piac
A személyautó márkák versenyében is fölényesen vezet a Toyota (5416 személyautó, 11,46 százalékos növekedés 2022-hez képest), a japán márka piaci részesedése 14,22 százalék, mögötte a Skoda a második (3234 autó, 35,14 százalékos gyarapodás), harmadik a Ford (2996 személyautó, 15,68 százalékos visszaesés), negyedik a Volkswagen (2984 személyautó, 6,04 százalékos plusz), ötödik a Suzuki (2977 személyautó, 41,26 százalékos mínusz). Maradt a top 20-ban a Tesla 541 értékesített kocsival (229,88 százalékos elrugaszkodás), az újdonsült MG a 21. helyen van 430 eladott autóval. Jól kezdte az évet a magyar piacon a Fiat (1092 személyautó, 48,77 százalékos növekedés), jól megy a Mazdának (665 autó, 46,80 százalék növekedés), a Lexusnak (379 autó, 43,56 százalékos plusz), a Seatnak (367 autó, 59,57 százalékos megugrás), jól teljesített a Porsche (224 autó, 55,56 százalékos növekedés), a Mini (221 autó, 37,27 százalék plusz), a Cupra (121 autó, 83,33 százalék többlet), a Land Rover (103 autó, 98,08 százalékos emelkedés), a Jaguar (21 autó, 40 százalék növekedés), a Bentley (11 autó, 37,5 százalék plusz) és a Lotus (3 autó, 200 százalék plusz).
Rosszul kezdte az évet a Honda (182 autó, -51,34 százalék), az Alfa Romeo (67 autó, -53,79 százalék) és nem remekelt eddig a Dongfeng (8 autó, -33,33 százalék), az Aston Martin (6 autó, -33,33 százalék), és a Rolls-Royce sem (1 autó, -50 százalék).
A magyar személyautó-piacon 2023 első négy hónapjában az alsó-középkategóriás modellek voltak a legnépszerűbbek (22,42 százalék részesedéssel, bestseller modell a Skoda Octavia 1552 autóval), a C kategóriás szabadidő-autók a második helyet foglalják el (18,45 százalék részesedéssel) (bestseller az Toyota C-HR 983 autóval), ezután jönnek a B SUV-k (18,31 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Suzuki Vitara modell (1150 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (655 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (373 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (869 autó), a minik között a Fiat 500 (878 autó) az első, a nagyautók között vezet a BMW 5/M5 (135 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Porsche 911 (31 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach (80 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (93 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Skoda Kodiaq (418 autó), az E kategóriás szabadidő-autók pedig a BMW X5/M (208 autó), az F kategóriában pedig az Audi Q7/SQ7 (127 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (589 jármű), a kishaszonjárművek között a Volkswagen Caddy (291 jármű), a közepes furgonok között a Ford Transit Custom (291 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2022 díjat nyertToyota Hilux (725 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1203 jármű).
Januárban, februárban, márciusban és áprilisban sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin DB11, egy Ferrari Roma, egy Ferrari Portofino, egy Maserati MC20, egy Maserati Grecale, egy Rolls-Royce Cullinan, egy Aston Martin Vantage, egy Audi S8, egy Audi R8, két Bentley Flying Spur, két Audi RS7 Sportback, két BMW M760e, két Ferrari 812 GTS, három Audi RS5, három Jaguar I-Pace, három Lotus Emira, négy Aston Martin DBX, négy Bentley Continental, négy Ferrari F171, öt Bentley Bentayga, hat Lexus LC500, hat Mercedes AMG GT, hat Audi SQ8/RSQ8, hét BMW X5 M, nyolc Audi RS6 Avant, , nyolc Audi e-tron GT, nyolc Audi RS3, kilenc BMW M2 Coupé, kilenc Tesla Model X, kilenc Mercedes-Benz SL AMG, tíz Mercedes-Benz GLS Maybach, tíz BMW X7 M, tíz BMW M5, tíz Porsche Panamera, 11 BMW i7, 12 Tesla Model S, 13 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, 14 Porsche Taycan, 17 BMW X6 M, 25 BMW i4 M, 31 Porsche 911, 33 Mercedes-Benz EQS, 43 Mercedes-Benz G-osztály AMG, 88 BMW iX, 95 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (94 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1980-at, 21,8 százalékos növekedés). Jelentősen nőtt a buszértékesítés, 277 ilyen járművet – ebből csak 22 hazai gyártmány – vettek az első négy hónapban Magyarországon (191,6 százalékos gyarapodás).
Top 106 új autó Magyarországon 2023-ban (személyautó és kishaszonjármű, I-IV. hónap)
(forrás: Datahouse)