autós sokadalom történetében immár hatodik éve szokás egy szakemberek által egyedivé varázsolt tuning autó kisorsolása a zárónapon. Az első átalakított és kisorsolt autó egy Volkswagen EOS volt, melyet egy Scirocco, majd BMW Z4 Roadster követett, az elmúlt két évben pedig Audi TT-k metamorfózisának lehettünk tanúi a WestEnd City Center Millennium udvarában. A németautós sormintát idén egy amcsi izomautóval törték meg a szervezők.
Az ütős bodykit-el és a fólia színárnyalatával garantáltan elcsavarja majd a fejeket és feldobja az utcaképet
A 2005-ös évjáratú Mustang Coupé a modell retró-futurista dizájn korszakának első példánya. Motorháza alatt egy V6-os, 4.0 literes, SOHC blokk teljesít szolgálatot, melynek 210 lóerős teljesítményét és 325 Nm-es nyomatékát egy 5 fokozatú automata-váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Az erőátviteli rendszer érintetlen maradt, a futómű, fék és külső dizájn elemek típusazonos tuning alkatrészek, a beltér kárpitozása, a kétárnyalatú fóliázás és a multimédiás rendszer pedig teljesen egyedi, sőt! A csomagtéri installációban egy - az autó akkumulátoráról tölthető - elektromos roller is helyet kapott, némi környezettudatossággal fűszerezve a külcsínt és a (zenei) teljesítményt.
A poggyásztérben a hangtechnikáé és az elektromos rolleré a főszerep
„Mivel minden alkatrész TÜV minősítéssel rendelkezik, az átalakítás az érvényben lévő szabályozásokat a legcsekélyebb mértékben sem sérti. Ennek azonban az is elengedhetetlen feltétele, hogy az átépítést nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek végezték, így a rendeltetésszerű használat és a közlekedésbiztonsági tényezők sem csorbultak. Az autónk éppen ezért egy olyan DEMO jármű, mely nemcsak a hatásvadász megjelenésről szól. Az átépítés az autós szakmunkák szépségéről és a közlekedés élvezetéről szól, melyben a biztonság és a legalitás kell, hogy az első helyen álljon” – hangsúlyozta Nokta Balázs főszervező, a február 4-i bemutató helyszínén.
Elöl LED-es, hátul hagyományos izzós fénytestek díszitik a megjelenést
Az idei rendezvény újdonságairól Szőke László az alábbiakat mondta: „a Nemzetközi Automobil és Tuning Show idén öt pavilont és hatalmas külső területet tölt meg élménnyel, a múlt, jelen és jövő autócsodái kíséretében. A rengeteg, látnivalókban gazdag kiegészítő program, verseny és bemutató pedig garantáltan kivételes szórakozást kínál valamennyi korosztálynak, a család minden tagjának. Idén a jelenlegi állapotok szerint 17 országból érkeznek tuning autók az AMTS-re, de ez a szám a nyitásig még gyarapodhat. Az új országok között szerepel többek között Franciaország és Bulgária, de lesznek svéd és finn kiállítóink is, akik több mint 2000 kilométert utaznak a show kedvéért. Ismételten a rendezvény vendége lesz Kaliforniából a nyugati part egyik legnevesebb autóépítője, John D’Agostino, aki immáron harmadjára ütemezi be éves körútjába az AMTS-t. Mellette, ahogyan minden évben, most is számos ismert autós és nem autós celebritásra is számítunk a rendezvény vendégei között – nemcsak az itthoni, hanem a külföldi szcéna tekintetében is – de ennek további részletei maradjanak meglepetés” – zárta gondolatait a kommunikációért felelős szervező.
Az ülések, a kárpitok és kormánykerék újrabőrözése valódi mestermunka
Mint ahogy ezt már korábbi cikkünkben is kiemeltük, az autót a márciusi show bármely látogatója megnyerheti. A sorsoláson való részvétel egyik legfontosabb feltétele, hogy a megvásárolt teljes árú vagy családi jegyet nem szabad eldobni. A nyereményszelvény kitöltésére az A-pavilonban lesz lehetőség, ahol pontosan megadott személyes adatok, a belépőjegy vonalkódjának megadása és három kvízkérdés helyes megválaszolása jelentik a további feltételeket a részvételre. A kitöltés után a hoszteszek érvényesítik a jegyet, ezután már csak a kihelyezett gyűjtőládába kell bedobni a nyereményszelvényt, és persze nagyon szorítani a sorsolás pillanatában.
A típushoz gyártott állítható futőművön 20 colos abroncsok feszülnek