SEAT

SEAT: a márka víziója az autóvezetés jövőjére

2017.02.28.

– A SEAT a Mobil Világkongresszuson digitális ökorendszer keretében mutatja be a márka vízióját az autóvezetés jövőjére vonatkozóan. Ez új kapcsolatot tesz lehetővé a gépkocsi, annak vezetője és környezete között. Luca di Meo, a SEAT elnöke bemutatta a cég főbb fejlesztéseit az összekapcsolhatóság területén, és bejelentette, hogy a márka gépkocsijait 2018 és 2019 között felszerelik ezen újításokkal.

A valós idejű forgalmi előrejelzése, az útvonalra vonatkozó olyan ajánlások, mint éttermek, boltok, szolgáltatások, és a vezető programjától, elfoglaltságától függő javaslatok csupán néhányat jelentenek azon újdonságok közül, amelyeket a SEAT a Mobil Világkongresszuson bemutatott. A standra látogatók mobil telefonjaik konfigurálása után beülhetnek a SEAT szimulátorába és megtapasztalhatják, hogy milyen lesz a gépkocsivezetés a jövőben. A szimulátorra felszereltek egy előrejelző asszisztenst, ami a gépkocsivezetőknek segít optimalizálni idejüket, "kitalálja" igényeiket, és automatikusan megoldásokat kínál a konkrét helyzettől függően, még mielőtt a vezető vagy a felhasználók beülnének autójukba.

Az autóipar  három jövőbeni trendje az elektromos autóra váltás, az önvezető gépkocsi, és az összekapcsolt gépkocsi lesznek, melyek közül  a SEAT elkötelezett az összekapcsolhatóság mellett, annak érdekében, hogy a jövőbeni nagy kihívásokra adandó válaszok terén megfelelő módon tudja pozícionálnia magát. A SEAT a gépkocsik összekapcsolhatósága terén vezető céggé kíván válni, és ennek elérésére a márka  digitális ökorendszert hoz létre a felhasználói egyéni élmény személyre szabása és erősítése érdekében.  

„A SEAT célja, hogy előre lépjen és vezetővé váljék azon technológiák területén, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy a felhasználóknak könnyű, az összekapcsolhatóságot magában foglaló és egyénre szabható élményt kínáljunk. Olyan technológiákra gondolok, mint amelyeket ma bemutattunk, és amelyeket várhatóan 2018-2019-től kezdve beépítünk autóinkba”- jelentette be Luca di Meo. Az elnök által bemutatott, kérésre lekérhető funkciókra vonatkozó újdonságok között megtalálható az előrejelző navigáció kiterjesztett koncepciója. Ez a valós idejű navigációval összehasonlítva a közlekedési dugókat már akkor előrejelzi, amikor azok még ki sem alakultak, és alternatív útvonalakat javasol.

„Életünkből átlagban 2,5 évet töltünk a gépkocsi volánja mögött, és csúcsforgalomban a vezetési idő Barcelonában akár 50 %-kal is megnövekedhet. Az előrejelző navigáció megoldhatja ezt a problémát, de a jelenlegi navigációs rendszerek erre még nem képesek” mondja Luca di Meo. A vállalat által kifejlesztés alatt álló rendszerek  valós időben fogják összevetni a forgalmi adatokat olyan tényezőkkel,  mint az iskolák kezdési és zárási időpontjai, vagy a forgalmi helyzet egy-egy nagyobb esemény megrendezése esetén, vagy akár az időjárási viszonyok szerint előre jelzett forgalom.

Metropolis:   a Lab Barcelona, Pier01-ben 

Az egyik új  terület, ahol a SEAT a mobilitás területén kutatásokat folytat, a SEAT által működtetett Metropolis: Lab Barcelona, a Volkswagen-csoport hatodik nemzetközi kutatási központja, ami a meglévő öt korábbi IT labort követi Wolfsburg, Berlin, München és San Francisco után. Amint az Luca di Meo bejelentette, a laboratórium április 1-től működik.

„A Metropolis: Lab Barcelona a Pier01- ben helyezkedik el, a barcelonai Tech City központjában, ez számunkra ideális helyszín, mivel a város innovatív vállalkozási ökorendszere mellé tesz bennünket, és lehetővé teszi számunkra, hogy  megerősítsük együttműködési partnerségünket Barcelona városával” hangsúlyozta a SEAT elnöke.

Az első év folyamán 23 szakember fog itt dolgozni, beleértve a mérnököket, fejlesztőket és adat-specialistákat. A gépkocsikból, a „Barcelona, mint Okos Város” programból és a gyalogos forgalomból kinyert adatokat felhasználva fognak a mobilitási szolgáltatásokhoz kapcsolódó szoftvereket és algoritmusokat kifejleszteni. Ezek  célja, hogy a városi környezetben könnyebb, biztonságosabb és hatékonyabb kapcsolatot teremtsenek az emberek és a gépkocsik között. A Metropolis: Lab Barcelona  csapatát  az elkövetkező években kibővítik egészen addig, hogy elérjék az 50 magasan képzett profi szakemberből álló állomány szintjét.

 A Metropolis: Lab Barcelona szakértői azt a  SEAT flottát is használni fogják, amelyet a cég most „vet be”  Barcelonában az alkalmazottak számára létrehozott gépkocsi-megosztó pilot projektének beindításával. A flotta 10 e-Mii autóból áll,  ez a SEAT által a Mobil Világkongresszuson bemutatott elektromos hajtású gépkocsi prototípus után gyártott autókat jelenti. „A standunkon bemutatott gépkocsi lehetővé tesz számunkra, hogy teszteljük az elektromos gépkocsi technológiáját a megosztott használatú gépkocsik esetén. Ez nem azt jelenti, hogy ez lesz a mi első elektromos autónk, de ez ideális gépkocsi a barcelonai tesztek lebonyolítására”- hangsúlyozta  Luca di Meo.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....