Skoda
A beharangozott beruházás 26 milliárd kazah tengére (20 mlrd Ft) rúg majd. Az összeget az autógyártásra, valamint a Skoda márkakereskedői hálózatának kiépítésére fogják fordítani. A beruházás várhatóan 1,5 ezer embernek ad majd munkát.
Ajdar Utesev, az Allur szóvivője szerint egy kazah mérnökcsoport már a csehországi Skoda gyárban van, hogy tapasztalatot szerezzen és felkészüljön a kazahsztáni gyártásra.
A kazah vállalat már több nagy márka, például a JAC, a Chevrolet, a Kia, a Jetour számára is gyárt autókat. Hamarosan várhatóan a Ladák is csatlakoznak hozzájuk, legalábbis az AvtoVAZ fontolgatja az összeszerelés újraindítását a SaryarkaAvtoprom üzemben, amely szintén az Allur tulajdonában van.
A Skoda érkezése Kazahsztánba jelentős fejlemény az ottani autóipara számára. A beruházástól nemcsak gazdasági fellendülést és munkahelyteremtést várnak. A Skoda és az Allur partnersége azt mutatja, hogy a kazahsztáni autóipari beruházások iránt egyre nagyobb az érdeklődés és a bizalom.
Az ország stratégiai elhelyezkedése és kedvező befektetési légköre vonzóvá teszi Kazahsztánt a nemzetközi autógyártók számára. Ezt mi sem bizonyítja jobban mint az, hogy a kazah autópiac dübörög, döntögetve saját rekordjait. Ha az év elejétől július végéig tartó időszakról beszélünk, Kazahsztánban 102 087 új autót adtak el, az eladások 60,5 százalékkal nőttek a 2022-es év azonos időszakához képest. Havi összevetésben is meredek a növekedés: a júliusi kereslet 11,9 százalékkal haladta meg a júniusit. A márkák közül leggyakrabban a dél-koreai Hyundai-t részesítették előnyben a vásárlók, a második helyen a Chevrolet áll, majd Hyundaihoz minden szállal kötődő „kistestvére”, a Kia következik.