BMW M

Pályán is debütál a BMW M8 GTE

2018.01.24.

A sorozatgyártásban érkező új BMW 8-as Coupé és a valaha készült legerősebb BMW M modell előfutáraként megépített BMW M8 GTE versenyautó a január 27-én elrajtoló Daytona-i 24-órás megmérettetésen ünnepli világpremierjét.

„Elérkezett a pillanat, amelyre a BMW Motorsport népes családja oly régóta vár: hónapokon át tartó intenzív fejlesztőmunka, átfogó tesztelés és részletekbe menő finomhangolás után a vadonatúj BMW M8 GTE versenyautó most hétvégén végre versenypályás világpremierjét ünnepli. A nemzetközi GT versenyosztály új etalonja az IMSA WeatherTech SportsCar Championship 2018-as szezonnyitó futamán, a január 27-én elrajtoló Daytona-i 24-órás megmérettetésen gurul fel először élesben a rajtrácsra.” - írta közleményében a BMW.

„A BMW M8 GTE az egyetlen vadonatúj versenyautó az idei GTLM mezőnyben. Hatalmas potenciált látok a gépben. Büszke vagyok rá, hogy idén már a tizedik szezonunkat kezdjük meg a BMW színeiben, az pedig elmondhatatlan megtiszteltetés számunkra, hogy az új BMW M8 GTE versenyautót mi vihetjük először pályára” – nyilatkozta Bobby Rahal, a BMW RLL istálló csapatfőnöke.

A BMW M8 GTE a bajor prémiumgyártó valaha készített legfejlettebb GT versenyautója, amelyet kifejezetten a Le Mans-i 24-órás megmérettetés és a nemzetközi GT versenyosztály járműtechnológiai kritériumai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A BMW M8 GTE bemutatkozása több szempontból is történelmi mérföldkőként szolgál, hiszen a BMW hét év kihagyás után, 2018 júniusában ezzel a géppel tér vissza a legendás Le Mans-i 24-órás futamra, miközben a versenyautó lemezei alatt dolgozó technika számos ponton megegyezik az idén érkező új BMW 8-as Coupé sorozatgyártásban kínált megoldásaival – amely így a lehető legkevesebb kompromisszum és a maximális teljesítmény egyedülálló egységével kecsegtet majd.

A BMW M8 GTE versenyautó főbb műszaki adatai:

  • Motor: V8-as benzinmotor BMW TwinPower Turbo technológiával
  • Hengerűrtartalom: 3 981 ccm
  • Maximális fordulatszám: percenként körülbelül 7 000 főtengely-fordulat
  • Hatsebességes, motorsport-specifikus szekvenciális váltó
  • Elektromosan működtetett váltófülek a kormánykerék mögött
  • Részlegesen önzáró hátsó differenciálmű
  • Szénszál-erősítésű műanyagból készült kardántengely
  • Sachs szénszálas tengelykapcsoló

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....