Scania

A Scania 75 elektromos teherautót szállít a norvég ASKO-nak

2020.06.03.

A Scania és Norvégia vezető élelmiszer-nagykereskedelmi vállalata, az ASKO régóta együttműködik nagy teljesítőképességű tehergépkocsik üzembe állítása terén. Ezen a szoros kapcsolaton alapulva a két vállalat közösen kutat új villamosítási technikákat. A Scania mostantól akár 75 akkumulátoros elektromos tehergépkocsit szállít majd le az ASKO vállalatnak a következő három évben.

Idén az ASKO megkezdte négy hidrogénnel működő üzemanyagcellás elektromos Scania tehergépkocsi üzemeltetését, februárban pedig a vállalat két akkumulátoros elektromos Scania elosztó teherautóval bővítette a flottáját. Az ASKO most – a Scaniával 2020-2022-re kötött hároméves együttműködési megállapodásának keretein belül – kinyilatkoztatta szándékát akár 75 akkumulátoros elektromos tehergépkocsi megrendeléséről.

Az a célunk, hogy 2026-ra károsanyag-kibocsátástól mentes legyen a tehergépkocsi-flottánk. Az akkumulátoros elektromos Scania teherautók fontos lépést jelentenek a fosszilis forrásoktól mentes közlekedés megvalósítása felé vezető úton az ASKO számára” – mondta Torbjørn Johannson, az ASKO NORGE AS igazgatótanácsának elnöke.

Igazán örömteli, hogy haladó vállalatok már konkrét lépéseket tesznek azért, hogy elmozduljanak a szén-dioxidot kibocsátó nehézkategóriás járművektől” – mondta a Scania elnök-vezérigazgatója, Henrik Henriksson. „Az ASKO olyan elkötelezettséget vállal, amilyen a párizsi egyezmény célkitűzésének eléréséhez szükséges, nevezetesen a globális felmelegedés lehetőleg 1,5 Celsius-fokra korlátozásához.”

A Scania nemrég közzétette a jóváhagyott tudományos alapú célkitűzéseit, amelyek nemcsak a vállalat saját szén-dioxid-kibocsátásának jelentős csökkentését foglalják magukban, hanem egyértelműen számszerűsített célokat is tartalmaznak az ügyfelei körében a kibocsátás csökkentésének biztosítására vonatkozóan. „Az ASKO vállalattal kötött megállapodás kézzelfogható példája annak, hogy hogyan működünk együtt az ügyfelekkel a fenntartható közlekedési megoldásokra való átállás terén” – mondta Henrik Henriksson.

A Scania az akkumulátoros elektromos teherautóinak hivatalos bevezetési terveit 2020-ban mutatja majd be. Az elkövetkező néhány évben az akkumulátortechnika várhatóan tovább fejlődik majd, így nagyobb hatótávolságot biztosíthat az akkumulátorok tömegnövekedése nélkül. Az akkumulátoros elektromos tehergépkocsik termelése kiegészíti a már jelenleg is gyártásban lévő akkumulátoros elektromos buszokét és hibrid elektromos teherautókét, illetve autóbuszokét. A Scania felkészült arra, hogy kielégítse a villamosított és megújuló üzemanyaggal hajtott nehézkategóriás járművek iránti növekvő igényt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.13
A dunakanyari körjáratához kapcsolódva két új hajójáratot indít péntektől Esztergom és Zebegény....
2020.07.13
Öt kisrepülőgép szállt le engedély nélkül Rétság külterületén szombaton, mint kiderült, a....
2020.07.13
Az AUTÓS NAGYKOALÍCIÓ nemzetközi karikatúra pályázatot hirdetett AUTÓSZEKTOR Karikatúra Pályázat....
2020.07.13
Új közlekedésbiztonsági kampányában a sebességkorlátozások betartásának fontosságára hívja fel a....
2020.07.13
Nem lopják a napot a Toyota Racing Development részleg tervezői: alighogy megjelent a piacon a....
2020.07.13
Halálos baleset történt az 5-ös úton, Dabasnál hétfő reggel, az érintett szakaszon teljes az útzár....
2020.07.13
A bajor gyártó dingolfingi gyárának szomszédságában működő új létesítmény évente több mint....
2020.07.13
Egymást érték a súlyos karambolok a hétvégén az ország útjain – derül ki a rendőrség összesítéséből....
2020.07.13
A Lamborghini bemutatta Huracán Evo RWD Spyder elnevezésű modelljét. Az aerodinamikailag....
2020.07.12
Négy évesen és 73 ezer kilométerrel vette Illés Imre szegedi autós oktató azt a Toyota Corollát,....