WTCR

Óvatos optimizmussal készülnek a Hungaroringre a WTCR magyarjai

2021.08.13.

Michelisz és Tassi élvezik, hogy az új típusú gumikon spórolás nélkül nyomhatják a gázt.

Három magyar versenyző állhat rajthoz hazai pályán az idei Túraautó Világkupa (WTCR) negyedik fordulójában, az augusztus 21-22-i hétvégén. Az idén már futamgyőztes Tassi Attila reméli, hogy nehéz autóval is harcban lesz az első helyért. Michelisz Norbert abból merít erőt, hogy a szezon előtt tesztelni tudott a Hungaroringen és kezd összeszokni a Goodyear gumikkal, Boldizs Bence pedig abból, hogy az előző futamon elkezdte visszanyerni önbizalmát az autóban.

Tassi: A magyar szurkolók a legjobbak közé tartoznak

Az olaszországi verseny elhalasztása miatt a Hungaroringen rendezik meg a 2021-es Túraautó Világkupa negyedik fordulóját, amelyen három magyar pilóta áll rajthoz. A Münnich Motorsport színeiben Hondával versenyző Tassi Attila júniusban megszerezte első WTCR-futamgyőzelmét Estorilban, és az összetett 6. helyén áll. „A szezon első három hétvégéje nagyon jól alakult, azon belül is inkább a kettő nyitó hétvége, Németországban, illetve Portugáliában. Mindkettő helyen meg volt a tempóm a pole pozícióhoz, úgyhogy nagyon csalódott voltam, hogy azt nem tudtam kihozni magamból. De a portugáliai győzelmem mindent felülmúlt es örülök, hogy sikerült elérnem azt a célt, amit idénre kitűztem” – mondta el Tassi.

Az egyetlen negatívum, hogy továbbra is a Honda cipeli majd a legnagyobb büntetősúlyt. „Csalódott vagyok, hogy olasz fordulót kivették a naptárból, mert így még mindig a legnehezebb autók leszünk a pályán, és az a plusz 70 kg velünk lesz a hazai hétvégén. Az utóbbi években mindig a győzelmekért tudtunk harcolni, de nagyon remélem, hogy idén is lesz erre lehetőség – fogalmazott a 22 éves pilóta. – Remélem, hogy jó idő lesz és örülök, és minél többen kijönnek a pályára szurkolni, mint a korábbi években, hiszen a szenvedélyes magyar rajongók a legjobbak között vannak az autósportban.”

Michelisz: Bízom benne, hogy megtalál a szerencse

Michelisz Norbert számára balszerencsésebben indult az év, de Portugáliában végre felállhatott a dobogóra, és az új Hyundai Elantra N TCR ígéretesen debütált. „Felemás érzéseim vannak az első három hétvége után, ugyanis annak ellenére, hogy az autó versenyképesebb, mint a tavalyi évben, sajnos nem sikerült ezt az előrelépést eddig pontokra váltanom. De bízom benne, hogy a szezon fennmaradó részében megtalál a szerencse és fel tudok zárkózni az összetett pontállásban” – mondta el a 2019-es bajnok.

A hazai futamán már kétszer is győzedelmes Michelisz hozzátette: „Nagyon várom a hungaroringi versenyeket, ez minden évben egy különleges időszak. A szezon előtt volt lehetőségünk tesztelni itt, úgyhogy arra számítok, hogy egy erős versenyhétvégét produkálunk majd. Előre nehéz megmondani, hogy mik lesznek az erőviszonyok, de szeretnék dobogóra állni legalább egy futamon hazai közönség előtt.”

Boldizs: Végre újra élvezetes vezetni az autót

Boldizs Bence idén második szezonját futja a Zengő Motorsport színeiben, és eddig csak egyszer, a Nürburgringen szerzett pontot, azóta nem nagyon találta meg az egyensúlyt a CUPRA León Competición TCR volánjánál. Az előző, spanyolországi versenyhétvége időmérőjén azonban újra rátalált a helyes útra, ezért a folytatást már bizakodva várja.

„Az időmérőn végre megtaláltuk azt a problémát, ami az egész estorili hétvégén és a szabadedzéseken hátráltatott, és a Nordschleife óta először ismét élveztem a vezetést. Köszönöm a csapatnak a kemény munkát! Ugyanakkor az a 4-500 kilométer, amit előtte megtettem, elvette az önbizalmamat az autóban. Most, hogy visszataláltunk a jó útra, újra fel kell építenem azt. A szerencséért meg kell dolgozni, reméljük, a Hungaroringen fordul a kocka” – mondta el a 24 éves tehetség.

Az idei a második évad, amelyben a WTCR teljes mezőnye Goodyear Eagle F1 Supersport abroncsokon versenyez. Tassi és Michelisz elmondta: versenyzőként jó olyan gumikon menni, amelyen nem a spóroláson kell gondolkodni, hanem az egész futamon kiadhatják magukból a maximumot. „Személy szerint nagyon megkedveltem a Goodyear gumikat, mert jobban illenek a versenystílusomhoz. A korábbi abroncs is jó volt, de versenyen nem lehetetett igazán nyomni neki, mert gyorsan elfogyott. A Goodyearrel lehet – nyilván nem eszetlenül, de sokkal többet bír” – fogalmazott Tassi.

„Ez az abroncs szűkebb hőmérséklet-tartományban működik, viszont terhelhetőbb, mint az elődje, ami versenyzőként kellemes, ugyanis nincs akkora jelentősége a gumikímélésnek, mint a korábbi években volt – erősítette meg Michelisz. – Az egyik legfontosabb összetevője a sikernek, ha egy versenyző vagy csapat megérti a gumik viselkedését. Nagy változás volt, amikor tavaly a Goodyear lett a sorozat beszállítója és úgy érzem, nem sikerült elsőre megtalálnunk az összhangot az autóval. Idén már tisztult a kép és úgy érzem felkészülten várunk szinte minden körülményt.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....