München

A Porsche leleplezte a Mission R tanulmányát

2021.09.09.

A müncheni IAA MOBILITY 2021 autókiállításon (szeptember 7-12.) bemutatkozó Porsche tanulmányautó látványos bepillantást kínál az ipar jövőjébe. A Mission R koncepció modern technológiák és fenntartható anyagok kombinációjával a jövő versenyautójaként száll harcba. A modern formatervű, alacsony építésű, teljesen elektromos versenyautó a zuffenhauseni gyártó sportautóitól merít ihletet, lábnyomát pedig természetesen forrásból származó műanyagokkal csökkenti. A Porsche Mission R két új fejlesztésű elektromotorja az úgynevezett időmérő üzemmódban akár 1088 lóerő leadására is képes. A körülbelül 80 kWh-s akkumulátor és az innovatív rekuperációs rendszer teljesítményvesztés nélküli sprintversenyeket tesz lehetővé.

„A Porsche azok márkája, akik megvalósítják álmaikat. Ez pedig a motorsportok világára is igaz. Innovatív erőnket kihasználjuk a versenypályákon is, és bátran szállunk harcba új területeken, sportos teljesítménnyel lenyűgözve az ügyfeleket,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetőségének elnöke. „Amellett, hogy a Formula E Világbajnokságban is rajthoz állunk, most újabb nagy lépést teszünk az elektromobilitás felé. Ez a koncepció az ügyfélversenyzés teljesen elektromos vízióját tárja elénk. A Mission R megtestesíti mindazt, amiben a Porsche erős: a kivételes menetteljesítményt, a látványos formatervet és a fenntarthatóságot.”

Fotó: Porsche



Az ügyfélversenyzésnek komoly hagyománya van a Porschénál. A Porsche Carrera Cup Németország immár 31 éves múltra tekint vissza, azóta pedig a sportautó-gyártó több mint 4400 kupás autót készített és szállított le Weissach-ból. Világszerte összesen 30 egymárkás bajnokság zajlik jelenleg ezekkel a megbízható nagyteljesítményű versenyautókkal.

A 911 GT3 Cup legújabb kiadása az idei, 2021-es motorsport szezon elején mutatkozott be, és immár a 992-es modellgenerációra alapul. A Porsche Mission R pedig azt vetíti előre, hogy milyen lehet a jövő egymárkás, teljesen elektromos versenyautója.

Az időmérő módban közel 1100 lóerős, összkerékhajtású versenyautó álló helyzetből csupán 2,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. A végsebessége 300 km/h feletti. Versenypályán az elektromos modell ugyanolyan köridőre képes, mint a jelenlegi Porsche 911 GT3 Cup. Az új tervezésű elektromotoroknak és akkumulátorcelláknak köszönhetően – amelyek innovatív közvetlen olajhűtéssel rendelkeznek – a Porsche Mission R tanulmány verseny üzemmódban állandó 680 lóerős teljesítményre képes. Vagyis az akkumulátorok túlmelegedése miatti teljesítménycsökkenés a technológia továbbfejlődésével megszűnt. Az első tengelyt egy akár 435 lóerős elektromotor hajtja, a hátsó tengelyre pedig akár 653 lóerő is érkezhet. A fejlett 900 V-os technológia és a Porsche Turbo Charging révén mindössze jó 15 perces szünetre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor 5 százalékról 80 százalékra feltöltődjön. A töltés akár 340 kW-tal is történhet.

A Mission R a márka továbbfejlesztett Porsche Active Aerodynamics (PAA) aerodinamikai rendszerét használja speciális Drag Reduction System (DRS) légellenállás-csökkentő rendszerrel az orrnál és a hátsó légterelő környékén, amely az első lökhárító mindkét oldalán három-három légterelő, valamint a hátsó szárny két részének állítására is képes.

Az innovatív, akkumulátoros elektromos hajtás mellett a koncepció karosszériája is a széndioxid-kibocsátás csökkentése és a fenntarthatóság mellett tette le a voksát: nagymértékben természetes forrásból származó szálakkal erősített műanyagot (NFRP) használ, amelynek nyersanyagát a termeszthető len adja. Ebből a kis ökológiai lábnyomú anyagból készül az első lökhárító légterelőajka, a diffúzor és az oldalsó küszöbök is. Az NFRP nagymértékben visszaköszön a Mission R belső terében is, például az ajtópaneleket, a hátsó falon és az ülésen.

A belső tér kialakítása természetesen a pilótára koncentrál. A kormánykerék vezérlői között elhelyezkedő kijelző a legfontosabb adatokat mutatja verseny közben. A kormányoszlop feletti monitoron a visszapillantó kamerák képe látható.

A jobbra található érintőképernyőn például a vezető biometrikus adatait lehet elérni. Számos kiegészítő kamera helyezhető el a belső térben, amelyek látványos videóképet biztosítanak a közvetítések során.

A Mission R projekttel a Porsche szeretné minden eddiginél közelebb hozni a valós és a virtuális versenyzést. A pilótafülke ugyanilyen formában esport szimulátorként is szolgál.

A szénszálas kompozit biztonsági struktúra alacsony súly és fokozott látvány mellett kínál kimagasló biztonságot a pilóta számára. A Porsche mérnökei és formatervezői az új fejlesztésű, szénszálas tetőkiképzést „exoskeletonnak” nevezték el, ugyanis a bukókeretet és magát a tetőt egy elemként egyesíti. A Porsche Mission R a maga 4.326 milliméteres hosszúságával valamivel rövidebb, mint a jelenlegi 718 Cayman sorozat, de egyúttal jóval szélesebb annál (1.990 mm), miközben 1.190 milliméteres magassága is jóval alacsonyabb.

Az elmúlt években a Mission E (2015) és a Mission E Cross Turismo (2018) tanulmányokkal a Porsche kézzelfogható előzetessel szolgált az érkező elektromos sportmodellekhez. Az ezek alapján megvalósult, sorozatgyártású Porsche Taycan sportlimuzin (2019) és a többcélú Taycan Cross Turismo (2021) technológiáját és megjelenését tekintve is nagymértékben hasonlít az őket megelőző koncepcióra. Mindkét modell sikeresen mutatkozott be világszerte – a küldetés teljesítve. Most a Mission R következik, amellyel a Porsche az ügyfélversenyzés jövőbeli vízióját tárja elénk. A müncheni IAA MOBILITY standján látható újdonság iránt már most nagy az érdeklődés.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Egy Daewoo Matizhoz kötöztek egy felismerhetetlen roncsot a 3-as főúton. ..
2024.04.20
A közlekedésbiztonsági feladatokban legügyesebb család idén is egy új Skodával mehet haza. ..
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..