felmérés

A Toyota az értéktartás abszolút bajnoka

2020.12.04.

Hegemónia a hibridek körében, dominancia a pickupok mezőnyében, győzelem a crossoverek piacán és abszolút elsőség a márkák versenyében: a Toyota idén is uralta az iSeeCars monstre értéktartási listáját. Tavalyi elsőségét megerősítve, előnyét tovább növelve 2020-ban is a Toyota végzett az élen.  

Az autópiaci kutatásokra specializálódott, az új és használt autók vásárlását kifinomult keresőmotorral támogató, globális jelenlétű iSeeCars.com idén ismét összeállította az autók értéktartási rangsorát. Több mint 8,2 millió adásvételt elemeztek ki, ennek alapján határozva meg, hogy egyes modellek milyen értékvesztéssel sújtják gazdájukat ötéves korukra, legyen szó, benzines, dízel vagy hibrid hajtású autókról.

Ha van mezőny, ahol nem meglepő a Toyota győzelme, az a hibrideké. Nemcsak a négy első helyet tudhatja magáénak a Toyota, de prémium testvérmárkája, a Lexus révén további két pozíciót is, így összesen hat modell képviseli az autógyártót a Top10-es listán. Érdekes, hogy a tíz autóból nyolc szedán, és csupán kettő (a Toyota Highlander és a Lexus RX) szabadidőjármű – ez némiképp ellent mond a crossoverek általános térnyerésének. Érdekes lesz néhány év múlva ismét megtekinteni az eredményeket: kérdés, hogy egyáltalán marad-e klasszikus személyautó a listán.

Legkisebb értékvesztésű hibrid modellek, iSeeCars 2020

Rangsor Modell Átlagos értékvesztés 5 év után
1 Toyota Prius 50,60%
2 Toyota Highlander Hybrid 52,50%
3 Toyota Camry Hybrid 54,80%
4 Toyota Avalon Hybrid 57,10%
5 Honda Accord Hybrid 57,10%
6 Lexus RX 450h 59,50%
7 Hyundai Sonata Hybrid 60,40%
8 Lexus ES 300h 61,00%
9 Kia Optima Hybrid 61,90%
10 Ford Fusion Hybrid 62,90%

Az iSeeCars számos további bontásban is összesítette a felmérés eredményeit; ezek éppúgy megtekinthetők a szervezet honlapján, mint a legrosszabb értéktartású modellek igen tanulságos listái. Az elemzést a márkák összegzésével zárja a szervezet; innen kiderül, hogy a Toyota nemcsak megőrizte elsőségét, de javítani is tudott tavalyi eredményén. Az első helyezetten kívül nagy volt a mozgás az élmezőnyben, és egy új márka, a Tesla is megjelent a listán. Az elektromos gyártó egyelőre egyetlen típussal versenyez, hiszen második gyártmánya, a Model X csak jövőre lesz elég idős ahhoz, hogy felkerüljön a listára. 

Legkisebb értékvesztésű márkák, iSeeCars 2020

Rangsor Modell (változás 2019-hez képest) Átlagos értékvesztés 5 év után
1 Toyota   (0) 42,10%
2 Porsche  (+3) 45,70%
3 Chevrolet  (+4) 46,30%
4 Jeep   (-1) 48,00%
5 Dodge   (+4) 48,40%
6 Subaru  (0) 48,50%
7 Honda  (-3) 48,50%
8 Tesla  (-) 48,60%
9 GMC  (-1) 48,90%
10 RAM  (-8) 49,30%

A több mint nyolcmillió vizsgált autónak az átlagos értékvesztése 49,1 százalék: azaz egy újonnan vásárolt gépkocsi öt év elteltével újkori árának valamivel kevesebb, mint a felét éri. A legrosszabb esetben a tulajdonosnak az autóra fordított minden tíz dollárjából nem egészen három jön vissza, ha hatvan hónapnyi használat után eladná járművét – az árukat legstabilabb tartó típusok ezzel ellentétben akár a kétharmadát is megőrzik eredeti értéküknek.

