Volvo hírek

Tényleg hímsoviniszta lenne a Volvo jelvénye?

2021.04.07.

Egy svéd feminista blogger hölgy kemény szavakat puffogtatott a Volvo felé, akik gyorsan tisztázták a blogger valótlan állításait.

Sokat változott az emberek felfogása az elmúlt néhány évben – a legtöbb esetben jó irányba. Erre én is csak akkor jöttem rá, amikor szembe jött velem néhány korábbi tévéadás és reklám. Ma már sokkal elfogadóbbak lettünk, jobban törekszünk az egyenlőségre. Azonban, mint minden témában, ebben is van, aki túltolja. Például így tett Petra Rees, egy svéd feminista blogger hölgy is, aki anélkül kezdte el becsmérelni a Volvo 94 éves jelvényét, hogy mélyebben utána nézett volna a jelentésének.

Petra Rees szerint a Volvonak azonnal le kell cserélnie a logóját, ugyanis a körből felfelé ívelt nyíl a hím nemre utaló jel. Ezáltal a svéd autógyár is a hímsovinizmust, szexizmust élteti. „Ébresztő, Volvo! A világ nem ugyanaz, mint 90 évvel ezelőtt!” – írta egy Linkedin bejegyzésében Rees, amit azóta eltávolított. Állítólag akkor ébredt rá a logó miben létére, amikor édesanyja autóját vezette. „Hogyan lehetséges, hogy 2021-ben a világ egyik legnagyobb autógyára még mindig hímsoviniszta logót használ?” – tette fel a kérdést.

Sőt, a blogger hölgy továbbment, és egy semleges nemű logótervet is készített a Volvo számára, amivel mindössze annyi történt, hogy eltávolította a jelvény nyilacskáját. Ugyanakkor a Volvo is reagált a becsmérlő szavakra, és kiemelte, hogy a Volvo logójának semmi köze a férfiassághoz. A bányászatban a középkor óta használják ezt a szimbólumot a vas jelölésére. Annak idején ezzel is próbálták kiemelni a Volvo modellek tartósságát, megbízhatóságát, starapbírását, és a lemezek alatt használt nagy mennyiségű svéd acél szilárdságát. Svédország eleve híres nagyszerű minőségű acél feldolgozásáról.

Továbbá a Volvo kiemelte, hogy a céges kultúrájuk alapvető részét képzi az elfogadás és a sokszínűség. Rees azóta eltávolította a posztját, úgyhogy az üzenet átment számára. Egyébként a Volvo almárkáját, a villanyos modellekre specializálódott Polestart is állandó támadások érik a jelvénye miatt. A két egymás felé mutató nyilacskát éppen a Citroen nem nézte jó szemmel, ugyanis a franciák szerint hasonlít az autómárkájuk logójára. A Citroen odáig ment, hogy a francia bíróság ideiglenesen megtiltotta, hogy a Polestar használja márkajelvényét Franciaországban.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.04.19
A Maserati párhuzamosan fizikailag és a virtuális térben is megszervezte a Levante Hybrid....
2021.04.19
Magyarország egyik legnagyobb gumiabroncs-forgalmazója, a MARSO Kft. a KLEBER abroncsmárkával....
2021.04.19
A Stellantis csoport is belekezdett saját elektromos offenzívájába az utóbbi időben, ennek egyik....
2021.04.19
Egy személygépkocsi vezetője vesztette életét Nagyszentpál térségében - írja a police.hu ..
2021.04.19
Az abroncsgyártó két prémium terméke is kimagasló eredményekkel zárt a német autóklub és a neves....
2021.04.19
A tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően kilőttek az AutoWallis értékesítési számai: a....
2021.04.19
A játékgyártó Mattel vállalja, hogy 100%-ban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagra tér....
2021.04.19
A 2020-ban világszintű vezető pozícióját csoportszinten is visszaszerző Toyota (márkaszinten a....
2021.04.18
Hónapok óta nem fordult elő a legnagyobb magyar-osztrák határállomáson, hogy kerek hatvan perc....
2021.04.18
Folytatódik sorozatunk, ahol az autós szakmák rejtelmeibe próbálom beavatni az olvasóimat. A....