a jövő autózása

Rejtélyes üzenetet küldött a Toyota vezető tudósa

2023.03.28.

A Toyota vezető tudósa és a Toyota Kutatóintézet (Toyota Research Institute – TRI) vezérigazgatója, Dr. Gill Pratt a januári davosi Világgazdasági Fórumon, majd a Mobilitási Bizottság februári ülésén is tartott egy-egy nagy hatású előadást a dekarbonizáció kapcsán, amelyek talán legfontosabb üzenete Voltaire-től idézve így szól: „Ne hagyjuk, hogy a tökéletes a jó ellensége legyen”.

A karbonsemlegességre való törekvés kapcsán Dr. Pratt két nagyhatású előadásában azt hangsúlyozta, hogy nagyon fontos, hogy „a tökéletes ne legyen a jó ellensége”. Pratt arra is rámutatott, hogy a Voltaire francia filozófusnak tulajdonított gondolat összecseng a Toyota folyamatos fejlődést a középpontba helyező filozófiájával, amelynek sarokköve, hogy az autógyártó sosem dől hátra, mert úgy véli, nem tökéletes autókat gyárt, hanem egyre jobb autókat.

A Világgazdasági Fórumon a világ politikai és üzleti vezetői vitatják rendre az aktuális politikai és gazdasági kérdéseket, valamint az éghajlatváltozás jelentette kihívásokat. Az a vélekedés, hogy az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) jelentik az egyetlen módját a karbonsemlegesség elérésének, mélyen gyökerezik számos országban, különösen Európában. A fórumon Dr. Pratt ezzel szemben azt hangsúlyozta, „több módon is fel lehet jutni ugyanarra a hegyre”, és „egyéb elektromos járművek, köztük a konnektorról tölthető hibrid járművek (PHEV), az öntöltő hibrid elektromos járművek (HEV) és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) mind a megoldás részét képezik”, és hogy „egy olyan világban, amiben erőforrás és alapanyaghiány van, fontos, hogy forrásainkat oda összpontosítsuk, ahol a legtöbb hasznot hozzák.” Ennek illusztrálására a Toyota vezető tudósa egy látványos videóban azt is bemutatta, milyen elképesztő hatása van a széndioxid-kibocsátáscsökkentésre, ha egyetlen akkumulátoros elektromos autó akkumulátorkapacitását plug-in hibrid elektromos autók vagy épp öntöltő hibrid elektromos autók gyártására fordítják. A kérdésekre válaszolva a Dr. Pratt kifejtette, hogy az abszolút nulla kibocsátású köztük az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos) járművek elterjedéséhez idő kell, miközben „a lehető leghamarabb csökkentenünk kell a széndioxid-kibocsátást”. Ez pedig rövidtávon flottaszinten az öntöltő és plug-in hibrid elektromos autók nélkül nem lehetséges.

A Toyota a fentiek okán a multitechnológiás megközelítés híve, amely arra az elvre épít, hogy a szén-dioxid az ellenség, és nem egy-egy hajtáslánc, és meg kell találnunk, hogyan csökkenthetjük a lehető legrövidebb időn belül a karbonlábnyomunkat a lehető legnagyobb mértékben, miközben a hosszútávú cél a teljes karbonsemlegesség. Az elektrifikációt negyed évszázada útjára indító Toyota éppen ezért, miközben sorozatban mutatja be az akkumulátoros elektromos autókat folyamatosan fejleszti az öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiát is, és komoly hangsúlyt helyez az olyan fejlesztésekre is, mint az ugyancsak zéró emissziós és már sorozatgyártásban is kínált hidrogén üzemanyagcellás elektromos és a még fejlesztési fázisban járó közel zéró emissziós hidrogén belső égésű technológia. A vállalat célja egyébiránt Európában 2040-re, világszinten pedig 2050-re elérni a saját és a beszállítókra is kiterjedő működés, valamint a kapcsolódó logisztikai tevékenységek tekintetében is teljes karbonsemlegességet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....