A legkisebb értékvesztés Top 10-es listáján többségükben gyűjtői – de legalábbis komoly rajongói – értékkel rendelkező típusok szerepelnek. Olyan klasszikusok, mint a Jeep Wrangler (kettő és négy ajtóval) vagy a Porsche 911 és a Subaru Impreza WRX. Ha ezektől eltekintünk (hiszen esetükben voltaképpen életérzést vesz az ember), pickupok és alvázas szabadidőjárművek szerepelnek a listán – általában Toyoták.

Legkisebb értékvesztésű modellek, iSeeCars 2020

Rangsor Modell Átlagos értékvesztés 5 év után
1 Jeep Wrangler Unlimited1 30,90%
2 Toyota Tacoma 32,40%
3 Jeep Wrangler 32,80%
4 Porsche 911 36,00%
5 Toyota Tundra 37,00%
6 Toyota 4Runner 38,50%
7 Subaru WRX 39,80%
8 Dodge Challenger 40,60%
9 GMC Canyon 41,20%
10 Nissan Frontier 43,50%

A Jeep Wrangler Unlimited a Jeep Wrangler hosszabb tengelytávú, négyajtós kiadása, a Jeep azonban önálló modellként forgalmazza, így a felmérésben is külön szerepel.

A középkategóriás Toyota Tacoma és nagy testvére, a Tundra mellett a velük közös műszaki alapokra épülő 4Runner alvázas szabadidőjármű is felkerült a listára (ez egyben azt is jelenti, hogy a Tacoma és a Tundra vezeti a pickupok értéktartási rangsorát). Jelenleg ezek a típusok nem kaphatók az európai uniós piacokon.

Hamarosan érkező utódaik azonban egy olyan, új generációs platformra épülnek majd (a kompakt Hilux-szal egyetemben), amely a várakozások szerint lehetővé teszi a hibrid hajtásláncok alkalmazását; ez akár Európában is gazdaságosan üzemeltethetővé tenné ezeket a járműveket.

Kapható viszont a Toyota RAV4 és a Toyota Highlander, a Camry-vel közös GA-K padlólemezen nyugvó szabadidőjármű-páros. A RAV4 értéktartás dolgában minden más önhordó karosszériás szabadidőjárművet felülmúlt az iSeeCars elemzésén, a Highlander pedig harmadikként léphetett fel ugyanerre a képzeletbeli dobogóra.

Ha összemossuk az alvázas és önhordó padlós szabadidőjárműveket, a Top 10-es listán három Toyota modellel találkozunk – egyetlen más márka sem képviselteti magát nagyobb számban a legjobbak között.

Legkisebb értékvesztésű crossoverek, iSeeCars 2020

Rangsor Modell Átlagos értékvesztés 5 év után
1 Jeep Wrangler Unlimited 30,90%
2 Jeep Wrangler 32,80%
3 Toyota 4Runner 38,50%
4 Toyota RAV4 45,70%
5 Honda CR-V 45,80%
6 Toyota Highlander 47,80%
7 Jeep Renegade 49,40%
8 Subaru Forester 51,10%
9 Mitsubishi Outlander Sport 51,80%
10 Kia Sportage 52,00%

Fotó: Toyota,

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.01.21
Ha a járvány után normalizálódik a helyzet, véget vethet a Forma–1-es versenynaptár folyamatos....
2021.01.21
Gerald Peigneux Franciaországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2021.01.21
Baleset miatt torlódás alakult ki az M1-es autópályán Budapest felé a Fejér megyei Nagyegyházánál....
2021.01.21
Mintegy 5,7 milliárd forint értékben megkezdődik két 45 méteres komp és két, 35 méter hosszú....
2021.01.21
A World Highways szerint 2020-ban javult a közlekedésbiztonság színvonala Japánban. ..
2021.01.21
Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon - közölte az....
2021.01.21
A Hyundai Motor új képeket közölt vadonatúj városi (B-szegmens) szabadidőjárművéről, a Bayonról -....
2021.01.21
Összeütközött egy kamion és egy kisteherautó az M0-ás autóút 25-ös kilométerszelvényénél, az M1-es....
2021.01.21
Súlyos sérüléssel végződött a körforgalomnál történt baleset a 710-es számú főúton - írja a police.....
2021.01.21
Mérnöki fejlesztő központot hoz létre Veszprémben a ThyssenKrupp magyarországi központja 2,2....