Skoda

Számos újítást hoz a 2021-es modellév a ŠKODA-nál

2020.07.01.

Új kormánykerekek, még gazdaságosabb motorok és további vezetői segédrendszerek: immár a 2021-es modellévbe lép a nyáron a ŠKODA, számos újdonságot tartogatva modellpalettáján. A ŠKODA OCTAVIA sorozatból már ismert, új kezelőgombokkal és görgetőkerekekkel kialakított, új két- vagy háromküllős kormánykerekek most a ŠKODA minden további modellcsaládjában megjelennek, a FABIA és a SUPERB közötti modellsorozatok belsőégésű erőforrásai pedig az év végére már az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állnak át, miközben néhány aggregát teljesítménye is nő. A SUPERB, a KODIAQ és a KAROQ kínálatában további vezetői segédrendszerek jelennek meg, míg a SCALA és KAMIQ kompaktmodelleket igényes részletmegoldások finomítják tovább.

A legszembetűnőbb változást a 2021-es modellév ŠKODA sorozatain az átdolgozott kormánykerekek képviselik, amelyek az új ŠKODA OCTAVIA modellekben mutatkoztak be, s most a márka minden további modellcsaládjában megjelennek. Felszereltségi szinttől és extrafelszerelés-csomagtól függően kétküllős változatban vagy háromküllős sportkormány-kivitelben készülnek. DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel egészül ki. A multifunkciós változatokon új gombok és görgetőkerekek segítik a könnyebb kezelhetőséget.

Megnövelt teljesítményű csúcsmotorok a ŠKODA SUPERB számára

A ŠKODA zászlóshajója, a SUPERB mindkét csúcsmotorja megnövelt teljesítményszinttel érkezik az új modellévre, mégpedig egyaránt kisebb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. Az új EVO-generációhoz tartozó 2.0 TDI csúcsdízel az eddigi 190 LE (140 kW) helyett a jövőben már 200 lóerőt (147 kW) produkál, az AdBlue® adalékanyagot a két, egymás mögött elrendezett katalizátor elé célzottan befecskendező, úgynevezett Twindosing-eljárás jellemezte, továbbfejlesztett SCR kipufogógáz-utánkezelés eredményeképpen pedig akár 80 százalékkal is csökkenhet a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátása. A 2.0 TSI csúcs-benzinmotor teljesítménye 8 lóerővel (6 kW) 280 lóerőre (206 kW) nő.

Mindkét erőforrás teljesíti az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásait, amelyekre a modellévváltással a többi motor is átáll. A konnektorról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV után már a SUPERB összes további motorváltozatához is elérhető lesz a környezetfigyelő rendszer (Area View System), amely parkoláskor és egyéb manőverezéskor négy kamera által előállított 360 fokos képpel kínál áttekintést az autó közvetlen környezetéről. Ugyancsak újdonság lesz minden SUPERB modellválasztékában a vontatmány-asszisztens (Trailer Assist).

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.15
Leállították a szombati Miskolc-ralit, az országos bajnokság második fordulóját, mivel a második....
2020.08.15
Az Egyesült Államokban társadalmi, történelmi és persze praktikus okokból mindmáig az egyik....
2020.08.15
Egy 81 éves ukrán férfi feküdt az A 25-ös osztrák autópálya két oldalát elválasztó füves sávján....
2020.08.15
„Ne ingereljétek a franciákat és óvakodjatok a görögöktől! Ők a leghajlamosabbak arra, hogy a volán....
2020.08.15
Óriási felháborodást okoztak Bécsben a kíváncsiskodók. Egy férfi életéért küzdöttek a mentők,....
2020.08.14
A bajor prémiumgyártó közútra viszi München külvárosában a prémium középkategória első ötajtós....
2020.08.14
Licensz már van, csak tankra várnak. ..
2020.08.14
A Tesla vezetési asszisztens rendszerét gyakran kritizálták a múltban és bírálják jelenleg is, de....
2020.08.14
Marko Ivic Horvátországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.14
Accrai (Ghána) összeszerelő üzemének hivatalos megnyitójával a Volkswagen tovább bővíti jelenlétét....