kisbusz
A japán szaksajtó értesülései szerint a kisbusz a 2023-ban bemutatott X-Van Gear koncepcióautónak lesz a sorozatgyártott megtestesülése. Már ki is szivárogtak róla a szabadalmi képek, amelyekből kiderül, hogy valóban hasonmása a koncepciónak, dupla tolóajtóstul, B-oszlop nélkül.

A vállalattól származó, meg nem erősített információk szerint az autót 2025 ősze és 2026 tavasza között fogják bemutatni a nagyközönségnek, és a rivális Mitsubishi Delica D:5 versenytársának szánják.
Ha igaz a hír, miszerint életre kell a koncepció, akkor a Toyota kisbusz kockás megjelenésű lesz, és ugyanarra TNGA-C platformra épül, mint a Noah és a Voxy. Kétliteres soros, benzines Dynamic Force belsőégésá motor, vagy 1,8 literes hibrid, illetve elektromos motor fogja hajtani. Minden változatban teljes értékű összkerékhajtással is kapható az autó az elsőkerekes alapverzió mellett.

Feltehetően a kisbusz külső és belső mérete is hasonló lesz, mint az ugyanarra a platformra épülő Noah és Voxy. A koncepcióautó karosszériájának 4695/1820/1855 méretei voltak, tengelytávja pedig 2850 mm. A szabadalmi vázlatokon az autónak karcsú LED-es nappali fényei vannak, blokkosított fényszórókkal, akárcsak a két éve bemutatott koncepciómodell esetében.

A középső oszlop nélküli dupla tolóajtókhoz illően három sorban csúsztatható ülések is lesznek, és elemei az igényeknek megfelelően átrendezhetők, a belső tér amolyan lakókocsis hálószobává vagy étkezővé is átalakítható. Hírek szerint kapható lesz a jármű három-, hat-, hét- és nyolcszemélyes konfigurációban is.

A műszerfal teljesen digitális lesz, 10,5 colos infotainment rendszerrel.
A modell várhatóan a közelgő japán autószalonok egyikén mutatkozik be. A japán szaksajtó már körülbelül be is árazta a modellt: drágább lesz, mint a Noah, vagyis a tisztán benzines változat ára körülbelül hárommillió jen (6,8 Mft) körül alakul, de a hibrid ára felmegy négymillióig a szigetországban.
