Tour de France

Traffipaxtámadás versenyzők és szponzorautók ellen

2023.07.30.

Főleg hokisokat és bringásokat támogat a Škoda, nem véletlenül, hiszen a jégkorong hagyományosan népszerű a cseheknél, a márka járműgyártása pedig kerékpárokkal indult.

A Škoda Auto két évtizede támogatja a Tour de France versenyt, és második éve a Tour de France Femmes mezőnyét, vagyis a hölgyek versenyét. Klaus Zellmer elnökvezérigazgató szerint nem véletlenül, mert a márka krónikája 128 éve kerékpárgyártással indult: az 1895-ben alakult Laurint & Klement vállalat 1905-től autókat is gyárt, a legújabbak idén komoly szerepet kaptak a bringás túrán.

A szokásos előfutók mellett a kiszolgáló és biztonsági stáb személyzetének is a Škoda adta az autókat, a férfiak, vagyis a klasszikus Tour de France versenyénél 207 különböző hibrid és elektromos modell volt aktív része a mezőnynek, többek között itt láthatta először a publikum a 2024 Škoda kombit, melyet attraktív és megtévesztő matricákkal ragasztottak tele, mert a hivatalos világpremiert szeptemberben tartják a Münchenben megrendezésre kerülő IAA nemzetközi autókiállításon.

Hogy mennyire fontos a Skodának a 110 éves bringás Tour, azt az is bizonyítja, hogy nem először veti be elsőként újdonságát a legendás versenyen: 2016-ban itt láthatta először a nagyközönség az első Kodiaqot, igaz ezt is komoly álcázással. Az idei flottában már volt elektromos Enyaq Coupé Respectline. is.

A leggyorsabb szakaszon a versenyzők elérik százas tempót, a bringás mezőny átlagsebessége az egész versenyre vetítve 41 km/óra. Szóval dinamikusan hajtanak ott is, ahol ez egyébként tiltott, ezért szinte folyamatosan villogott a traffipax vakuja a párizsi cél előtti Saint-Quentin-en-Yvelines-ből induló 115,1 kilométeres utolsó szakaszon, Meudon városában, ahol minden versenyzőt bemért és többségüket fotózta is az 50 km/órára állított radar. Csak azért nem mindet, mert a vaku töltési ideje miatt nem jutott mindenkire energia. Mivel lezárt szakaszról van szó, természetesen sem a bringásokat, sem az engedéllyel rendelkező kísérő autók, motorok vezetőit sem büntetik meg.

Az idei Tour de France országúti versenyen egyébként a 26 éves Jonas Vingegaard megvédte címét, a vasárnapi záróetapot a belga Jordi Meeus nyerte, ő futott be elsőként a Champs-Élysées-i célba.

Dobogós lett az Egyesült Arab Emírségek két kerékpárosa, a kétszeres győztes szlovén Tadej Pogacar a legjobb fiatalt illető fehér trikót érdemelte ki, a brit Adam Yates harmadik lett ikertestvére, Simon előtt. A pontverseny zöld trikóját a belga Jasper Philipsen, a hegyi pontverseny első helyezettjét illető pöttyös trikót az olasz Giulio Ciccone vehette fel.

A férfiak záróetapja előtt rajtolt a nyolc szakaszból álló női Tour de France, amelynek nyitányát a belga Lotte Kopecky nyerte. A második Tour de France Femmes hét csapatból és 154 kerékpárosból álló mezőnyét is Škoda szolgálta ki: a 34 autóból álló flottában volt Octavia iV, Superb iV és Enyaq iV modell, az Enyaq Sportline iV volt a felvezető Vörös autó.

A mezőny Clermont-Ferrand városból indulva tette meg a párizsi célig tartó 956 kilométeres versenyt, melynek legmagasabb szakasza Pireneus a 2110 méteres Col du Tourmalet volt. A mezőny július 30-án ért Párizsba.

2024-ben a franciaországi olimpia miatt a Tour befutója a viadal történetében először nem Párisz, hanem Nizza lesz.

A trófea

Nem csak az autóflottát, de a Tour de France győzteseinek járó trófeákat is a Škoda Design csapata tervezte: a hatvan centi magas, négy kilogrammos kristályvázák a Lasvit cég Nový Bor-i műhelyében készültek.

Tour de France

Férfiak

176 induló

3404 kilométeres táv (21 szakasz)

a verseny legmagasabb pontja a 2304 méteres Col de la Loze hágó

207 Škodából álló kiszolgáló flotta

28 ezer rendőr, csendőr, tűzoltó biztosította az útvonalat.

Nők

154 versenyző

956 kilométeres táv (8 szakasz)

a verseny legmagasabb pontja a 2110 méteres Col du Tourmalet hágó

34 Škodából álló kiszolgáló flotta

Fotók: Skoda Auto

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.02
Nissan Navara alapokon próbál szerencsét a hazánkban most terjeszkedő Dongfeng, noha bemutatkozásuk....
2024.03.02
Elsősorban az autóiparban hasznosítható termékek receptúráinak kifejlesztésébe kezdett a Mol, a 177....
2024.03.02
A mikroprocesszor prototípusa új rekordot állított fel. ..
2024.03.02
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője rajt-cél győzelmet....
2024.03.02
A két rendőrkapitányság közlekedésrendészeti munkatársai a levegőből is figyelték a közlekedőket....
2024.03.02
Február második felében letette a szakmunkásvizsgát az az autófényezőkből álló csoport, melynek....
2024.03.02
Intelligens, benzinkutakon működtethető szélvédőmosó rendszert fejlesztett ki a budapesti székhelyű....
2024.03.02
A német konszern a tavalyi jelentős növekedés után az idén értékesítési árbevételének....
2024.03.02
A sunderlandi üzem leáll a második generációs Nissan Leaf gyártásával, és megkezdi a felkészülést a....
2024.03.02
Az MKIF tájékoztatása szerint két alkalommal is megesett az elmúlt időszakban, hogy szembe mentek....