rali

Spindlerék megint elhozták a kupát

2015.08.19.

Az augusztusban zajlott Baranya Kupát választotta a sikeres visszatérés után ifj. Spindler Tibor az újabb megmérettetésre. A Mecsek ralira, termett útjai nem voltak ismeretlenek a pilóta számára, hiszen már sokadszorra látogatott ide, voltak pozitív és negatív élményei is.

Talán a legkeserűbb amikor 1999 (!)-ben látványosan felborította a Hondát. A családi vállalkozás által épített autón csak a hajtásban változtattak, rövid végáttétel került bele, mint ahogy megfogalmazták, a hangja által adott „feeling miatt”.

A jó csapaton ne változtass elv alapján ismét az oroszlányi Bosch műhely háza tájáról érkezett a háttércsapat, az immár házasember testvére Jenő volt a szervizcsapat mindenese, az itinert a Mecseken először navigáló Vojnár Matyi olvasta.

A versenyen két remek pálya várt a másodosztállyal kiegészült száz feletti versenyzőre, a Nyárásvölgy-Hetvenhely szakaszt négyszer, a Remeterét Árpádtető klasszikus szakaszt pedig háromszor kellett teljesíteni.

A versenyt megelőzte a szombati esti show-elem a komló belvárosában tartott néző kiszolgáló prológ, de innen a szó a versenyzőé.

ifj. Spindler Tibor: szokásos módon minden rendben volt a versenyen, Matyi ült mellettem, én pedig mentem a kis tempómat, jelenleg ennyi fér bele, két versenyt terveztük, ez volt a második. A prológra feltettem egy 10 éves kopott Barum gumit, amit a selejtraktárból  mentettem ki, na ez olyat csúszott, hogy amikor meghúztam a kéziféket akkor nem elfordult, hanem rögtön 360 fokot pördültünk, ezt a figurát kétszer is megmutattuk a nézőknek. A tempót a gyorsokon vállaltuk, de a historic rali alapjaiban nem az eszeveszett száguldásról szól, hanem hogy a régmúlt autóinak tudását – szépségét megmutassuk a nézőknek.

Ennek megfelelően a fékutak hosszabbak, és kevésbé forgatom a motort, mintha éles lenne. Nálunk nincsenek kalandok, egyedül az utolsó gyorson mentünk bele egy kátyúba ami elhajtotta a hőn szeretett régi felninket, azóta is kapom az ívet az öcsémtől, „hogy azt nem lehet amúgy elhajtani”.

Az Árpádtetőn vizen óvatoskodni kellett, a helyi vagányok, a sok téli kocsizás miatt azért ezt bátrabban vállalták el.

Nem panaszkodhatunk, az autó, és a saját tudásunk 80%-ával hoztuk a kitűzött célt, a korcsoport, és kategória első helyét, abszolút sorrendben másodikak lettünk, jó volt újra versenyezni, átérezni a hangulatot.  

Fotók: Galadriel Sportfotó

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.11
Minden jónak vége lesz egyszer, az európai buszlimuzinok kora leáldozóban van, helyükre a szabadidő....
2020.08.11
A német autóipar bajban van, ezt jól tudjuk, az államtól pedig egyelőre csak az elektromos autók....
2020.08.11
November 22-én, Portugáliában zárul a gyorsaságimotoros-világbajnokság 14 futamosra tervezett....
2020.08.11
Wessam Jamoul Szíriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.11
A koronavírus-járvány miatt elképzelhető, hogy novemberben sem tudják pótolni az áprilisról....
2020.08.11
A Lexus dizájnerei, akik hosszú és bonyolult folyamat során fejlesztik ki az új színárnyalatokat....
2020.08.11
A második negyedévben számottevően, de legjelentősebb felvevőpiaca, a járműipar termelésénél kisebb....
2020.08.11
A 2021-es modellév is számos modellfrissítést hoz a BMW Motorrad-nál. Az új konfigurációk 2020.....
2020.08.11
A koronavírus járvány kapcsán született autóipari cikkek nagy része arról szólt, hogy a....
2020.08.11
A mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) világszerte nagy léptékben fejlődik, és....