környezettudatosság

Technológiai hipertérugrásra készül a Lexus

2017.10.05.

Megelőzi az iparágat, és a jelenleg divatos hálózatról tölthető hibridek helyett közvetlenül a tisztán elektromos, illetve hidrogén üzemű hajtásláncokat vezeti be modellkínálatában a Lexus.

Ahelyett, hogy folyamatosan versenyt futna a CO2-kibocsátási határértékek szigorításával, elébe megy az emissziós elvárásoknak, és teljesen károsanyag-kibocsátástól mentes gépkocsikat fog gyártani a Lexus – derült ki abból az interjúból, amelyet Európa egyik legbefolyásosabb autós szakkiadványa, a brit Auto Express készített Alain Uyttenhovennel, a Lexus Europe igazgatójával.

Az autógyártó már 2020-ban bemutatja a 2015-ös LF-FC tanulmányautón alapuló, hidrogén üzemanyagcellás luxuslimuzint, majd közvetlenül ezt követően a kompakt prémium szegmenst reformálja meg elektromos személyautóival és crossovereivel (ld. LF-SA tanulmány, 2015) – cáfolt rá kollégája, a márka brit képviseletét vezető Ewan Shepherd korábbi kijelentéseire az autóipari szakember. „Nincs szükségünk plug-in hibridekre. Ez a technológia csupán piaci kiskapu; nélküle is képesek vagyunk elérni CO2-célértékeinket.”

Az nyilvánvaló, hogy az egyre szigorodó emissziós korlátozások teljesítésére a hibrid technológia még oly fejlett állapotában sem lesz alkalmas. „Hamarosan 75 g/km-re kell csökkentenünk flottaszintű CO2-kibocsátásunkat. Ezen a ponton a hagyományos hibridek jelentőségüket vesztik. Két út áll előttünk: a hálózatról tölthető (plug-in) hibrideké, és a tisztán elektromos meghajtásé” – elemezte az újságnak Uyttenhoven.

Első lépésben a Lexus felső kategóriás modelljei, az LS és az LC kaphatják meg a hidrogén üzemanyagcellás vagy akkumulátoros hajtásláncokat, mivel a technológia jelenleg túlságosan drága. Amint azonban azt képesek lesznek bevezetni az olyan, nagy darabszámban eladható modellekben is, mint a CT kompakt ferdehátú vagy az NX középkategóriás crossover, jövedelmezővé válik a folyamat. „Az európai prémium szegmensben minden második eladott autó vételára 40 ezer euró alatt van. Ha ezt a határt meghaladjuk, vevőink nem fogják tudni és akarni megfizetni a technológiát.”

Ennek ellenére, amikor arról kérdezték, vajon tervezi-e különálló városi villanyautó építését a márka, Uyttenhoven nem zárkózott el a gondolattól. „Elképzelhető, hogy egy ilyen modellel debütáljunk az elektromos piacon. Egy bizonyos vagyonszint felett sokan inkább ülnek praktikus, kisméretű prémium autóba, mint hasonló árfekvésű, nagyobb, de tömegpiaci modellbe.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....