beszállító

A Schaeffler bezárja a luckenwaldei üzemet

2021.12.30.

A luckenwaldei Schaeffler-gyárat hónapokig tartó tárgyalások után bezárják. Ott gyártják még egy ideig - 2023-ig - a belsőégésű autók alkatrészeit - írja az automobilwoche.de

 

A Schaeffler autóipari beszállító bezárja a brandenburgi Luckenwalde-i gyárát. A 15 hónapig tartó tárgyalások során a potenciális befektetővel és a munkaerő képviselőivel nem találtak megfelelő módot a helyszín folytatására - mondta Klaus Rosenfeld, a Schaeffler vezérigazgatója pénteken. A luckenwaldei telephelyen eddig csak az autóipar belsőégésű járműveihez gyártottak alkatrészeket. A Schaeffler autóipari részlegét egyre inkább az elektromos hajtásokra összpontosítja. A cég szerint a luckenwaldei üzemben körülbelül 330 embert foglalkoztatnak.

Fotó: Schaeffler

A luckenwaldei helyszín esetében most meg kell kezdeni az érdekegyeztetésről szóló tárgyalásokat.  "Tisztességesen fogjuk megtenni" - mondta Rosenfeld a német sajtóügynökségnek: "A lehető legtöbb alkalmazottnak fogunk állást kínálni a csoport más helyein."



Baj az üzemi tanácsban

A luckenwaldei üzemi tanács értetlenül fogadta a bezárási döntést.  Az üzem nyereséges.  "Még mindig azon tűnődünk, hogy három évtized után miért válnak meg egy nyereséges, olcsó és innovatív cégtől" - mondta Frank Hildebrandt, az üzemi tanács elnöke.

"A Schaeffler igazgatótanácsa úgy látja, hogy Luckenwalde-ban a belsőégésű motorok termékei hosszú távon kivonásra kerülnek" - mondta Ulrich Schoepplein, az általános üzemi tanács alelnöke.  Ezzel a Schaeffler évek óta tartó biztos profit után tovább vonul ki az új szövetségi tartományokból: 2019-ben a Kaltennordheim-i (Türingia) gyárat eladták és azóta bezárták, most Luckenwalde is bezár.  "Aggodalommal figyeljük, hogy az átalakulás alatt álló új termékeket túlnyomórészt Kelet-Európában gyártják" - mondta.

Jörg Steinbach (SPD) brandenburgi gazdasági miniszter csalódott volt, és nagyon sajnálta a bezárást. „Különösen úgy tűnik, hogy nem sikerült kellő bizalmat kelteni egy lehetséges munkaerő-befektető iránt” – jelentette be Potsdamban. "Elvárjuk a cégtől és a munkavállalói képviselőktől, hogy az érdekegyeztetésről és a társadalmi tervről tisztességesen bonyolítsák le a soron következő tárgyalásokat."  A szakképzett munkaerő iránti igény reményt ad, hogy a munkavállalók többsége jó eséllyel állást fog találni a munkaerőpiacon.

A konszolidációs program lezárása

A Schaeffler számára a luckenwaldei telephely bezárására vonatkozó döntés egy konszolidációs program lezárása, amely magában foglalta tizenkét németországi telephelyen a termelés bezárását, eladását vagy teljes vagy részleges áthelyezését.  Összesen 4400 munkahelyet érint.

Rosenfeld szerint ugyanakkor más helyeken bővült a kapacitás – például Bühlben (Baden-Württemberg) az elektromos autók alkatrészeinek gyártásában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.28
Elkezdődött a visszaszámlálás, hamarosan az utakon a Volkswagen ID. Polo! - írja Facebook-oldalán a....
2025.12.28
Szombat este Leondingban (Linz-járás) a B1-es autóúton egy gyorshajtót kaptak el, aki majdnem 100....
2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....