alternatív-hajtású járművek
Az uniós jogszabályt pár napon belül kihirdetik az EU hivatalos közlönyében, majd 20 nappal később hatályba is lép. Ezt követően az uniós tagállamoknak két évük lesz, hogy benyújtsák az Európai Bizottságnak arra vonatkozó stratégiáikat, hogyan tervezik kiépíteni az alternatív üzemanyaggal, árammal, hidrogénnel vagy földgázzal működő autók utántöltéséhez szükséges alapvető infrastruktúrát. A bizottság a jogszabály szerint segítséget nyújt majd a tagállami tervek összehangolásához.
Az utántöltő hálózatokat típustól függően 2020 és 2030 között kell kiépíteni. A döntést ismertető közlemény szerint például 2020 végére megfelelő infrastruktúrát kell kiépíteni az egész EU-ban ahhoz, hogy az árammal vagy sűrített földgázzal (CNG) működő autók legalább a városokban és külvárosokban mindenhol közlekedhessenek.