gazdaság

A TATA befektethet az Uberbe

2015.08.21.

Az indiai Tata-csoport stratégiai partnerségre lép az Uber utazásmegosztó céggel. Részleteket nem közöltek a vállalatok a szerdai bejelentéskor, de az ügyletet ismerő forrás szerint a Tata csaknem százmillió dollárt (27,9 milliárd forint) fektet az amerikai vállalatba.

A Tata Opportunities Fund nevű magántőke alap befektetésével az Uber India célja, hogy utolérje versenytársát, az Ola nevű utazásmegosztót. Az Uber India jelenleg napi 200 ezer utazást bonyolít átlagosan, míg a japán Softbank és az orosz DST Global által finanszírozott Ola mintegy 750 ezret, a napi egymilliós határt várhatóan még augusztusban lépi át. Az Uber India a következő 6-9 hónapban szeretné elérni a napi átlag egymillió utazást. Az Uber India elnöke, Amit Jain szerint India stratégiai piac az Uber számára, amely a jövőben egyre több városban, egyre több szolgáltatással lesz jelen. Az Uber jelenleg 18 indiai városban elérhető, amivel a helyszínek számában az Egyesült Államok után a második helyen áll az ázsiai ország.

A Financial Times üzleti napilap tudósítása szerint noha a Tata és az Uber nem közölt részleteket a megállapodásról, iparági szakértők úgy tudják, az Uber India egyik célja a platformját használó sofőrök számának gyors növelése lehet. Az Uber Indiának jelenleg 150 ezer sofőrje van, míg az Ola 200 ezer autóssal működik, és 2017-ig egymillióra szeretné növelni a számukat. Mivel Indiában kevés embernek van saját autója, az autóvásárlás finanszírozása lehet az egyik lehetséges megoldás a sofőrök számának növelésére. Ebben nyújthat segítséget a Tata.

A jelenleg mintegy 60 országban működő Uber piaci értékét 40 milliárd dollárra becsülik. Működését nehezíti, hogy számos országban vitába került a közlekedési hatóságokkal. Indiában is folyamatban vannak a tárgyalások a kormányzattal, valamint Delhi városának vezetésével egyes szabályozási kérdésekben, mint az utasbiztonság és az adózás.

Az indiai Tata-csoport, amely az acélgyártástól az élelmiszeriparig számos szektorban működik, nem szokatlan, hogy külföldi céggel kötnek partnerségi megállapodást. Az utóbbi években ilyen volt például a Starbucks kávézólánccal és a Singapore Airlines légitársasággal kiépített partnersége.

(MTI)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.19
A forgalmi adatok és az úticélok is a nyarat idézték a tavasz végi-nyár eleji hosszú hétvégéken a....
2025.06.19
Komoly összeget fektet a Rolls-Royce abba, hogy ne mozduljanak el a mainstream irányába. Sőt, épp....
2025.06.19
Hiába a hatszámjegyű bírság, a jogosítvány bevonás, még mindig sok a gyorshajtó és az ittas vezető....
2025.06.18
Az ember racionális lény, legalábbis mindannyian erre törekszünk. Így választunk magunknak párt,....
2025.06.18
Floridában gyorshajtáson kaptak egy házasságkötésre igyekvő, pontosabban száguldó menyasszonyt,....
2025.06.18
Nem számít a hőség, ez az új szabály.   ..
2025.06.18
Legkorábban június 22-én, vasárnap indulhat az Axiom-4 misszió legénysége, köztük Kapu Tibor....
2025.06.18
Már vagy tíz kínai autómárka kapható Magyarországon. Legújabb fejlemény, hogy Közép-Európában is....
2025.06.18
Évek óta nincs könnyű helyzetben az autóipar, a nehézségek pedig egyre inkább szemléletváltást....
2025.06.18
Az ország számos pontjáról több tucat motorost vonzott a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság Baleset....