Opel Combo

Opel Combo: Rokonszenves munkatárs

2018.11.14.

Itt az Opel kompakt, multifunkcionális könnyű haszonjárművének ötödik nemzedéke, és már ki is próbáltuk az Opel Combót. Kereskedők és iparosok szállítóeszközének tervezték – de személyautós mérce szerint. Teljesen új a felépítése, ügyes a helykihasználása és modern a technikája, szóval nagyot ugrott előre.

Az Opel Combo már 1987 óta szolgálja a kereskedőket, iparosokat és fuvarozókat. Az első nemzedék a Kadetten alapult, a következő kettő a Corsán, a negyedik a Fiattal közös vállalkozás eredménye volt. A most következő ötödiket az európai könnyű haszonjármű-üzletágban vezető PSA csoport teljesen új platformjára fejlesztették.

A megújult Combo sokféle változatban áll rendelkezésre, lesz köztük 4,40 méteres rövid, illetve 4,75 méteres hosszú kivitel, és tágas, duplafülkés öt személynek. Akár 4,4 köbméteres raktere felülmúlja legtöbb vetélytársáét a szegmensben, teherbírása eléri az egy tonnát, és akár 3440 milliméter hosszú tárgyakat (szőnyegguriga, létra) lehet belepakolni. A raktérpadló a hátsó kerekek között is elég széles, még a rövid variánsban is elfér két euró-paletta. Hosszú tárgyakat, például faléceket pedig az opcionális, felnyitható „zsiráftetőn” lejtősen kidugva vihet magával. Nagy előny a hátsó ajtónál mindössze 557 milliméter magas rakodóperem. A padlóban hat, illetve opcióként az oldalfalakon további négy rögzítő gyűrű tartja fixen a rakományt.

Ha többen utaznának, a duplafülkés új Combo a megoldás. Öten ülhetnek be, míg munkaeszközeik a válaszfal mögött utaznak. A maximális rugalmasság érdekében a második üléssort helytakarékosan össze lehet hajtani, és a válaszfalat előretolni az első ülések mögé. Extra-hosszú tárgyak szállításához ajtó van a válaszfalban.

Kívánságra beépített Surround Rear Vision-Kamera (tolatókamera) javítja a kilátást a tetőig pakolt járműből, vagy zárt furgonból. Az utasoldali tükörben elrejtett másik kamera a holtteret szünteti meg azon a térfélen. Felszerelhető a Combo a szintén új, érzékelős oldalvédelemmel is, amely kis sebességnél figyelmeztet, ha akadályt (oszlop, fal stb.) súrolna a kocsi oldala. Akinek sárban, homokon vagy hóban is boldogulni kell, megrendelheti a fronthajtásos Combóhoz az adaptív IntelliGrip kipörgésgátlót, illetve a speciális „építkezési” csomagot, amelynek tartalma 30 milliméterrel nagyobb szabad magasság, első-hátsó stabilizátor és nagyobb kerékméret és variálható rugózás. Persze nem hiányoznak a modern, navigációs berendezéssel kiegészített, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszerek sem.

Értékes újdonság az úgynevezett túlterhelésjelző. Érzékelőkkel méri a tengelyek terhelését, és ha az meghaladja a megengedett 80 százalékát, fehér LED villan fel, a súlyhatár túllépésekor pedig narancsszínű, felkiáltójellel kiegészítve.

Az Opel új szállítóeszközének kipróbálására Budaörs és Bajna között nyújtottak lehetőséget a Gerecse lankás dombjainak jól aszfaltozott útjai, változatos kanyarjai. Már a beüléskor észrevenni, hogy milyen komfortos a Combo, nyoma sincs más kis furgonokban tapasztalható helyszűkének. Jó a berendezés minőségi hatása, ha nem nézünk hátra, csakugyan személyautóba képzelhetjük magunkat. A vezetőhely, az információs rendszer minden normális igényt kielégít.

A rövid tengelytávú járművet 250 kilogrammos műterheléssel bocsátották rendelkezésünkre, ahogy illik. Az 1,5 literes, 150 lóerős dízelmotor parádésan vitte a jó nagy bódét, ami nem is csoda, hiszen áruszállítási célra, főképp városi környezetben fele ennyi is elég lenne. Így viszont megfelelő teljesítménytartalékunk van egy-egy előzésre, súlyosabb rakomány szállítására, vagy a hegyvidék útjaira. A motor széles fordulatszám-sávban húz erősen, a hatfokozatú, precízen működő sebességváltó legfelső gangjára legfeljebb autópályán van szükség, a fordulatszám ejtésére. Nem is jön rosszul, mert halk ugyan a fülke, de egy mély brummfrekvencia azért észrevehetően jelen van. Ezt inkább elnyomtam egy kis zenével a pazar rádióból.

A futómű és hatására a menettulajdonságok elismerésemet váltották ki, nagyon jól fekszik az autó, kerekei pontosan követik az útfelszínt, nagyobb huppanókon sem üt fel a rugózás, stabilan, jó érzéssel lehet venni a kanyarokat. Csak az tűnt fel enyhe negatívumként, hogy kicsit túl erős a kormánymű egyenesbe állítási hajlama, szereti a középállást, ami nem könnyíti meg az iránytartás mikromozdulatait. De ez igazán csak nüánsznyi dolog, amit bőven ellensúlyoz, hogy nagy függőleges felülete ellenére mennyire nem érzékeny a Combo az oldalszélre.

Összbenyomásként azt mondhatom, hogy ha fuvarozással kellene eltöltenem napi nyolc vagy több órát az Opel Combo vezetőülésében, sokszor ki-be ugrálva, az idő szorításában címekre igyekezve, akkor elégedett lennék a sorsommal. Különösen, ha az én zsebemre mennének az üzemköltségek, és bejönne az ígért csekély fogyasztás, illetve szervizigény. Ilyesmiről majd egy alaposabb teszt után számolhatok be, amit örömmel várok.

Fotók: Karlovitz Kristóf

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....