Xiaomi

A baleset Kínában történt, s felkapta az ottani szaksajtó, nagy terjedelmet szentelve a nem mindennapi esetnek, és kiemelve azt, hogy milyen derekasan bírja az autó az extrém ütközéseket.
A balesetkor a férfi hátul ült, a biztonsági öve be volt csatolva, de ölében tartotta a 2,5 éves kislányát. A férfi felesége vezetett. Amikor az autó lesodródott az útról, és szakadékba zuhant, a gyerek kirepült az apa öléből, de szerencsére „elkapták” a kioldódó légzsákok. A gyerek súlyos sérülések nélkül úszta meg a balesetet, csak kisebb vágás lett a homlokán, és a házaspár sérülései sem voltak komolyak.

A baleset után elhatározták, hogy ezentúl mindig gyerekülésbe ültetik a gyereket. És azt is elhatározták, hogy ugyanolyan autót vesznek, mármint Xiaomit SU7-et.
A jármű ütközés utáni vizsgálata lenyűgöző szerkezeti rugalmasságot és ütésállóságot mutatott, s ez nyilvánvalóan döntő szerepet játszott abban, hogy az utasai életben maradtak. Az autó váza a becsapódás ellenére többé-kevésbé sértetlen maradt. Figyelemre méltó, hogy az A-oszlopon kevés jele volt a deformációnak, ami kritikus tényező a szalon épségének megőrzésében borulások vagy erős ütközések esetén. A CarNewsChina beszámolója szerint a vezetőoldali ajtót a baleset után is ki lehetett nyitni, és még a hátsó ajtó ablakmechanizmusa is működőképes maradt, az üveg pedig leengedhető.

Kiemelendő, hogy teljesen elektromos járműről van szó, de az akkupack nem gyulladt ki, holott ilyen incidensek gyakorta az elektromos járművek leégésével érnek véget. Emlékezetes, hogy a Xiaomi vezére, Lei Dzsun a minap az autógyártó üzem hatodik emeletéről dobott le egy ütésálló bevonattal ellátott görögdinnyét az akkumulátorra, bizonyítandó, hogy az energiaforrás mindent kibír, meg se kottyan neki semmilyen ütközés, és sosem gyullad meg.

A karosszériába ágyazott CTB (cell-to-body) akkumulátort hő- és elektromos biztonsági rendszerrel látták el, 14 védőrétege van ultranagy szilárdságú acélerősítéssel, hűtőrendszerének teljes felülelete pedig 7,8 négyzetméter, aerogél szigeteléssel. Az akkucsomag vezérlő és ellenőrző rendszere AI és felhőalapú.

A család, különösen a gyerek túlélésében természetesen a szerencse is erősen közrejátszott, de a döntő tényező mégis az volt, hogy a becsapódás ellenére megmaradt az utastér épsége.
A Xiaomi egy éve dobta piacra az első járművét, s az autó kiemelkedő biztonsági tulajdonságait bemutató videók gyorsan elterjedtek a közösségi médiában. Ez azonban szemlátomást túlzott biztonságérzetet adott egyes tulajdonosoknak. Történt márciusban Kínában egy másik hangzatos baleset, ugyancsak Xiaomival: három egyetemista vesztette életét, bennégett az autóban, mert egy útelterelésnél túlságosan rábízta magát az autó önvezető funkcióira.
Az autóiparban is szárnyait bontogató telefongyártó techóriás első modelljét, a SU7-et tavaly márciusban kezdték forgalmazni Kínában, és 24 óra alatt lekötötték az egész éves gyártási kvótát. Az idén február végén piacra dobott SU7 Ultra 1548 lóerős elektromos szupeautóra másfél óra alatt tízezer rendelést adtak le, ugyancsak lekötve az éves kvótát. A telefongyártó harmadik autóját, a Yu7 crossovert épp a minap mutatta be fotókon az autó forgalmazási engedélyét adó ipari és információtechnológiai minisztérium, és már tesztelik az utakon a Xiaomi SUV-ját.
