Kia

"Rio bravo" - Bemutatkozott a KIA Rio negyedik generációja

2017.03.15.

Szeptemberi párizsi világpremierje után ideahaza is bemutatták az új KIA Riót. A legújabb generáció már az első ránézésre is egyértelmű üzeneteket küld a riválisok számára.

A KIA Rio negyedik generációjának statikus bemutatóját a márka nem régiben kinevezett új magyarországi elnöke Dowan Kim úr nyitotta meg, aki globális elemzéssel vezette fel az új modell honi debütálását. Az immáron 18 éve piacon lévő Rio az elmúlt csaknem két évtizedben igen nagy ívet írt le, aminek eredményeként a harmadik legnagyobb darabszámban értékesített autója a koreai gyártónak. Ezt igazolták azok a statisztikai adatok is, amit az elnöki expozé után Nagy Norbert a KIA országigazgatója is kiemelt a márka modell eladásainak tükrében.

Az új Rio megjelenését egyenes vonalak és sima felületek határozzák meg

A Rio 1999-ben indult útjára, akiről akkor senki nem gondolta volna, hogy a KIA képzeletbeli dobogójának szinte örökös tagja lesz, a Sportage és a Ceed mellett. A Riónak az igaz áttörést az előző generáció hozta meg, ami elsősorban Peter Schreyer és tervező csapatának érdeme, aki a KIA egész palettáját „gatyába rázta”.

A Kia tigrisorr hűtőmaszkjának legfrissebb adaptációjával találkozhatunk

Némi üröm az örömben, hogy a KIA extravaganciájának vonalait most sokkal racionálisabb ceruzával húzták, amin inkább a mértéktartárs érvényesül, sem mint a jótékony különcködés jegyei. Az alaki lépésváltás letisztult sziluettjében egy kicsit a németes trend köszön vissza, ami egyébként a modell testvérmárkájánál, az újkori Hyundai i20-nál is tetten érhető.

A Rio hátsó része meredekebben áll, a szélvédő csaknem teljesen függőleges

A formai változások mögött persze nagyon is észérvek bújnak meg, hiszen a Rio egy olyan osztályban harcol, ahol az iparágon belül is talán a legélesebb a verseny. A B szegmens bebetonozott márkainak modelljeit lásd a Cliót, Fiestát vagy a Polót – hogy csak néhányat említsünk - igen nehéz letaszítani a trónjukról. Tehát több unciás kesztyű szükségeltetik ebben a kategóriában annak, aki érdemben akarja megsorozni az előbb említett triumvirátust és akkor a többiekről még nem is beszéltünk. A Rio ennek az igen kemény piaci versenyek a szellemében fejlesztette ki a negyedik generációját.

Oldalnézetből megnyújtott, kiegyensúlyozottabb kiállást mutat 

A KIA névjegyként is azonosítható korábbi agresszív tigris orra emlékeztető hűtőmaszkja a Riónál szelídebb tekintetet sugároz és az autó profiljának vonalvezetése is változott. 15 mm-rel nyúlt a kasztni és 10 mm-el a tengelytáv, arányaiban pedig az eleje hosszabb, míg a hátsó fertály rövidebb lett az elődhöz képest. A nagyobb méretek nem csak az optikára, hanem a komfortra is jó hatással voltak. A sokat emlegetett racionalitás mögött feltehetőleg az bújhat meg, hogy a B szegmens modelljeit sokszor családi autóként is vásárolják, így az ehhez való igazodás a lényeges szempont ebben a kategóriában.

A csomagtér a 325 literes nagyságával (980 literig bővíthető) hozza a kategórai átlagát

Ez a Riónál egyértelműen tetten érthető. Az utastérben a formai változásoknak köszönhetően bőségesebb a helykínálat, amit növel a belső optikai kialakítása is. Nőttek a fej és lábterek, így főleg a hátsó sorban ülők számára kényelmesebb az utazás.

A műszerfal közepét az új infotainment rendszer foglalja el, a Kia új HMI kezelőfelületével

A fedélzet kialakítása is új irányt vett, a nyújtott megoldásnak szintén térbővítő hatása van. A műszerfal a vezető felé fordul, ami sportosabb, vezetőközpontúbb. Középen a mai irányvonalaknak megfelelően az úgynevezett „lebegő” kezelőfelületet került a centrumba.

Az utastér opcilós listája széles igényeket kielégítő lehetőségeket kínál szövettől a bőrig

Az új KIA Rio konfigurációk egész fegyvertárával rendelkezik. A komfort kínálat nem csak a belső opciók és kényelmi berendezésekre igaz, hanem a motorválasztékra is. Az előbbinél újdonság az ívmeneti fékerő-szabályozó rendszer, ami kanyarban képes a fékerő kerekenkénti független szabályozására: Ez, akár csak a stabilitás-szabályozó rendszer vagy a Start&Go, az alapfelszereltség része.

Változatos és takarékos motorkínálat

Az erőforráspaletta négy benzinest és két dízelt foglal magában. A legújabb aggregát az 1.0 literes T-GDI, ami kétféle teljesítményszinttel 100 és 120 lóerős változatban érhető el. A turbós változatok mellett van két szívómotoros opció is az 1,25 literes 84 lóerős és az 1.4  100 lóerős. A gázolajos duó erőforrásai 1.4 literesek és szintén kétfajta 77 és 90 lóerős változatban választhatók.

Összességében jól érzékelhető a negyedik generációs Rióban az átgondoltság, ami ezzel a szemléletváltással nem csak házon belül stabilizálja helyét a dobogón, hanem a piaci versenyben is komoly tényezővé válhat. Az új KIA Rio belépő ára most piacbevetési kedvezménnyel 3 199 000 Ft.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....