Scania

Telitalálat a Scania 3-as szériája

2015.08.06.

A brit kiadású Commercial Motor szaklap szerint a Scania 3-as szériája minden idők legnagyszerűbb tehergépkocsija.

A magazin közölt egy listát a 100 legnagyszerűbb teherautóról, amelyet a következő mondatokkal kommentált: „A Scania legendás 3-as szériája áll listánk élén. Az 1987. őszén bevezetett modell a 2-es széria elvitathatatlan erényeire épült, nem véletlenül zsebelte be az Év tehergépkocsija díjat 1989-ben. A 3-as széria csúcsát a még napjainkban is nagy megbecsülésnek örvendő 500 lóerős 143M Streamline verzió jelentette. Egyszerűen nem létezik jobb tehergépkocsi.”


Scania-Vabis LB76, Södertälje, Svédország, Fénykép: Scania archív, 1963

A magazin százas listájában nem szerepelnek az elmúlt tíz év járművei, mert „azoknak még nem volt idejük, hogy megmutassák nagyságukat vagy ikonikus mivoltukat. A listán még három másik Scania tehergépkocsi található: az 1-es széria a 4. helyen, az R-széria a 11. helyen, míg a Scania-Vabis LB 76 a 26. helyen végzett.


Scania LBS111 Tanzániában. Fénykép: Scania archív, 1978

Minden idők 10 legnagyszerűbb tehergépkocsija:

1. Scania 3-as széria
2. Volvo F88
3. AEC Mandator
4. Scania 1-es széria
5. Volvo FH
6. MAN TGA
7. Leyland Roadtrain
8. Mercedes-Benz Actros
9. Bedford TK
10. ERF EC
(11. Scania R-széria)
(26. Scania-Vabis LB 76)


Torziós szilárdsági teszt, Scania R 580 8×4*4 billenőplatós felépítménnyel, Södertälje, Svédország, Fénykép: Dan Boman, 2004

A Scaniáról

A Scania a világ vezető nehéztehergépkocsi-, autóbusz-, hajómotor- és iparimotor-gyártói közé tartozik. A vállalat tevékenységében a termékek mellett egyre nagyobb részarányt képviselnek a pénzügyi és egyéb szolgáltatások, amelyek költséghatékony szállítmányozási megoldásokat és maximális üzemidőt biztosítanak a Scania ügyfeleinek. A Scania több mint 40 ezer alkalmazottal mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, míg a termelés Európában és Dél-Amerikában folyik, az alkatrészek és komplett járművek gyártásának világméretű megosztásának lehetősége mellett. A 2014-es évben a vállalat értékesítési árbevétele meghaladta a 92 milliárd svéd koronát, míg nettó eredménye 6 milliárd svéd koronát tett ki.


Scania R143 4×2 Streamline 500 lóerő, dobozos félpótkocsival. Södertälje, Svédország. Fénykép: Ingemar Eriksson, 1990

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..