Csehország

Olajínség - a bajorok besegítenek a cseheknek

2022.07.17.

Bajorország beleegyezett, hogy a mostani hétvégétől 17 százalékkal megemeljék az olaszországi Triesztből az Alpokon keresztül Ausztriába és Németországba vezető kőolajvezeték (TAL) napi szállítási kapacitását - jelentette be Petr Fiala cseh miniszterelnök Prágában, miután tárgyalásokat folytatott Markus Söder bajor kormányfővel.

"Számomra természetes, hogy döntést hoztunk a szállítási feltételek javításáról Csehországba" - jelentette ki Söder újságírók előtt.

úPetr Fiala a bajor döntést a cseh energiaipolitika és biztonság szempontjából rendkívül fontosnak minősítette. Másfelől azt mondta, hogy "ez jelentős lépés a cseh gazdaság orosz függésének csökkentésében".

"Csehország számára ez jó hír, mert ennek következtében évente 1,5-2 millió tonnával több kőolajat kaphatunk a TAL vezetéken keresztül" - mutatott rá Zbynek Stanjura cseh pénzügyminiszter. Ha problémáink adódnak a Barátság kőolajvezetékkel, kihasználhatjuk a TAL-t - tette hozzá a tárcavezető.

Gazdasági elemzők egybehangzó nézete szerint a TAL kapacitásának növelése fontos lépés ahhoz, hogy Csehország mihamarabb megszabaduljon attól, hogy az orosz kőolajtól függjön.

Csehország a TAL kőolajvezetékre az IKL (Ingolstadt-Kralupy) vezetéken keresztül kapcsolódik. A cseh kőolajbehozatal tavaly 6,8 millió tonnát tett ki, 10,8 százalékkal többet, mint 2020-ban. A kőolaj 51,2 százaléka a TAL vezetéken keresztül érkezett az országba. A cseh kőolajszükséglet 48,8 százalékát a Barátság kőolajvezetéken keresztül Oroszországból hozta be Csehország. A trieszti kikötőbe, a TAL kiindulási pontjára a világ legkülönbözőbb részeiről tartályhajókkal szállítják a kőolajat.

A TAL szállítási kapacitásának növelése lényeges Csehország számára - nyilatkozta Václav Bartuska, a cseh külügyminisztérium energiabiztonsági különmegbízottja. Bartuska köszönetet mondott Olaszországnak, Ausztriának és Németországnak, hogy hajlandóak voltak pozitívan kezelni Prága TAL-lal kapcsolatos kérését.

Cseh gazdasági szakemberek nyilatkozatai szerint a TAL szállítási kapacitásának növelése hosszabb távon fog segíteni az országnak. Jelenleg ugyanis Csehország kivételt kapott az Európai Uniótól, s egyelőre nem kell csökkentenie az oroszországi kőolajbehozatalt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....