Toyota Yaris

Szia szépségem!

2020.10.02.

Egyesek szerint a Toyota Tercel, mások szerint a Starlett utódjának szánta húsz évvel ezelőtti megjelenésekor a Toyota a Yarist. Túl sok jelentőségük ezeknek a vitáknak nincs, mert akármelyik modellnek is lett a 2000-ben karrierjét rögtön év autója díjat adó Yaris az utódja, egy valami bizonyos: nálunk Európában a Yaris előtt lényegében nem volt számottevő nyoma kis kategóriás Toyotáknak. Ha visszaemlékszünk decens Wolksvagen Polo-k, sármos Fiat Uno-k, divatos Renault 5-ösök és Lacoste emblémás Peugeot 205-ösök uralták az utcaképet. A sláger pedig az új Peugeot 206, a Clio első generációja és a Ford Fiesta voltak és persze Karl Lagerfeld macskáival reklámozott Opel Corsa voltak. A Yaris megjelenéséig a Toyota, a Corolla és a Carina voltak meg persze néhány Rav 4-es és joviális Land Cruiser.

A Yaris megjelenése azonban mindent megváltoztatott. A világszerte, akkor még "csak" a legendás megbízhatóságáról híres Toyota, amelynek akkori autóit nem feltétlenül a szépségükért szerettük, előállt az akkoriban dinamikusan növekvő kis autó kategóriában egy rendkívül tágas és praktikus, természetesen messzemenőkig megbízható, viszont mindezek mellett szép és divatos kisautóval. A különleges, emblematikus hűtőrács, a középre helyezett digitális műszerfal szinte űrhajós élményt ajándékoztak a modell egyre nagyobb számú, köztük nagyobbrészt hölgy vásárlóinak. A Toyota a Yaris első generációjával nem csak helyet, de méltó helyet követelt magának a kisautó szegmensben, párhuzamosan azzal az elképesztő globális növekedéssel, amelynek nyomán - nem kis részben a Yarisnak is köszönhetően - ma ők a világ legnagyobb autógyártói. Aztán elindult a rendkívül magas színvonalú autó folyamatos tökéletesítése.

Az első kisautó amelyből több mint 5 millió darab kelt el, megbízhatósági díjak tömkelege, de őszintén szólva a 2005-2010-ig készült második generáció és a 2010-2014, valamint a 2014-2017 között gyártott modell nem tudta bájban, sármban, harmóniában és eredetiségben az "ős Yaris" magával ragadó külsejét felülmúlni. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Ugyanakkor a 2017-től gyártott modellek már hybrid hajtást is kaptak, és ekkorra a Toyota már tényleg nem csak a megbízhatóságban, de a környezetvédelembe és a designban is kezdett verhetetlenné válni. A faceliftek faceliftjei után viszont most elérkezett egy valóban vadonat új Yaris, amely sorrendben a negyedik generáció. A kisautó valami elképesztően dögösen néz ki, és persze csak megszokásból nevezhetjük "kisautónak", hiszen ez a kategória ma már az egykori Golfok méretével egyezik. A sláger nyilvánvalóan a legújabb generációs hybrid hajtás, az állítólag hamarosan érkező elektromos motor és persze a sportautó fun-oknak a Yaris rallys sikereit megidéző és továbbvivő GR vagyis Gazoo Racing verzió lesz. Ráadásul most már bizonyos, hogy a Yarist is eléri a túlságosan sikeres típusok posztmodernkori sorsa: almárka keletkezik belőlük. Talán csak néhány hónap és itthon is debütál a Yaris Cross, amely várhatóan a legkisebb méretű SUV-ik között fogja azt az utat kitaposni a Toyotának amit az ősyaris megtett az elmúlt 20 évben. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Saját szubjektív prognózisom szerint a most megjelent negyedik generációs Yaris vevői elsöprő többséggel a hybrid verziót választják majd. Ennek a két oka közül az egyik az, hogy mára a Toyota évtizedek óta töretlen hittel és meggyőződéssel fejlesztett hybrid hajtásai olyan magas színvonalúak és megbízhatóak lettek, hogy - szép vagy nem szép - nincs a piacon vetélytársuk. Másrészt pont a Yarisnak az elsődleges közege a nagyváros és annak aglomerációja az a terep, ahol tényleg tökéletesen kihasználható a magunk hasznára és a környezetünk védelmében a hybrid hajtáslánc. Meggyőződésem szerint aki okosan és tudatosan közlekedik az új Yaris hybrid változatával két-három literes fogyasztásokat is teljesíthet a dugókkal, kis utcákkal tűzdelt városi, elővárosi közlekedésben. Ezek a fogyasztási értékek pedig már nem csak az autók, de még a korszerű és takarékos robogók számára is vetélytársat jelenthetnek a Yarisban. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....
2024.05.13
Nagy Norbert címvédőként diadalmaskodott az autós gyorsasági hegyi Európa-bajnokság idei második....
2024.05.13
Különlegesen kifinomult V8-as szívómotorral, karbon motorháztetővel és egyedi díszítésekkel láttak....
2024.05.13
A III. kerületi rendőrök közúti ellenőrzésén akadt fenn az a motoros, aki büntetőpontokat és....
2024.05.13
Az autók belső terének 99%-a rákkeltő anyagokat tartalmaz.   ..
2024.05.13
Karambol törént ma kora reggel Balatonfőkajárnál, a 710-es főút érintett szakaszát teljes....