Skoda

Skoda Superb Combi teszt: dízel és kimegy a világból is

2025.04.06.

Az idén felújított Skoda Superb Combi radikálisan nagy autó – és ezúttal nem csak a méretei miatt. Kényelem, technológia, szolgáltatások és az alacsony fogyasztás tekintetében etalon a kategóriában. Állítólag ez lesz az utolsó belső égésű Superb széria.

Hogy néz ki?

Már az elődje sem volt kicsi, de a negyedik (kombiként harmadik) generációs Skoda Superb újabb 4 centit nyúlt és csomagtartója 30 literrel lett öblösebb. Az új modell 15 százalékkal alulmúlja elődjét a légellenállási együttható tekintetében, a 0,25-ös értékkel az eddigi leginkább aerodinamikus kombi Skoda.

superb2

A Pozsonyban gyártott 4,9 méter hosszú Superb (szélessége 1,85 méter, magassága 1,48 méter, tengelyek közötti távolsága 2,84 méter) minden idők egyik legtágasabb Skoda modellje, a hátsó lábtér fejedelmi. A beszállás könnyű, 90 fokban nyílnak a hátsó ajtók. A fejtér is igen bőséges a hátsó utasok számára, és nemcsak közvetlen szellőzőnyílás van digitális hőmérséklet-szabályozással, hanem ülésfűtés is, ami érezhetően növeli az ott-tartózkodás minőségét.

Az alapülések kézzel állíthatóak, míg a középső felszereltségi változatban elektromos állítással és légpárnás masszázsfunkcióval is rendelkeznek. A csúcs Ergo ülések fűtéssel, hűtéssel és határozottabb masszázsfunkcióval kényeztettek a kék színű tesztautóban. Az alcantara borítás kényelmes, a sárga cérna használata jó ízlésre vall.

superb7

A 10 hüvelykes középső képernyőt szélvédőre vetített kijelző (először a cseh zászlóshajóban) és hatalmas középső monitor egészíti ki. Utóbbi képátlója felszereltségtől függően 10 vagy 13 hüvelyk. A 725 wattos, 16 csatornás erősítővel támogatott Canton hangrendszer szépen szól, a középső felszereltségnél feláras, Laurin & Klement felszereltség vásárlása esetén alaptartozék.

Praktikus újítás a középkonzolon található három forgókapcsolóból álló együttes, amelyekkel a hőmérséklet, menetmód, szellőztetés iránya és erőssége, az üléshűtés és -fűtés, a térkép léptéke és a hangerő szabályozható, mindegyik saját kis kijelzővel és többféle hozzárendeléssel. A középső ráadásul egyénileg variálható funkciókat kaphat, így a számunkra legfontosabbak kéznél vannak.

superb6

Minden más a szórakoztató és információs rendszerben vagy a digitális műszeregyüttesben jeleníthető meg. Van hangasszisztens is, a neve Laura -nem kértem semmiben a segítségét. Induláskor vezetősegédek (először használnak Skodában ehhez nanoradarokat is) egész hosszú sorát kell kikapcsolni (persze, nem kötelező, de mi egy páran régimódiak vagyunk). Aki szereti autóvezetés közben a csipogást, rángatást, váratlanul felvillanó képeket és ijesztő hangjelzéseket, azt a kanyarodási asszisztens figyelmeztetheti a szembejövő forgalomra, a kereszteződés-asszisztens automatikusan fékez kanyarok, kereszteződések és körforgalmak előtt, ha a sebességtartó automatika be van kapcsolva, a dugóasszisztens pedig önállóan működik hatvan kilométer/óra sebesség alatt. A mátrixos LED-fényszórók oldalanként 36 diódával világítanak, okosan kitakarják a forgalom többi résztvevőit.

A vastag, laminált üvegek (elöl és hátul is duplák) teljesen kizárják a menet- és motorzajt, a felettünk elhúzó repülőgépeket is csak azért hallottuk, mert szinte súrolták a tetőt.

superb_bicaj2

Csomagtartója 690 literes (ebbe beleszámít a praktikus oldalsó rekeszek térfogata), lehajtott ülésekkel közel 2 köbméter (pontosabban 1920 liter), de teljesen sík padlót csak a konnektoros változatban kapunk, a többiben egy kisebb rakodóperemmel kell számolnunk a küszöb mögött. Ezen tud segíteni az álpadló. Bringám olyan lazán befért, hogy elszégyelltem magam a helypazarlás láttán… Kénytelen voltam a hokis táskámat is bepakolni, hogy nézzen ki valahogy …

Hogy megy?

A kétliteres dízelmotorokat 150 vagy 193 lóerővel kínálja a VW-konszern, a nálam vendégeskedő Superbben az optimális 150 lovas kapott feladatot. A nyugodt vezetési stílushoz dukál a klasszikus, keresztbe beépített és ősrégi TDI, legnagyobb forgatónyomatéka 360 Nm. Halk a motor (de hangosabb és érzékelhetőbb, mint ugyanez a Passat Variantban), szépen dolgozik a hétfokozatú duplakuplungos automata, amelynek kapcsolója felköltözött a kormány mögé. Pontosan, gyorsan és határozottan vált, nem bénázik és nem késlekedik. A DSG és a motor összhangja a takarékosságban is tetten érhető: a mintegy 800 kilométeres tesztelés során 4,8 literes átlagfogyasztást mértem. A tesztelt dízel Skoda Superb kombi hatótávja hihetetlen nagy, megfelelő hozzáállással akár 1250-1300 kilométer is lehet. Az üzemanyagtank 66 literes.

superb10

A 150 lovas dízelmotorral szerelt, üresen 17 mázsás kombi Skoda álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 9,3 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 222 kilométer/óra.

Milyen vezetni?

A Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Skoda Superb Combi futóműve MacPherson-architektúrán alapul az első és hátsó többlengőkaros felfüggesztésen, amely felárért elektronikus, adaptív csillapítórendszerrel bővíthető (minden másodpercben 200-szor állítható a karakterisztikája, be- és kirugózáskor külön-külön szeleppel szabályozható). Inkább puha, mint feszes, de ez nem megy a kormányzás és az irányíthatóság rovására, a kombi meglepően jól fordul. A kormányt megfelelően áttételezték, a szervorásegítés mértéke optimális, az ESP éberen és érzékenyen reagál a megúszás veszélyét érzékelve, így nehéz kihozni a Superb Combit a sodrásból, alulkormányzottsága enyhe.

A vezetősegédek túl agresszívek, amivel önmagában nem lenne baj, ha ki lehetne mindent kapcsolni. Az ütközés-előrejelző például túl érzékeny, szinte minden nap satufékezett – szerinte, - indokolatlanul. Egy picit kényelmetlen a napi bordatörésközeli állapot, volt, hogy már féltem a fékezéstől és én vészfékeztem, hogy jobban felkészülhessek.

superb4

Mennyibe kerül?

Legolcsóbban Essence felszereltséggel, 1,5 literes lágy hibrid hajtással lehet új Superb kombink, ennek listaára 15 millió forint. A dízelért 15,9 milliót kérnek, a tesztautó listaára közel 20 millió forint. Szerencsére van valamennyi kedvezmény: cikkünk írásakor 1,25 millió forint minden Superb árából lejön.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....