ThyssenKrupp AG

A ThyssenKrupp együttműködési megállapodást kötött a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel

2015.06.15.

A megállapodás főbb pontjai között szerepel az autók szoftveralkalmazásaival kapcsolatos közös munka, az előadássorozatok indítására vonatkozó javaslat, a gyakorlati és diplomamunka elkészítését lehetővé tévő munkahelyek biztosítása, és a célzott kapcsolat a villamos- és informatikus mérnökhallgatókkal a vállalat fejlesztési projektjeiben.


Marc de Bastos Eckstein, a ThyssenKrupp Presta Hungary Kft. ügyvezetője és Dr. Péceli Gábor professzor, a BME rektora

A ThyssenKrupp magyarországi kompetenciaközpontja és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) ma együttműködési megállapodást írtak alá, amelynek középpontjában elektromechanikus kormányrendszerek fejlesztésének szakember-utánpótlása áll, és ami alapján még intenzívebbé válik az eddigi kapcsolat. A ThyssenKrupp Budapesten elektromechanikus kormányrendszerekhez fejleszt szoftvereket és elektronikát a nemzetközi autópiac számára. A csapatot a terület legjobbjai között tartják számon a világon.

„Már sok éve élénk, tudományos ismereteken alapuló kapcsolatban vagyunk a BME-vel. A ma aláírt megállapodással ezt a tudományos együttműködést szeretnénk még intenzívebbé tenni és újabb kutatási területekre kiterjeszteni. Szakértőink egy igen dinamikusan növekvő ágazatban, az autóiparban tevékenykednek, a velük való együttműködésből pedig nagyon sokat profitálhatnak a hallgatók. De abban is bízunk, hogy a fiatal villamos- és informatikus mérnökökkel való most intézményesített kapcsolattal mi is új impulzusokhoz jutunk termékeink továbbfejlesztésében.”- fogalmazott Marc de Bastos Eckstein, a ThyssenKrupp budapesti szoftverfejlesztési központjának vezetője.


Dr. habil. Kovács Ádám PhD, a BME Gépészmérnöki Karának dékánhelyettese, Dr. Vajta László, a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karának dékánja, Dr. Varga István PhD, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának dékánja, Dr. Péceli Gábor professzor, a BME rektora, Marc de Bastos Eckstein, a ThyssenKrupp Presta Hungary Kft. ügyvezetője, és Dr. Naszádos László, a ThyssenKrupp Presta Hungary Kft. EE Hardware osztályvezetője

Az együttműködés kiterjed előadássorozatok bevezetésére, valamint éves gyakorlatot biztosító és a diplomamunka elkészítését lehetővé tévő állásokra, továbbá konkrét kutatási projektekre. Ennek érdekében a ThyssenKrupp kifejezte szándékát egy közel húsz munkaállomással felszerelt szoftverlabor berendezésére az egyetemen, ahol a hallgatók az autóiparban használatos szoftverekkel dolgozhatnak.

„Nagyon örülünk, hogy a ThyssenKrupp-pal való partneri kapcsolatunkat a ma aláírt megállapodással új és szilárd alapokra helyezzük. A ThyssenKrupp budapesti fejlesztőközpontja a kormánytechnológia területén a legjobbak közé tartozik Európában és egyben ez Magyarország mérnök-teljesítményeinek egyik legkiválóbb cégére is. Rendkívüli az a sebesség, amivel a szoftveralkalmazások - különösen az autóiparban - fejlődnek, és a ThyssenKrupp-pal való kooperáció új lehetőségeket nyit egyetemünk és diákjaink számára, hogy ezt az izgalmas változást aktívan, ipari területen kísérhessük figyelemmel.”  – hangsúlyozta Dr. Péceli Gábor professzor, a BME rektora.  


Tesztelés a ThyssenKrupp Presta Hungary-nél

A ThyssenKrupp budapesti fejlesztőközpontjában elektromechanikus kormányrendszerek teljes körű szoftver- és hardverfejlesztésével foglalkoznak. A kormányrendszerek fejlődésének ezen új iránya hatalmas piaci és növekedési lehetőséget jelent a vállalatok számára, mert a volumenében erős közép- és kisautó-szegmensben mind több autógyártó erre a kormánytechnológiára helyezi a hangsúlyt.  A technológia előnye, hogy az elektromechanikus kormányok energiatakarékosabbak, mint a hagyományos hidraulikus rásegítések, és járműtől függően akár tíz százalék üzemanyag-megtakarításra is képesek. Ehhez jönnek a technológiai feltételek a különféle elektronikus vezetéstámogató rendszerekhez, mint amilyen például a parkolási asszisztens, a sávfelismerő rendszer vagy a követési távolság tartására való figyelmeztetés.

Mindezen túl a ThyssenKrupp olyan új kormányzási technológiák területén is kutat, mint például a Steer-by-Wire rendszerek. A széleskörű InCar plus kutatási- és fejlesztési projekt keretében a ThyssenKrupp már megépített egy Steer-by-Wire kísérleti járművet. A Steer-by-Wire rendszereknél nincsen mechanikai kapcsolat a kormánykerék és a kerekek között, a szisztéma új kormány- és egyéb asszisztencia funkciókat tesz lehetővé, amelyek az autóvezetést biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik. Ezen kívül a Steer-by-Wire rendszerek rugalmasabban illeszkednek a járműarchitektúrába és segítségükkel csökkenhet a kormányrendszerek sokfélesége és több építési tér állhat rendelkezésre az autóban. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.21
A Leoni intézkedése a Leoni Wiring Systems aradi üzemét érinti. ..
2025.12.21
Bár az ünnepek előtt véget ér a Bubi második generációja, karácsony után is lehet majd tekerni a....
2025.12.21
A szabálytalan járművezetőt a túlsúly megszüntetésére, és a tetemes bírság megfizetésére kötelezték....
2025.12.21
Cikázott az almádi forgalomban, aztán hátulról belerohant egy szabályosan közlekedő autóba. ..
2025.12.21
Igen, egy újabb kínai gyártó a láthatáron az európai piacok számára, ám a Changan látványosan....
2025.12.20
A Peugeot új Hypersquare rendszere nem egyszerű innováció, hanem korszakváltás. A francia márka....
2025.12.20
Mostanában egymás után dobta piacra a hajdan volt nagysikerű R5, R4 és legutóbb a Twingo kiskocsi....
2025.12.20
A Mazda CX-5 mára a globális SUV-szegmens egyik ikonikus modelljévé vált. Története azonban számos....
2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..