e-mobilitás

Töltési tanácsok e-motorosoknak

2022.01.30.

Az elektromos motorkerékpárok (és autók) ugyan kevesebb karbantartást igényelnek, mint a bonyolultabb konstrukciójú belső égésűek, ám a gondosság, figyelmesség sokat segíthet az élettartam megőrzésében, különösen a hajtásláncban kulcsszerepet játszó lítiumos akkumulátorok töltése és üzemen kívüli (téli) tárolása során – figyelmeztet a kínai NIU elektromos robogókat forgalmazó KSR cég. 

Szerző: Heimer György

Fotók: ksr.hu

A témában írott terjedelmes ismertető öt pontban foglalja össze akkumulátortöltési jó tanácsait. Eszerint: „1. Soha ne merítsd le teljesen az akkumulátort! 2. 15-20 % alá csak végszükség esetében meríts! 3. Ha teheted, 40 % felett kezdd meg a feltöltést! 4. Ha napokig nem használod, akkor húzd le a motorról és 2-3 hetente tedd vissza egy napra és töltsd fel 60-70 % körülire, majd húzd le ismét! 5. Soha ne hagyd rajta a töltőt, ha feltöltődött, inkább 90-95 %-nál kapcsold le töltést!”

Mint ahogy KSR ismertetőjéből kitűnik, ma már nem kell tartani a gyorsan amortizálódó, a kapacitását hamar vesztő lítium akkumulátoroktól. A NIU robogók jellemzően 3. és 4. generációs Panasonic lítium cellákból épülő akkumulátorokat használ az úgynevezett BMS (Battery Managing System) technika védőfelügyeletével. Az akkucellákat gyártó Panasonic adatai alapján ezek az energiatárolók 600 töltési ciklus után is megőrzik kapacitásuk 90 százalék feletti értékét. Sőt 1000 teljes töltési ciklus után sem csökken a motor-robogó hatótávja a gyári adat 80 százaléka alá, és a 2000 teljes töltési ciklus után az újkori tulajdonságok legalább 70 százalékát tudja teljesíteni.

Ha ezeket az értékeket beszorozzuk az e-motorok hatótávolságával (ami a NIU modellek esetében 50 és 170 km között mozog, sportfokozatban) igazolja a telepek hosszú élettartamát. A KSR már öt éve fogalmazza a NIU kétkerekűit és hangsúlyozza: a mélymerítéseket leszámítva nem volt gond az akkumulátorokkal. Mindenesetre a valós igényekhez mérten érdemes hatótávot választani. Egy 170 kilométeres hatótávú NIU robogó, amelyet havonta csak egyszer-kétszer töltenek fel és az éves szerviz alkalmával csak 7 ciklust mutat, műszaki szempontból nagyobb veszélynek van kitéve, mint aki évi 40 ezer kilométert hajt, és naponta kétszer feltölti telepeit.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....