Széchenyi István Egyetem

SZEnergy Team – Első hely a spanyol üzemanyag takarékossági versenyen

2014.10.24.

A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy Team csapata első helyezett lett a spanyolországi Murcia városában megrendezett IV. Murcia Solar Race elnevezésű üzemanyag takarékossági versenyen. A verseny szabályai azonosak voltak a Shell Eco-marathon Europe előírásaival, s a Shell bírái, technikai eszközei jelentették a szakmai hátteret.

Az üzemanyag takarékossági versenyen a SZEnergy csapat az új fejlesztésű és építésű járművel az akkumulátoros, napelem segédtöltéses (battery electric) kategóriában indultA megmérettetésre hosszasan készülve SZElectricity járművünkbe másik motort építettünk be, új motorvezérlő elektronikát, módosított vezetési asszisztenst és telemetriai programot kapott a nyár folyamán. Célunk, hogy az alternatív energiával hajtott elektromos járművek hatékonyságát fejlesszük és a technológia életképességét bizonyítsuk” – mondta el Pup Dániel gépészmérnök, a széchenyis csapat alapítója, menedzsere.

A járgány...

A futamok során 24 csapat küzdött egymással 4 különböző kategóriában. A győri csapatnak a városi pályán 10 kört, összesen 12 800 métert kellett teljesítenie 31 perc alatt, ami minimum 25 km/óra átlagsebességet követelt meg. Az első napi technikai átvételen gond nélkül átmentek, ezután teszt, majd két versenynap következett.

Az első versenynapot 164 km/kWh-s eredménnyel zárták. Az utolsó napon többször javították ezt, s végül 194,8 km/kWh-ot értek el, ami a győzelmet jelentette. „Nemcsak a győzelem fontos számunkra, hanem az is, hogy a Shell Eco-marathon versenyeink eddigi legjobb eredményét is sikerült megjavítanunk, ami ezidáig 191,7 km/kWh volt” – értékelte az újabb sikert Pup Dániel.

...és a csapat

A futamok során 24 csapat tagja a debreceni Bisits László (járműmérnök mesterszak, egykor a Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakközépiskola, Debrecen diákja volt), a jáki Zámbó Zoltán (járműmérnök mesterszak, Gépipari Informatikai és Műszaki Szakközépiskola, Szombathely), a győrvári Nagy Attila (járműmérnök mesterszak, Csány László Közgazdasági Szakközépiskola, Zalaegerszeg), a csurgói Bodó Gábor (mechatronika mesterszak, Eötvös Loránd Műszaki Szakiskola, Kaposvár), a budapesti Gonda Gellért (járműmérnök mesterszak, Budenz József Gimnázium, Budapest), a bándi Horváth Tamás (mechatronika mesterszak, Ipari Szakközépiskola és Gimnázium, Veszprém), a gyönki Szabó Ádám István (járműmérnök BSc, Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Bonyhád), a tiszaszalkai Szülek Gábor Zoltán (járműmérnök BSc, II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, Vásárosnamény), a mosonmagyaróvári Lakatos Richárd (gépészmérnöki Bsc, Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Középiskola, Győr), a sümegi Gyukli Zoltán (gépészmérnök Bsc, Batsányi János Gimnázium, Tapolca), a zalaegerszegi Balla Péter (mechatronika mesterszak, Kölcsey Ferenc Gimnázium, Zalaegerszeg), a győri  Czeglédi Dávid egyetemi tanársegéd, PhD hallgató, (Tinódi Sebestyén Gimnázium, Sárvár), a sárvári Pup Dániel (tanszéki mérnök, PhD hallgató, Kanizsai Dorottya Gimnázium, Szombathely), a tiszacsegei Szeli Zoltán (egyetemi tanársegéd, PhD hallgató, Neumann János Középiskola, Debrecen), a bekecsi Szakállas Gábor (tanszéki mérnök, PhD hallgató, Bocskai István Gimnázium, Szerencs), a soproni Kőrös Péter (tanszéki mérnök, mechatronika mesterszak, Vas és Villamosipari Szakképző Iskola és Gimnázium, Sopron), a győri Horváth Ernő (tanszéki mérnök, mérnök informatikus mesterszak, Tinódi Lantos Sebestyán Gimnázium, Sárvár), a zombai Kovács Árpád (gépészmérnöki BSc, I. Béla Gimnázium és Informatikai Szakközépiskola, Szekszárd), a dunapataji Kothencz Zoltán (mechatronika mesterszak, Rudas Közgazdasági Szakközépiskola, Dunaújváros), a tolnai Csonka Zsolt (gépészmérnök BSc, Energetikai Szakközépiskola, Paks).

A csapat szakmai támogatói a Közúti és Vasúti Járművek Tanszék oktatói és munkatársai köréből: dr Varga Zoltán egyetemi docens, Szauter Ferenc egyetemi tanársegéd, Polák József egyetemi tanársegéd, Hegedűs Imre labortechnikus, Orbán Tamás tanszéki mérnök.

A csapat szponzora Széchenyi István Egyetem, SZE Közúti és Vasúti Járművek Tanszék (laborháttér), Járműipari Kutató Központ (anyagi, szakmai támogatás), dr. Hegedűs Gyula Egyetemi Kollégium, Egyetemi Hallgatói Önkormányzat, Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (szakmai támogatás), Universitas-Győr Nonprofit kft. (egyesületi támogatás), Borsodi Műhely Kft. (alkatrészgyártás, szakmai támogatás), Sáhó Műhely Kft. (váz, futómű alkatrészek gyártása), Brammer kft. (csapágyak), Rába Futómű Kft. (szerszámgyártás), Amari Kft. (alumínium alapanyagok), Tar Csavar Csapágy Kft. (kötőelemek), Euro Circuits (elektronikai alkatrészek gyártása), Loctite (különleges ragasztók, kenőanyagok), Microdis Kft. (GPS rendszer), IPG Automotive (szoftveres támogatás).

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..