pedálos autók
A pedálos autóknak időtlen varázsa van, a mechanika és a design mesterműveiként tartják számon, melyek generációk óta a gyermekek első találkozását jelentette az autó világával. Ma úgy tekintünk rájuk, mint gyűjthető tárgyakra vagy nosztalgikus játékokra, de történelmük meglepően gazdag és összefonódik az autóipar történetével.

Az első pedálos autók a század végén jelentek meg, amikor az autó még mindig luxus volt, amit kevesen engedhettek meg maguknak. Franciaországban és az Egyesült Államokban az első modelleket szinte teljes egészében kézzel építették, gyakran fa-és vasművesek. Nem egyszerű játékok voltak, hanem az első szalonokban felvonuló autók miniatűr változatai.

A tömegtermelés terjedésével a pedálos autók hozzáférhetőbbé váltak, a 60-as, 70-es években a népszerűségi listák élén álltak a gyerekjátékok között.

A műanyag megérkezésével a 60-as, 70-es években a pedálos autókat fokozatosan olcsóbb és könnyebb verziók váltották fel.

A pedálos autók ma már nem csupán játékok, hanem hidat képeznek a generációk között és új kihívásokat és lehetőségeket nyitnak meg a fenntartható városi mobilitás előtt.
Erre remek példa a Vigoz, egy francia pedálos elektromos tricikli. Ez egy nulla kibocsátású jármű, amelyet autópálya-forgalomra is engedélyeztek. Zárt utastérrel rendelekzik és van benne hely poggyászoknak is. Pedálsegéd rendszerrel van felszerelve, amely energiát generál az elektromos motor meghajtásához, legfeljebb 160 km hatótávolsággal.

A cég, amely létrehozta, a francia Cixi, „ember által integrált átviteli rendszernek” nevezi, amely „az emberi energiát villamos energián keresztül a kerékpár/autó meghajtásává alakítja”, lehetővé téve a vezető számára, hogy pedálozással szabályozza a sebességet és a fékezést. Ezeknek a műszaki megoldásoknak köszönhetően a Vigoz elérheti a 120 km/h sebességet is.

A pedálos microautót szeptemberben mutatták be, még nincs információ arról, hogy mikor lesz megvásárolható és hogy mennyibe fog kerülni.
Forrás: autospecial.it