porscheforever

Porsche Top10 – fél évszázad legjava a Road & Track Magazin szerint 2. rész

2016.11.08.

Rengeteg izgalmas változat készült a Porsche legismertebb típusából, a 911-ből a megszületése óta eltelt 53 évben. A Road & Track Magazin megkísérelte a tíz legjobbat kiválasztani közülük, amelyeket most mi is megmutatunk.

5. Porsche 964 Carrera RS (1992)

A 911 életében az 1989-es generációváltás jelentős fordulatot hozott. A 964-es kódjelű generációt ugyanis már jelentősen áttervezték elődeihez képest. 1992-ben pedig visszatért a sokáig mellőzött RS betűkombináció is, amelyet az igazán megszállott rajongóknak szántak. Egyik érdekessége, hogy forgalmazását nem tervezték az USA-ban, ám az amerikai Porsche rajongók addig panaszkodtak, amíg végül mégis importálták az Atlanti-óceánon túlra RS America néven.

4. Porsche 930 Turbo (1975)

A 911 mindig is a legjobb sportautók közé tartozott, de az 1975-ben bemutatott Turbo még magasabbra emelte a ranglétrán. A 3,0 literes, hathengeres boxermotor 260 lóerővel mozgatta a 911 Turbót, amelyre ekkor ragadt rá a már korábban is említett „widowmaker” becenév. Igazi reménysugárként jelent meg az erőteljes sportautók piacán az olajválságok évtizedében.

3. Porsche 911 Carrera RS (1973)

A legtöbb Porsche 911 vásárló megelégedik a Carrera vagy a Carrera S változatokkal és azok bőséges erejével, ám néhányan szeretnének még erősebb sportautókat. Ez régen sem volt másképp, ezért született meg 1973-ban a Carrera RS. Jelszavai: könnyebb, erősebb, nyersebb. A klasszikus 911-ek egyik ásza.

2. Porsche 911 R (1967)

Az R-változattal kezdődött a sor és a lista élére is majdnem befutott annak elődje az 1967-es 911 R. Akkoriban egy Porsche márkakereskedésben minden gond nélkül lehetett vásárolni a 911S modellből. Ám az R valami egészen különleges volt. Csak 23 darabot gyártottak belőle ultrakönnyű, üvegszálas karosszériaelemekkel és plusz 50 lóerővel.

1. Porsche 911S (1967)

Manapság megszoktuk, hogy a 911 génjeibe beépült a versenysport is. Azonban 1967-ben még nem forrt össze ennyire a 911 neve a versenypályákkal. Viszont az S-modell már akkor is jóval erősebbnek bizonyult, mint a többi utcára szánt kupé. A 2,0 literes, hathengeres boxermotor 180 lóerős teljesítményt nyújtott, és ezen a modellen láthattuk először az ikonikus Fuchs könnyűfém keréktárcsákat.

Az első helyre tehát a ’67-es Porsche 911 S került a Road & Track szerint, de végignézve a listát mi nagyon nehezen tudnánk fölényes győztest avatni. Ezért inkább kíváncsian feltesszük a kérdést a rajongóknak, hogy szerintük milyen a helyes sorrend?

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....