járműgyártás

PSA: nagy visszaesés után már látszik az alagút vége

2020.07.28.

Jelentősen csökkent a PSA francia autógyártó csoport bevétele és nyeresége az első fél évben a koronavírus-járvány következtében, de bizakodásra ad okot, hogy június után júliusban is erőteljesen nőtt az értékesítés – írta az MTI.

A PSA-csoport a kedden közzétett gyorsjelentés tanúsága szerint 25,12 milliárd euró, az előző évinél 34,5 százalékkal kisebb értékesítési árbevételt ért el, működési eredménye pedig 84,5 százalékkal 517 millió euróra csökkent. A konszolidált nyereség 376 millió eurót, az anyavállalat tuljdonosait megillető, adózás utáni nyereség pedig 595 millió eurót tett ki az első fél év után. Az egy részvényre jutó hígított nyereség értéke a tavalyi 1,95 euróról 63 eurócentre süllyedt.

A csoport január-júniusban 1 millió 33 ezer járművet értékesített világszerte, 45,7 százalékkal kevesebbet az előző évinél. A bevételarányos jövedelmezőség 2,1 százalékra rúgott, ami 6,6 százalékponttal alacsonyabb a 2019. első fél évinél.

A Peugeot, a Citroen, az Opel/Vauxhall és a DS márkákat gyártó PSA-csoport a riválisokhoz hasonlóan kénytelen volt leállítani a termelést gyáraiban, az autókat értékesítő szalonok pedig bezártak szerte a világban tavasszal, miután a Kínában kirobbant koronavírus-járvány átterjedt Európára és az Egyesült Államokra.

A nyár beköszöntével azonban fellendült az értékesítés, a júniusi erős növekedés után júliusban is jelentősen nőtt az értékesített járművek száma. Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója pedig "kitűnőnek" minősítette a megrendelések június végi állományát.

A PSA-csoport és a Fiat Chrysler Automobiles olasz-amerikai vállalat továbbra is tervezi, hogy egyesül, amivel létrejön a világ negyedik legnagyobb autóipari cége. Az ügylet lezárása 2021 első felében várható.

A PSA nyereségessége meghaladta több rivális vállalatét is, köztük a második legnagyobb francia autógyártó Renault-ét is az utóbbi negyedévekben, amihez hozzájárult az is, hogy az olyan értékesebb modellekre fúkuszált, mint a városi terepjárók. Emellett Tavares vezetése alatt a PSA-csoportnál szigorúan ellenőrzés alatt tartották a termelési költségeket.

A PSA az idén az európai autópiaci forgalom 25 százalékos csökkenését várja, Oroszországban és a latin-amerikai piacon 30 százalékos, Kínában pedig 10 százalékos csökkenésre számít.

A befektetők jól fogadták a gyorsjelentést: kedd délben 3,52 százalékos pluszban, 15,43 eurón forogtak a PSA részvényei Párizsban, de eddigi napi maximumán 5,56 százalékos nyereségben, 15,74 eurón állt a jegyzés. Az elmúlt 52 hétben 8,88 és 27,06 euró között mozgott az árfolyam, az egy évvel ezelőttihez képest majdnem 34 százalékkal volt kisebb a hétfői 14,91 eurós záróárfolyam.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....