környezettudatosság

Technológiai hipertérugrásra készül a Lexus

2017.10.05.

Megelőzi az iparágat, és a jelenleg divatos hálózatról tölthető hibridek helyett közvetlenül a tisztán elektromos, illetve hidrogén üzemű hajtásláncokat vezeti be modellkínálatában a Lexus.

Ahelyett, hogy folyamatosan versenyt futna a CO2-kibocsátási határértékek szigorításával, elébe megy az emissziós elvárásoknak, és teljesen károsanyag-kibocsátástól mentes gépkocsikat fog gyártani a Lexus – derült ki abból az interjúból, amelyet Európa egyik legbefolyásosabb autós szakkiadványa, a brit Auto Express készített Alain Uyttenhovennel, a Lexus Europe igazgatójával.

Az autógyártó már 2020-ban bemutatja a 2015-ös LF-FC tanulmányautón alapuló, hidrogén üzemanyagcellás luxuslimuzint, majd közvetlenül ezt követően a kompakt prémium szegmenst reformálja meg elektromos személyautóival és crossovereivel (ld. LF-SA tanulmány, 2015) – cáfolt rá kollégája, a márka brit képviseletét vezető Ewan Shepherd korábbi kijelentéseire az autóipari szakember. „Nincs szükségünk plug-in hibridekre. Ez a technológia csupán piaci kiskapu; nélküle is képesek vagyunk elérni CO2-célértékeinket.”

Az nyilvánvaló, hogy az egyre szigorodó emissziós korlátozások teljesítésére a hibrid technológia még oly fejlett állapotában sem lesz alkalmas. „Hamarosan 75 g/km-re kell csökkentenünk flottaszintű CO2-kibocsátásunkat. Ezen a ponton a hagyományos hibridek jelentőségüket vesztik. Két út áll előttünk: a hálózatról tölthető (plug-in) hibrideké, és a tisztán elektromos meghajtásé” – elemezte az újságnak Uyttenhoven.

Első lépésben a Lexus felső kategóriás modelljei, az LS és az LC kaphatják meg a hidrogén üzemanyagcellás vagy akkumulátoros hajtásláncokat, mivel a technológia jelenleg túlságosan drága. Amint azonban azt képesek lesznek bevezetni az olyan, nagy darabszámban eladható modellekben is, mint a CT kompakt ferdehátú vagy az NX középkategóriás crossover, jövedelmezővé válik a folyamat. „Az európai prémium szegmensben minden második eladott autó vételára 40 ezer euró alatt van. Ha ezt a határt meghaladjuk, vevőink nem fogják tudni és akarni megfizetni a technológiát.”

Ennek ellenére, amikor arról kérdezték, vajon tervezi-e különálló városi villanyautó építését a márka, Uyttenhoven nem zárkózott el a gondolattól. „Elképzelhető, hogy egy ilyen modellel debütáljunk az elektromos piacon. Egy bizonyos vagyonszint felett sokan inkább ülnek praktikus, kisméretű prémium autóba, mint hasonló árfekvésű, nagyobb, de tömegpiaci modellbe.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.29
A nyíregyházi rendőrök egy videót is közzétettek az akcióról. ..
2022.01.29
Be akart sorolni a teherautójával oda, ahol nem volt elég hely. ..
2022.01.29
Minden eddiginél több, 16 futamot rendeznek az elektromos együléses versenyautókat felvonultató....
2022.01.29
..
2022.01.29
Meglátogatta a kórházban a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) egyik vezetője azt a nőt, akit a....
2022.01.29
A Toyota a japán űrügynökséggel együttműködve egy olyan járművön dolgozik, amely a Hold felszínének....
2022.01.29
A német iparvállalatok teljes rendelési könyvekkel vágnak neki 2022-nek – igaz, nagy....
2022.01.28
Az autóipar mélyreható, gyors átalakulásának illusztrációja a Tevva áruterítő tehergépkocsi, hiszen....
2022.01.28
Miközben 2021-ben történelmi mélypontra estek vissza az európai újautó-eladások, a Toyota növelni....
2022.01.28
A negyvenes számok szerencsésnek számítanak a Ford F-sorozat számára, hiszen a típus már 45 éve....