terepjáró
A kis brit autógyártó manufaktúra, az Ariel januárban mutatja be a Nomad nevű nagyteljesítményű, terepjárásra is alkalmas autóját, amelyet az ismert Atom technikájára építettek. Az újdonság is rendelkezik majd az Atom legfontosabb tulajdonságaival, a merev és könnyű csővázzal, a kompakt méretekkel és a kimagasló súly/teljesítmény aránnyal, viszont az Atommal ellentétben a kapott egy szélvédőt is, ami terepen távol tartja majd a port és a köveket az utastértől. A Nomad a klasszikus buggy-khoz hasonló felépítésű, tehát csak a hátsó kerekei hajtottak.
Minden sarokban független felfüggesztések tartják a kerekeket, de az Atomból átvett futóművet jelentősen át kellett tervezni új geometriával és bekötési pontokkal, hogy alkalmazkodjon a hosszabb rugóutakhoz. Széria az önzáró differenciálmű, ami a kétkerék-meghajtás miatt szükséges is ahhoz, hogy a hajtott kerekeknek megfelelő legyen a tapadása.
Nem az Atomból ismert kompresszoros, kétliteres Honda Civic Type-R motort építették be keresztben az ülések mögé, hanem egy még nyomatékosabb, szintén Honda-eredetű 2,4 literes blokkot. Ennek teljesítménye több mint 200 lóerő, és már alacsony fordulatszámon is kellő nyomatékkal rendelkezik. Körülbelül 150 kilogrammal lesz nehezebb a Nomad, mint az Atom, de a 700 kilogrammos tömege még így is csak fele-harmad annyi, mint egy hagyományos terepjáróé.
Hogy könnyű terepen is képes legyen haladni, a Nomad emelt futóművet és magas oldalfalú 235/70-es terep abroncsokat kap, emellett a bukócsövét úgy alakították ki, hogy borulás esetén is kellő védelmet nyújtson az utasnak és a sofőrnek. A fejlesztőmunka nagy részét az Ariel alapító tulajdonosának, Simon Soundersnek a fia, Henry végezte el.
„Ennek az autónak nagyon gyorsnak kell lennie. Talán nem éri majd el aszfaltozott úton az Atom sebességét, de olyan dolgokra is képes lesz, amire az Atom sohasem. A Nomad az első Ariel autó, aminek rendes karosszériája is van, de attól még távol van, hogy zárt autónak nevezzük” – nyilatkozta Henry Saunders.