kutatás-fejlesztés

Szimulációs gyakorlat

2015.11.19.

A Ford az első autógyártó, amely önállóan működő autókat tesztel az Mcity-ben, a Michigan Egyetem városi forgalmat szimuláló területén. A mintegy 32 focipályányi területen fekvő, valós környezetben kialakított nagyvárosi tesztpálya az egyetem Új Közlekedési Módok Központjának részeként működik

„Izgalmas kihívást jelent számunkra, hogy a Ford önállóan működő autóit az Mcity-ben teszteljük, amelynek nagyvárosi környezete folyamatosan változik, így újra meg újra próbára teszi és tökéletesíti új technológiáinkat,” nyilatkozta Raj Nair, a Ford csoport globális termékfejlesztési alelnöke. „Fontos lépés ez abba az irányba, hogy milliók életét tehessük kellemesebbé, és hogy fejlettebb közlekedési megoldásokat kínálhassunk az emberek számára.”

A Ford már 10 éve folytat kísérleteket az önállóan működő járművekkel, most pedig jelentős mértékben bővíti ezeket a kutatásokat, amiben hasznos segítséget jelent az Északi Kampusz Kutatási Területe mellett fekvő Mcity útjainak sokfélesége és valósághű környezete.

A Ford Fusion Hybrid Önállóan Működő Kísérleti Járműben ugyanazok a részlegesen önállóan működő technológiák működnek, amelyek a napjainkban kapható Fordokban is elérhetők: többek között előre tekintő kamerák, radaros és ultrahangos érzékelők, s az autó emellett négy LiDAR érzékelő segítségével valós idejű, háromdimenziós képet alkot környezetéről.

Teszt valós környezetben – egészen újszerű módon

Az Mcity júliusban nyílt meg. A teljesen életszerű városi környezetben olyan közlekedési helyzetek is tesztelhetők – például a piros lámpán történő áthajtás –, amelyek a közutakon veszélyt okoznának.

A területen egyébként minden megtalálható, ami a való világban: közvilágítás, gyalogátkelők, sávelválasztó bóják, akadálymentesített járdaszegélyek, kerékpárutak, fák, tűzcsapok, járdák, közlekedési lámpák és táblák, sőt még útépítés miatti terelések is.

A Ford Fusion Hybrid Önállóan Működő Kísérleti Jármű itt számos különféle útburkolaton mozoghat (betonon, aszfalton, téglaburkolaton, sáros úton), és nemcsak három- vagy négysávos utakon manőverezhet, hanem felhajtókon, körforgalmakon és alagutakon is áthaladhat.

“Az Mcity célja, hogy mindent magában sűrítsen, amivel egy autó a közutakon találkozhat, így minden egyes itt megtett kilométer 10, 100 vagy akár 1000 valós kilométernek is megfelelhet, hiszen a bonyolult forgalmi helyzeteket egyetlen behatárolt területen szimuláljuk,” magyarázta el Ryan Eustice, a Michigan Egyetem docense, aki a Ford és az egyetem közös kutatómunkáját is felügyeli.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....