fejlesztés

Szöges abroncsot mutatott be a Continental

2019.02.28.

A Continental IceContact 3 néven új szöges gumiabroncsot mutatott be, amelyet elsősorban a Skandináv és az Észak-európai országok piacira fejlesztettek. Az abroncs a legújabb TwinStud elnevezésű szöges technológiával készül, amely jelentős előrelépést jelent a téli gumiabroncsok terén.

Az IceContact 3 elődjéhez képest kilenc százalékkal jobb kezelhetőséget biztosít száraz útfelületen és hét százalékkal nagyobb a vízre felúszással szembeni ellenállása. Jeges úton való tapadása pedig három százalékkal javult az előző generációhoz képest. Azáltal, hogy a szögeket a vulkanizálás során, a gyártási szakaszban rögzítik az abroncsra, a Continental gyakorlatilag kizárta annak a lehetőségét, hogy bármelyik szög kiessen a futófelületből. A gyártás kezdeti fázisában a Continental 77 változatot tervez gyártani a 14 és 21 colos felni méretben, amelyek között lesznek SSR defekttűrő, ContiSilent és ContiSeal technológiával ellátott abroncsok is.

Az új gumiabroncs egy komoly technológiai ugrást jelent az iparág számára, a kulcs pedig az innovatív szögelési technológiában, a kifejezetten az északi tájakra jellemző rendkívül alacsony téli hőmérsékletekhez alkalmazkodó gumikeverékben és a speciális irányú mintázatban rejlik.

Az új “TwinStud” koncepcióval a Continental mérnökei két különböző formájú szöget kombináltak egy gumiabroncsban. A fejlesztés során a szögeket egy számítógépes algoritmus által meghatározott mintázat szerint helyezték el a futófelületen. A jármű haladása közben a szögpárok közül az egyiket arra tervezték, hogy kifejezetten gyorsulás és lassulás közben biztosítson tapadást, míg a másik kanyarodás közben dolgozik. Ezzel csökken a féktávolság és még pontosabb kezelést tesz lehetővé a hirtelen irányváltással járó manőverek során.

Az IceContact3 gumikeverék kifejlesztése során figyelembe vették a szögek megfelelő rögzítését is, ennek érdekében például repceolajat adtak hozzá. Ennek eredményeképpen az IceContact 3 kiemelten nagy tapadást tud elérni havas és latyakos utakon egyaránt. A blokkok között lévő széles árkok gyorsan felveszik a vizet és elvezetik az abroncs oldalai felé, ezért széles érintkezési felületet hagynak az abroncs és az aszfalt között. A fejlesztőmérnökök emellett több lamella alkalmazásával növelték a gumiabroncs havas úton történő kezelhetőségét.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....
2025.12.10
Willi Webert (83 éves) kedden este kirabolták stuttgarti villájában – írja a Bild.   ..
2025.12.10
A hideg reggeleken sok sofőrnek gondot okoznak a bepárásodott ablakok, ami nemcsak idegesítő tud....
2025.12.10
Az Audi Hungaria motorgyárában teljes erővel zajlik a felkészülés a MEBeco új generációs elektromos....
2025.12.10
A bécsi Schwechati repülőtéren a Mikulás modern repülőgépet választott szán helyett. Kicsiknek és....
2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..
2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....