George Russell

Russell a csapatutasításon vitatkozott a Mercedesszel, szerinte eldobtak egy dobogót

2025.10.29.

Győzködött és dühöngött George Russell, és mire a Mercedes hallgatott rá, már késő volt. A brit szerint dobogós esélyt játszottak el a csapatutasítás halogatásával.

Sokat hallhattuk George Russellt felemelni a hangját a vasárnapi Mexikói Nagydíjon, mert bosszankodni bőven volt oka. A legjobban nyilvánvalóan az bántotta, hogy mások kanyarlevágásaival veszített pozíciókat a versenyen. A rajtnál úgy érezte, hogy Max Verstappennek őt is el kellett volna engednie az első kanyar átvágása után, aztán amiatt is dühös volt, hogy a holland Lewis Hamiltonnal vívott csatája neki került pozícióiba, hiszen a kavarodásban előzte őt meg Oliver Bearman és Andrea Kimi Antonelli.

Ezek után Bearman a harmadik helyen állt, és sokáig úgy tűnt, hogy dobogóért küzd a két Mercedes előtt. A britet Antonelli, Russell és az őket szorongató Oscar Piastri követte egy DRS-vonatban, amiből Russell képtelen volt kitörni. Ekkor kezdett el rádiózni és csapatutasítást kérni, mondván, egyértelműen gyorsabb Antonellinél, ezért ő tudná támadni Bearmant.

A Mercedes eleinte vonakodott eleget tenni Russell kérésének, a fékek hűtését kérte tőle. A versenyző viszont nem hagyta magát.

„Marcus, egy ki*****tt autó van a s***emben! Egy, a miénknél sokkal gyorsabb autó! Próbálom tartani a pozíciót. Sokkal gyorsabb vagyok Kiminél, és egy dobogóért harcolhatunk. Szívesen visszaadom a pozíciót, ha nem sikerül megszerezni” – hangzott Russell javaslata.

A Mercedes erre reagálva jelezte Antonellinek, hogy félre kell állnia. Russell megelőzte az olaszt, de az alaphelyzet mit sem változott: ő sem tudta megközelíteni Bearmant, de DRS-távolságon kívül tudott kerülni Antonellitől, akit Piastri továbbra is szorongatott.

Bár úgy tűnhet, hogy ez végül az addig hezitáló Mercedest igazolta, aki nem volt meggyőződve arról, hogy Russell nem csak a DRS miatt érzi-e magát gyorsabbnak Antonellinél, a futam után versenyzőjük kifejtette, szerinte egyszerűen elkéstek a csapatutasítással.

„Azokban a körökben gyorsabb voltam, és támadhattam volna Ollie-t, akinek nem volt DRS-e. Én DRS-vonatban voltam Kimi mögött, és ott is maradtam tíz körön át, ami alatt a gumim, a motorom, a fékem is túlmelegedett. Azon a ponton nem volt már értelme: vagy egyből csinálod, vagy egyáltalán nem” – mondta Russell, aki a futam végén aztán valóban visszaadta a pozíciót Antonellinek, így 7. lett. Ennek kapcsán hozzátette: „Végül is azt a helyezést érdemeljük, ahol célba értünk. De ez kissé frusztráló.”

Russell később elmondta, szerinte elérhető lett volna a dobogó a Mercedesnek, ha gyorsabban reagál. „Általában egy csapatként működünk, és a konstruktőri bajnokságban a második helyért harcolunk. Láttam, hogy Kiminek nehezére esik az előzés, és én DRS-vonatban voltam, szóval a gumik jó állapotban voltak, készen álltam támadni. Túl sokáig halogattuk, és eljutottunk addig a pontig, amikor már nem is volt szükség a helycserére.”

Fotók: XPB

Bár ő versenymérnökével, Marcus Dudleyval vitázott, utólag megvédte a szakemberét. „Marcus csak továbbítja az üzenetet. Nem ő hozza a döntéseket. Le kell ülnünk és egy csapatként kell megbeszélnünk ezt” – mondta.

Russell elismerte, hogy ezen a versenyen nem volt meg a Mercedes tempója, ennek ellenére szerinte reális lett volna egy dobogó. „Piastri egyértelműen sokkal gyorsabb volt nálunk. Nem volt meg a tempónk. Ugyanakkor ha a verseny első negyedében harmadik lettem volna, akkor a harmadik helyen értem volna célba, mert a szezonban már csak így megy” – utalt arra, hogy előzni nehéz, így nem minden a nyers tempó.

A Mercedes Mexikóban elvesztette a konstruktőri második helyét a Ferrarival szemben. Jelenleg egy pont a hátrányuk, miközben a Red Bull tíz pontra van csak a vörösöktől.

Russell megállapította: „Végül is nem vagyunk versenyben Kmivel a bajnokságban. A Ferrarival és a Red Bull-lal küzdünk a bajnokságban. A hatodik és hetedik helyen értünk célba, de másképp is alakulhatott volna.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
Gorden Wagener saját kérésére 2026. január 31-én távozik a vállalattól. Utódja Bastian Baudy lesz,....
2025.12.18
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....