seat leon X-Perience

Szabadidős Seat: kipróbáltuk a legújabb Leon-t

2015.03.22.

A Seat Leon család legújabb tagja, az X-Perience mindenféle burkolatú úton vezetési élményt ígér - a szabadidő-verzió csúcsmodelljét be is vittük az erdőbe...

A Seat legújabb modelljét Inárcson mutatták be a hazai sajtó képviselőinek, ahol a környező erdőben egy "háztömb körüli körön" lehetőségünk is nyílt kipróbálni a Leon X-Perience-t, amely összkerékhajtással és allroad felszereltséggel kínálja a "kategóriája legszebb kombiját" (ahogy a gyártó fogalmaz) - és megfelelő vezetési élményt mindenféle útburkolaton.

.A "megfelelő" menetdinamika szolgálatában erős és gazdaságos, akár 184 lóerős TDI- és TSI-motorok állnak. Az X-Perience egyébként a spanyol márka nagysikerű Leon modellcsaládját teszi teljessé: a kétajtós Leon SC, az ötajtós és a sokoldalú ST kombi, valamint nagyteljesítményű Cupra mellett jelent meg egyfajta életstílus kombiként.
 

„A funkcionális esztétikum, a robusztus elegancia és a színvonalas biztonság jól mutatja az új ötletek iránti nyitottságunkat. Továbbra is ápoljuk fiatalos szellemiségünket, ám ez mindenkor a praktikus életmódot szolgálja” – ezt Jürgen Stackmann, a Seat elnöke mondta. „Az X-Perience - márkastratégiánk következő lépéseként - Leon-sorozatunk nagy sikerét erősítheti tovább”

Az újdonság a Leon ST műszaki alapjaira épül, mindhárom motorváltozata elektronikus szabályzású 4Drive összkerékhajtással, 15mm-rel megnövelt szabadmagasságú futóművel és kissé off-roadosított megjelenéssel bír. Az 1,8-as 180 lóerős benzines TSI és a 184 lovas kétliteres TDI csakis duplakuplungos DSG váltóval érhető el, illetve van még egy - hatfokozatú - kéziváltós TDI-variáció, szintén 150 lóerővel.
 

„Az új Leon modellváltozat legújabb generációs állandó összkerékhajtásával alig ismer határokat, legyen szó aszfalt- vagy murvás útról, esőről vagy hóról , méghozzá kényelme vagy variálhatósága kárára kötött kompromisszumok nélkül” – Dr. Matthias Rabe, a Seat kutatás-fejlesztési részlegének alelnöke így foglalta össze az autót. „Ráadásul az X-Preience hatékony vonóerő-átadási képességei, fékrendszere és vezetői segédrendszerei egészen a Front Assist és a vészfék-funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzóig (ACC) terjedő kínálatának köszönhetően mindezt biztonságosan teszi”

Az inárcsi erdőben egy gyors próba során ízelítőt is kaptunk mindezek együttes működéséről: ami egyértelmű volt, hogy az esős "kirándulóútvonalon" érezhetően nagyobb menetkomfortot nyújt ez a (kicsit) megemelt szabadidő változat, a menetstabilizáló rendszerek kifinomultan működnek a laza talajon, a menetdinamika pedig több, mint elég a fák közé - mi a legerősebb, 184 lóerős (DSG váltós) dízel-változatot próbáltuk ki.
 

A 4Drive hajtásrendszer jól működik együtt a duplakuplungos váltóval, és ahogy azt a sajtótájékoztatón is kiemelték, ez az "X-Leon" egyik ütőkártyája, kuriózuma. A belső kényelemre és kidolgozásra (felszereltségre) nem lehet panaszunk, bár az egyik kolléga kissé alacsonynak találta az üléspozíciót, de talán mindezt csak a városi terepjárók korában érezte furcsának.
 

Idén 20-30 darabot szeretni eladni belőlük az importőr, tehát nem csúcsdöntési kísérletről, hanem egyfajta márkaimázs építésről vagy megerősítésről van szó a Leon X-Perience esetében. Nyolcmillió feletti árával nehéz is lenne tömegmodellt teremteni egy rétegmodellből (szabadidőautó), de a kívánt célt mindenképpen elérhetik vele - bővebben majd a tesztben.
 

 
További SEAT cikkeinkért kattintsatok IDE!
Forrás: 
tesztauto.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....