Bodensee Klassik

ŠKODA a Bodensee-Klassik mezőnyében

2019.05.09.

Történetének négy alapvetően eltérő karakterű mérföldkövével bővíti a ŠKODA a május 2. és 4. között immár nyolcadik alkalommal megrendezett Bodensee-Klassik mezőnyét. A német és osztrák Elő-Alpok tájain vezető népszerű oldtimer- és youngtimer-rali alkalmával a ŠKODA SUPERB 3000 OHV luxuslimuzinnal, a hatvan éve bemutatott ŠKODA OCTAVIA modellel, a SUV-modellek rendkívül ritka TREKKA előfutárával és a népszerű farmotoros ŠKODA RAPID 135 kupéval áll rajthoz a ŠKODA. Az útvonal mintegy 570 kilométer hosszan vezeti a nagyjából 180 járműből álló mezőnyt a csodálatos tájak mellékútjain.

Három ország – Németország, Ausztria és Svájc – határvidékének elő-alpesi tájaival a Bodeni-tó festői háttérként szolgál az 1999-ig terjedő évjáratú járművek népszerű oldtimer- és youngtimer-ralija számára. A szervezők számos új útszakaszt és mért etapot vettek fel a nyolcadik alkalommal megrendezett körverseny programjába. A ŠKODA számára e veterán-rendezvény valójában „hazai pálya”, a cseh autógyártó ugyanis már több mint 110 esztendeje képviselteti magát a német, az osztrák és a svájci piacon.

Az idei Bodensee-Klassik alkalmával modelltörténetének egészen különleges keresztmetszetével szolgál a ŠKODA, az 1939 és 1988 közötti időszak négy klasszikus modellje ugyanis egyaránt a nagyhagyományú autógyártó jelentős fejlesztési mérföldkövének számít.

A Bodensee-Klassik középpontjában a jubileumi ŠKODA OCTAVIA áll, az 1959-ben bemutatott modellsorozat idén ünnepli hatvanesztendős jubileumát. A kétajtós modell kiegyensúlyozott tömegeloszlásának és négyfokozatú sebességváltójának köszönhetően a hegyes-völgyes vidékeken is kimondottan agilisnak bizonyult. Európa és a tengerentúl számos export piacán is sikert aratott, s 1959 és 1971 között összesen 360 ezer ŠKODA OCTAVIA készült, közülük több mint 54 ezer kombi kivitellel. A megemelt teljesítményű OCTAVIA TS mindemellett a versenysportban is figyelemreméltó sikereket ért el, például az 1961-es, 1962-es és az 1963-as Monte Carlo Rali kategóriagyőzelmét. Az alapváltozatot 29 kW (40 LE) teljesítményű, 1089 köbcentiméteres négyhengeres motor hajtotta, végsebessége pedig elérte a 110 kilométer/órát.

Az 1939-es ŠKODA SUPERB 3000 OHV 3137 köbcentiméteres, soros hathengeres motorjával kora reprezentatív limuzinjai közé tartozott. A Bodeni-tóhoz egy impozáns, 3,3 méter tengelytávú és 5,2 méter hosszú modellváltozatot küld a ŠKODA, amely kivitel akár három üléssorral, illetve az első üléseket a hátsó utastértől diszkréten elválasztó üvegablakkal is készülhetett. 63 kW (85 LE) teljesítménye a karosszériaváltozattól függően akár 125 kilométer/óra végsebességet is lehetővé tett.

A TREKKA, amely bizonyos értelemben a ŠKODA ma világszerte népszerű SUV-modellcsaládjának előfutára, 1966 és 1972 között közel háromezer példányban készült. A hátsókerékhajtású terepjáró az első Új-Zélandon gyártott személygépkocsiként a ŠKODA OCTAVIA SUPER műszaki alapjaira épült. Hazájában robusztus konstrukciójának, praktikus karosszériájának és terepes képességeinek köszönhetően a TREKKA már jó ideje valódi kultautónak, Európában pedig igazi ritkaságnak számít.

A vonzó megjelenésű ŠKODA RAPID 135 kupé a márka legendás farmotoros modelljeinek kései változata. 1289 köbcentiméteres, könnyű, négyhengeres aggregátja 43 kilowattot (58 LE) teljesít, s a műszakilag fejlett, ötfokozatú sebességváltóval akár 150 kilométer/óráig is gyorsítja az autót. Hasonlóképpen figyelemreméltó megoldás az innovatív, nyolccsatornás hengerfej, amely ólmozatlan benzin használatát is lehetővé teszi.

A Bodensee-Klassik 2019. május 2-án, csütörtökön, a friedrichshafeni nyolckilométeres prológgal, illetve egy mért etappal indul, ahol a résztvevők első ízben rajtolnak Le Mans-i stílusban. Ezt két, egyaránt Vorarlberg osztrák tartomány fővárosából, Bregenzből induló, illetve oda befutó napi etap követi: a 291 kilométeres pénteki táv több romantikus várat is érintve az osztrák Lechtal-Alpokon vezeti át a mezőnyt, míg a szombati 271 kilométeres szakasz Bregenztől északra, az Allgäu vidékén kanyarog.

 

Kihívást jelentő mért etapjai különösen vonzóvá teszik a Bodensee-Klassik versenyét, ahol nem a sebesség, hanem a megbízhatóság és az egyenletes teljesítmény dönt a győzelemről és a további helyezésekről. Itt a vezető és utasa pontos együttműködése a lényeg, hiszen már az előírttól mért tizedmásodperces eltérések is büntetőpontokat vonnak maguk után.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.16
A Porsche sportautó-gyártó tavaly több nyereséget ért el. Ebből a dolgozók is profitálnak. A....
2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....