vasúti fejlesztések
Kövesdi Szilárd elmondta, hogy az Európai Unió 85 százalékos és a magyar állam 15 százalékos támogatásával végrehajtott fejlesztés jól illeszkedik a GYSEV stratégiájába, amelynek célja, hogy növekedjen a közlekedésbiztonság és e vasúti szakasz is az európai közlekedési hálózat része legyen. Ez utóbbi feltétele volt az ETCS rendszer telepítése, amelynek lényege, hogy a vonatok és a pálya mellett elhelyezett biztosítóberendezések közötti rádiós kapcsolattal szabályozzák a vonat sebességét, veszélyhelyzetben akár meg is állítva a szerelvényt.
Mikics György, a kivitelező konzorcium vezetője elmondta, hogy az Európai Unió előírásai szerint az úgynevezett transzeurópai közlekedési áruszállítási folyosóhoz tartozó vasúti szakaszokon az év végéig fel kell szerelni az ETCS vonatbefolyásoló rendszert. Ezek közé tartozik a Hegyeshalom-Rajka-országhatár szakasz is. A rendszer kiépítése az átjárhatóság, így a versenyképes közlekedés feltételrendszerének is alapeleme, hiszen így a határokon keresztül megállás, korlátozás nélkül közlekedhetnek a személy- és tehervonatok - tette hozzá.
Rázó László, a vasúttársaság szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta, hogy egyelőre csak ezen a vasúti szakaszon üzemel a vonatbefolyásoló rendszer, ugyanakkor előkészítés alatt van a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd szakasz fejlesztése is, amit szintén uniós forrásból szeretnének megvalósítani. A GYSEV Zrt. október 29-én zárta a 2 milliárd 284 millió forintos közlekedésbiztonsági projektjét, amelynek keretében vonalain több mint száz vasúti átjáróban növelték a közlekedésbiztonságot LED fényforrások, vagy csapórudak telepítésével.