Citroen C5 Aircross

Repülő szőnyeg négy kerékkel

2019.04.14.

Stílusosan ünnepli fennállásának századik évfordulóját a Citroën: a gyorsan megújuló modellkínálat legfiatalabb és legnagyobb tagja, a C5 Aircross bekerült az Év autója döntőjébe, ráadásul a márka legszebb hagyományaihoz tér vissza remek futóművével.

Erős évet zárt tavaly a Citroën Magyarországon, hiszen míg 2017-ben 2272 járművön adott túl, addig 2018-ban 2723-on. A 19,85 százalékos bővülés annak fényében különösen jó eredmény, hogy a piac „csak” 16,98 százalékkal nőtt. Akkor is elégedett lehet a márka a magyar eredményekkel, ha a haszonjárművek nélküli eladásokat vesszük górcső alá: 2017-ben 1077, tavaly pedig 1286 Citroën személyautó talált gazdára. A szegmens 17,5 százalékos bővülésével szemben a Citroën 19,41 százalékkal gyarapította vevői számát. Az eredmény szép, ám a 2018-ban összesen 1,05 millió járművön túladó márka globális és hazai vezetői aligha élvezhették sokáig a tavalyi sikereket: egyfelől azért, mert a járműiparban sosincs megállás, másfelől pedig azért, mert 2019 különleges esztendő a Citroën számára. Az idén száz éves a márka, a centenáriumhoz pedig aligha lenne méltó az, ha nem nőnék tovább az eladások.

Múlt és jelen. 100 éves a márka

A folyamatos növekedést a Citroën nem bízza a véletlenre, hiszen a jelek szerint mit sem veszít lendületéből figyelemre méltó modelloffenzívája. A francia gyártó tempójáról sokat elárul az, hogy 22 hónap alatt öt új modellt vezetett be – jött az új C3, a C3 Aircross SUV, a C4 Cactus, a Berlingo legutóbb pedig a C5 Aircross SUV. Az persze, hogy gyorsan frissül a paletta önmagában még nem garancia a sikerre, de az már annál inkább: a Citroën tervezői rég nem látott design-egységet, karakteres megjelenést teremtettek a modellkínálatban, és úgy, hogy közben nem engedtek a gyártót a konkurenciától megkülönböztető egyediségből. Ezt a Citroën egy magyar vezetője úgy nyomatékosította: „Nem szeretnénk beleszürkülni a mezőnybe.” Ettől nem is kell tartani, ezt a megújuló kínálat legfiatalabb és legnagyobb modellje – a 4,5 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,67 méter magas, 23 centiméter hasmagasságú – C5 Aircross SUV is egyértelműen jelzi.

22 hónap alatt öt új modellt villantott a Citroën 

Ezzel a modellel a Citroën relatív későn érkezett meg a SUV szegmensbe, de a gyár szerint ez nem hátrány, hanem előny, hiszen már van tudásuk a piaci igényeiről. Ami biztos: jól adagolták a Citroënnél az érzelemre és az észre ható részleteket. Noha talán kissé megosztó, mindenképp tekintetet vonzó a C5 Aircross formavilága – az pedig, hogy hétféle fényezést és három színcsomagot kombinálhatunk, továbbá kérhetünk fekete tetőt, azt jelzi, a vevők tényleg a saját ízlésükhöz szabhatják az autót.

Négy és fél méter hosszú

A beltérben viszont sokkal inkább a praktikum, valamint a kényelmi és biztonsági megoldások sora teszi vonzóvá az autót. A variálhatóságban biztosan az elsők közé tartozik a C5: a hátsó ülések külön-külön is mozgathatók előre-hátra 15 centiméternyit. Alaphelyzetben a csomagtér 580 literes, előre húzott – gyerekek számára ebben a pozícióban is jól használható – hátsó ülésekkel 720 literes, síkba döntve pedig 1630 literes.

15 centiméteres úton mozgathatók a hátsó ülések

A kényelem alapját a speciális struktúrájú és vastagabb szivaccsal gyártott ülések, még inkább a a C4 Cactusból már ismert progresszív hidraulikus komfortfutómű jelenti. Ez utóbbi használati értékéről sokat elárul, hogy a fekvő rendőr még ötven kilométeres sebességnél sem tűnik „elvetemült” tempónak. Ennek persze ára van, az már a rövid tesztúton is világossá vált, hogy a vezetési élmény korlátozott – de hát ezt az autót nem is erre találták ki. Hanem arra, hogy olyan kényelmesen jusson el A-ból B-be, mintha a bent ülők egy „repülő szőnyegen” utaznának, abban pedig kimagaslóan jó. Míg a kényelemről a remek futómű és a parádés „fotelek” sora gondoskodik, a biztonságot húsz vezetést támogató rendszer garantálja. Olyannyira, hogy a kocsit már „félönvezetőnek” hívja a Citroën. Ami biztos: ha fogjuk a kormányt akkor az autó a sztrádán tartja a sávot, gyorsít, lassít, fékez a forgalom ritmusának megfelelően.

Húsz vezetést támogató rendszer kapható a kocsihoz

A C5 Aircross kétféle benzinmotorral választható: a kisebbik PureTech 130 lóerős, ehhez 6 sebességes kézi, az erősebb, 180 lőerőshöz nyolcsebességes automata kapcsolódik. A dízeleknél is ugyanez a helyzet: a 130 lóerős kézi váltóval, a 180 lóerős a nyolcsebességes automatával jár. A kínálat az év végig kiegészül egy Plug-In Hybrid PHEV hajtásláncot alkalmazó modellel, amely az ígéretek szerint 60 kilométert lesz képes megtenni tisztán elektromos üzemben. A C5 Aircross alapára Magyarországon 6,79 millió forint: a 130 lóerős benzinmotorral szerelt verzió már jól felszerelt, jár a kocsihoz egyebek mellett a mozgatható hátsó üléssor, a nyolc colos érintőképernyő és a sávtartó automatika is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....