Ford Transit

Szériafelszerelés a viharálló technológia az új Ford Transitokban

2016.11.27.

Amikor megérkeznek a téli viharok, az erős széllökések tovább nehezítik a közlekedést, különösen azok számára, akik magas, nagy oldalfelületű járműveket vezetnek az autópályán.

Éppen ezért a Ford alapfelszereltségként adja a Transit és a Transit Custom modellekhez azt az új technológiát, amelynek segítségével a vezető még akkor is stabilan tarthatja a sávot, ha járműve váratlanul erős oldalszélbe vagy egy kamion légörvényébe kerül. Az Oldalszél Stabilizálás modern rendszerét a Ford mérnökei fejlesztették ki; a berendezés finoman fékezi a kerekeket a jármű egyik oldalán, ellensúlyozva az oldalszél lökését, ami kitérítené az autót a kijelölt nyomvonalról.

“Senki sem szereti, amikor autóját hirtelen arrébb tolja egy oldalirányú széllökés, vagy amikor túl közel halad el egy gyorsan száguldó kamion mellett,” magyarázta el Marc Suermann, a Ford Európa karosszériavezérlésért felelős főmunkatársa. “Ezzel az új technológiával a Transit sofőrjei stresszmentesebben vezethetnek az autópályán, különösen a sötét és szeles téli napokon.”

Amikor a jármű sebessége meghaladja a 80 km/órát, az Oldalszél Stabilizálás másodpercenként 100-szor ellenőrzi a stabilitásérzékelőkből érkező jeleket. Ha a rendszer váratlan oldalirányú széllökést érzékel, kevesebb mint 200 ezredmásodperc alatt reagál, vagyis ugyanolyan gyorsan, ahogyan egy rövidtávfutó elrugaszkodik a startpisztoly dördülése után. A Ford mérnökei egy speciális pályán tesztelték az új rendszert, ahol hat nagy teljesítményű ventillátor állította elő az akár 80 km/órás oldalszelet, de a technológiát olyan közutakon is próbára tették – például Hollandiában, az Északi-tenger partvidékén –, amelyek hírhedtek arról, hogy erős széllökések nehezítik az autózást.

Az Oldalszél Stabilizálás a legújabb Ford Transit és Transit Custom modellekben jelenik meg először, amelyeknek új, legmodernebb technológiájú Ford EcoBlue dízelmotorja a magasabb teljesítmény mellett is jelentős mértékben csökkenti az autók üzemeltetési költségét, hiszen üzemanyag-fogyasztása akár 13 százalékkal alacsonyabb, és 20 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot biztosít az alacsony fordulatszám-tartományban.

Mindkét modellben új, fejlett vezetősegítő technológiák működnek, például az Ütközésre Figyelmeztető rendszer – a szegmensben elsőként Gyalogosészlelő technológiával párosítva –, amely csökkenti a frontális ütközés és a gyalogosgázolás veszélyét, illetve mérsékli az ebből eredő sérülések súlyosságát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.11.27
Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) hétfő 0 órától 24 órás munkabeszüntetést tart, ami érinti a MÁV-....
2022.11.27
A szabadtéri parkolók és nem lakás célú épületek fotovoltaikus paneljeinek telepítésére vonatkozó....
2022.11.27
A zuglói rendőrök néhány nap alatt azonosították és gyanúsítottként kihallgatták a HÉV előtt....
2022.11.27
Már javában készülődik az idei versenyévadra a győri Széchenyi István Egyetem égisze alatt....
2022.11.27
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Mit hoz az idei tél? ..
2022.11.27
A Mazda Motor Corporation közzé tette a vállalat középtávú gazdálkodási tervének frissítését és a....
2022.11.27
A Volkswagen Konszern nemzetközi szakmunkástanuló versenyének idei díjazottja az Audi Hungaria....
2022.11.27
Megrázó fotókat tett közzé az MTI a ma reggeli halálos balesetről.  ..
2022.11.27
A megfelelő látás elengedhetetlen, hogy balesetmentesen és szabályosan tudjunk közlekedni, ezért....
2022.11.27
Az ünnepi, illetve síszezon közeledtével egyre többen kelnek útra a környező vagy akár távolabbi....