Skoda

A Skodánál nem aggódnak

2021.04.27.

A Covid-19 világjárvány ellenére a Škoda sikeres 2020-as esztendőt tudhat maga mögött. A márka sorozatban hetedszer szállított ki világszerte több mint egymilliót autót az ügyfeleinek és jelentősen felfrissítette modellkínálatát.

 

Megjelent az Octavia legújabb generációja és sikeresen bemutatkozott az Enyaq iV villanyautó. India mellett a Škoda felel immár az oroszországi és az észak-afrikai piacokért a Volkswagen-csoporton belül. A cseh autógyártó a tömegmodellek kategóriájában erősíti jelenlétét, illetve piaci szerepét, új piacokra tör be és a növekedésre törekszik a sokszínűség, valamint a fenntarthatóság szempontjainak figyelembevételével. A márka folytatja modelloffenzíváját, érkezik az új Fabia generáció, az Enayaq iV kupé kivitele és új arculatot kap a sikeres szabadidő-autó páros, a Kodiaq és a Karoq. Kínában bevezetik az Octavia Pro modellt, Indiában pedig bemutatkozik a helyi piacra szánt Kushaq.

Több mint egymilliós kiszállítás

A Škoda jól teljesített a kihívásokkal teli 2020-as esztendőben, a vállalat 1 millió 4800 autót szállított ki az ügyfeleinek, sorozatban hetedszer teljesítve az egymilliós értékesítési darabszámot. A legkelendőbb modell továbbra is az Octavia, amelyből 257 ezer 400 példányt vettek át az ügyfelek. A szabadidő-járművek (Karoq, Kodiaq és Kamiq) teszik ki az eladások több mint egyharmadát (397 ezer 300 ilyen autót szállítottak ki). Európában (27+4 ország) a cseh vállalat fél százalékkal 5,4 százalékra növelte piaci részesedését.

Az Octavia legújabb generációjának bevezetését világszerte nagy érdeklődés kísérte. A modellcsalád sokszínűbb, mint valaha, a bestseller négyajtós és kombi karosszériával, első-, illetve összkerék-meghajtással, benzin-, dízel-, CNG-, lágy- vagy plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető. Az Octavia kínálatot sportos RS és RS iV modellek koronázzák meg. A teljesen elektromos Enyaq iV modell gyártását tavaly novemberben kezdték meg Mladá Boleslavban. Ez az első modell, amely a Volkswagen-csoport új moduláris elektromos platformjára (MEB) épül. Több mint húszezer megrendelés érkezett az autóra.

Új gigagyár épülhet

Immár több mint egy éve gyárt a Škoda nagyfeszültségű akkumulátorokat a Mladá Boleslav-i üzemben a Superb iV, az Octavia iV, az Octavia RS iV és más, Audi, Volkswagen és Seat plug-in hibridek számára. A zöld elektromosság és a nemzeti töltőinfrastruktúra további fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy a Cseh Köztársaság, a Škoda hazája az élre kerüljön az elektromobilitási versenyben. A vállalat tavalyi évet értékelő sajtótájékoztatóján bejelentették, hogy a Škoda minden lehetőséget figyelembe vesz, hogy támogassa a Cseh Köztársaság elektromobilitási törekvéseit, az autógyártás országon belüli fejlesztését. A vállalat üdvözli és támogatja egy gigagyár létrehozását a Cseh Köztársaságban, ami biztosítaná mind a vállalat, mind pedig a cseh autógyártás biztos jövőjét.

Az elmúlt év végén a vállalat jelentős stratégiai döntéseket hozott a növekedés fenntartása érdekében. A Škoda Superb legújabb generációját a Volkswagen Passattal együtt Mladá Boleslavban fejlesztik, de 2023-tól a pozsonyi Volkswagen üzemben gyártják majd. Ezzel mintegy 150 ezer autó gyártására nyílik szabad kapacitás a kvasiny-i gyárban. A felszabadult gyártósorokon a márka népszerű szabadidő-autói, valamint a Fabia kombi utódja készül majd. Döntés született arról is, hogy a Kodiaq gyártása Kvasiny-ban marad.

A Škoda márka egyre hangsúlyosabbá válik a Volkswagen-csoporton belül, az indiai piac felügyelete mellett mostantól Oroszországért (beleértve a volt FÁK-országokat) és Észak-Afrikáért (Egyiptom, Algéria, Marokkó és Tunézia) is a cseh márka felel csoportszinten. A vállalat azt vizsgálja, milyen további bővülési lehetőségek vannak ezekben az országokban. A Škoda 2018 óta fejleszt helyi platformot Indiában és felügyeli a csoport tevékenységét. A Kushaq márciusi világpremierje új korszak hajnalát jelenti. A középkategóriás SUV a cseh autógyártó első modellje a moduláris keresztmotoros MQB-A0-IN platformon, kifejezetten az indiai igények mentén tervezték és a nyártól kapható Indiában.

Jövőálló technológiák

A következő öt évben a Škoda mintegy 2,5 milliárd eurót fektet csúcstechnológiákba. Csak az elektromobilitás további fejlesztésére 1,4 milliárd eurót költ a vállalat, további 650 millió eurót digitalizációs tevékenységre fordítanak. 350 millió euróból modernizálják az üzemeket a növekedés fenntartása és az eredményesség javítása érdekében. A cél mélyebb szakértelem megszerzése az emobilitás, a szoftverfejlesztés és a digitalizáció területén, munkahelyek megőrzése, valamint továbbra is a legmodernebb termékek és mobilitási megoldások szállítása az ügyfeleknek. 

Kiegyensúlyozott pénzügyek

A 2020-ban a Škoda Auto csoport 17,1 milliárd euró árbevételt ért el (2019-ben: 19,8 milliárd euró, -13,8 százalék). A vállalat a visszafogott üzleti tevékenysége ellenére 756 millió euró működési eredményt könyvelt el (2019-ben: 1660 millió euró, -54,5 százalék). Az árbevétel arányos nyereség stabil, 4,4 százalékos. 2020-ban a fix költségeket 550 millió euróval csökkentették. A Covid-19 világjárvánnyal összefüggő korlátozó intézkedések jelentős negatív hatást gyakoroltak a Škoda első félévi üzleti tevékenységére. A csehországi gyárak szerelőszalagjait 39 napra leállították, miközben számos nemzetközi értékesítési hálózat is pihenőre kényszerült. A cseh autógyártó a megváltozott helyzetre gyorsan reagált, költséget csökkentett és újraindítási programba kezdett. A kiszállítások jelentősen, 578 100 autóra nőttek július és december között, miközben január és június között csak 426 700 autót szállítottak ki az ügyfeleknek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....