Scania

A Scania L-széria már hétliteres motorral is rendelhető

2020.03.02.

Minden képességgel rendelkezik a Scania térdeplő L-szériája, ami csak egy városi környezetre tervezett tehergépkocsitól elvárható. A DC07-es motor immár az L-szériához is rendelkezésre áll, ami mintegy 360 kilogrammal növeli a terhelhetőségét. Az erőforrás háromféle teljesítményszinttel választható: 220, 250 és 280 lóerő.

A Scania az L-széria 2017-es bemutatásával erőteljesen nyomott hagyott a városi nehézkategóriás haszonjárművek szegmensében. Ez valami új volt – egy moduláris, alacsonybelépésű tehergépkocsi a Scaniára jellemző összes képességgel, amelynél a járművezető az utca szintjéhez közel helyezkedik el, így könnyen is szállhat be. Az L-széria kiváló átjárhatóságot biztosít és csökkenti a járművezető fizikai igénybevételét, miközben lehetővé teszi, hogy valóban kapcsolatot teremthessen másokkal, szemtől szembe, a sűrű forgalomban.
Kezdetben főként a valamivel nehezebb súlyú alkalmazásokra összpontosítottunk, így a soros, öthengeres, kilencliteres motorunkkal kínáltuk az L-szériát – mondta Stefan Lindholm, a Scania Trucks rangidős termékmenedzsere. „Azonban a kezdeti sejtéseink később beigazolódtak. A könnyebb és rugalmasabb hétliteres motoron alapuló megoldásokra is igény mutatkozik.”
 
A Scania DC07-es motort 2017-ben mutatták be, és kezdetben csak a Scania P-szériás fülkéivel együtt kínálták. Ez egy kis tömegű, erős és korszerű, soros, hathengeres motor 6,7 liter összlökettérfogattal. A legerősebb, 280 lóerős kivitelének legnagyobb nyomatéka 1200 newtonméter, amelyet már 1050-es percenkénti fordulatszámtól kifejt. A Scania házon belül kifejlesztett, „csak SCR”-es kipufogógáz-utánkezelő rendszerét alkalmazza, és motorra épített mellékhajtásokkal is felszerelhető. A DC07-est rögtön elismerték a média képviselői és az ügyfelek egyaránt az egyenletes teljesítményleadásáért, alacsony zajszintjéért és üzemanyag-hatékonyságáért.
– Igen, kiváló fogadtatásban részesült – erősítette meg Stefan Lindholm. „Ez hosszú idők óta a Scania legkisebb tehergépkocsi-motorja. De így is magán viseli a márka összes jól ismert jellemzőjét: a kategóriájában élenjáró üzemanyag-hatékonyságot, a kis fordulatszámot előtérbe állító filozófiánkat és a százszázalékos HVO vagy FAME üzemanyaggal való működtetés lehetőségét már gyári alapkivitelben is, akár kilencven százalékkal csökkentve a szén-dioxid-terhelést.”
 
 
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....