Toyota

A Toyota Mirai sikeres tesztje Európában

2016.03.31.

A Toyota új hidrogén üzemanyagcellás gépkocsija, a Mirai sikeresen teljesítette 100 000 kilométeres európai közúti tesztjét. A teszt 2015. szeptember 21-én kezdődött, és 2016. február 10-én ért véget.

. A Mirai 107 napon keresztül napi 16 órát töltött úton. A 100 000 kilométeres teszt során az autót csaknem 400-szor tankolták meg, több mint 1000 kilogramm hidrogénnel. Kétszer cseréltek rajta gumiabroncsot, valamint lecserélték az első fékbetéteket. Ez idő alatt egyáltalán nem tapasztaltak mechanikus meghibásodást.

A közúti teszt lebonyolításáért a hamburgi KJ Tech Services GmbH felelt. A Toyota meghatározta, mekkora távolságot kell megtennie az autónak, valamint hogy mennyi időt kell mennie különböző úttípusokon: városban, országutakon, illetve sebességkorlátozás nélküli német autópályákon. Ezeket figyelembe véve a KJ Tech Services megtervezett egy útvonalat, Hamburgon belül, illetve a város környékén, majd felállított egy nyolc pilótából álló csapatot, akik a hét hat napján, napi két műszakban váltották egymást.

„A Mirai kiválóan teljesített, egyáltalán nem történt mechanikus meghibásodás. Az üzemanyagcella 100 százalékos megbízhatósággal üzemelt. Ez azon a héten is érvényes volt, amikor a külső hőmérséklet mínusz 20°C alá süllyedt: munkatársaink ekkor sem számoltak be hidegindítási nehézségekről” – mondta Patrick Hake, a KJ Tech Services projekt menedzsere.

A Toyota a Mirai vezetésével kapcsolatos személyes benyomásaikról is kikérdezte a nyolc pilótát. A vezetők szerint a Mirai utastere tetszetős és kényelmes; külön kiemelték a fényűző bőrüléseket és a bőr kormánykereket. A modell helykínálata is kiemelkedő, még a legmagasabb sofőr is bőséges lábtérről számolt be. Az autó remekül kanyarodik, könnyen manőverezhető, a kormánymű közvetlen és kellő visszajelzést ad. A gyorsulás egyenletes, rángatásnak nyoma sincs. A pilótákat lenyűgözte a motorteljesítmény, amely szükség esetén – például előzések során vagy lámpától elindulva – késlekedés nélkül rendelkezésükre állt.

A vezetők maguk töltötték fel a Mirai üzemanyag-tartályát hidrogénnel. Előzetesen mindenkinek röviden elmagyarázták a folyamatot, ám mivel ez a hidrogén üzemű járművek esetében csupán apróságokban tér el a hagyományos benzin- vagy dízelmotoros autók tankolásától, minimális oktatásra volt szükség. A vezetők szerint a tankolás nagyon egyszerű és biztonságos volt. Mindannyian felismerték, hogy a Mirai egy igen fontos előnnyel rendelkezik más elektromos járművekkel szemben: ahelyett, hogy egész éjszaka tölteni kellene az akkumulátorát (mely idő alatt nem lehet használni a járművet), a Mirai mindössze három perc alatt teljesen feltölthető, és újra menetkész állapotba hozható.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..