Budapest

Üdvözlik a fuvarozók a napidíjemelést

2023.03.14.

A magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében hozott stratégiai fontosságú döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary – jelentette be a két meghatározó szakmai érdekképviselet a Gazdaságfejlesztési Minisztérium mai közleményére reagálva.

„Üdvözöljük a kormány döntését a napidíjak emeléséről – mondta el az új szabályok kihirdetését követően Barna Zsolt az MKFE elnöke. – A Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálásával zajló szakmai egyeztetéseink célja a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének javítása: a napidíj mellett a kamionstop rend felülvizsgálata és a gépjárművezetői képesítési igazolvány (GKI) megszerzésének könnyítéséről is egyeztetünk. A napidíj ezek között prioritást élvezett, hiszen azonnali, hatékony támogatást jelent az alágazatnak. Abban bízunk, hogy a további ügyek is rövid időn belül megvalósulnak”

A fotó csak illusztráció. Forrás: NiT

„A napidíjak emelése kiemelt jelentőségű a GDP 5 százalékát adó ágazat versenyképességének megőrzése érdekében – mondta Füle László a NiT Hungary elnöke. – Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy a hazai foglalkoztatottak 4 százalékát adó, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosító közúti szállítási alágazat szereplői az elmúlt időszakban drasztikus piacvesztést szenvedtek el a nemzetközi és a belföldi szállítási szegmensekben egyaránt.”

Ahogyan arról a közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások mintegy 60 százalékát tömörítő két meghatározó szakmai érdekképviselet korábban többször tájékoztatott, az elmúlt időszakban számos esemény történt, amelyek negatívan befolyásolták az alágazat működését. A közúti szállítást szabályozó EU-s Mobilitási csomag, a koronavírus járvány, az orosz-ukrán konfliktus nyomán fellépő üzemanyagár növekedés, az alágazatot sújtó sofőrhiány és az ezzel járó jelentős béremelkedés kumulált hatásai miatt a szállításra rakodó költségek csak az elmúlt két évben 25-35 százalékkal emelkedtek. Ez összességében a magyar vállalkozások teljesítményének drámai visszaesését eredményezte. A kormány most bejelentett első intézkedése nagyban hozzájárul a nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelkedő fontosságú alágazat versenyképességének javításához.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.14
Az Aston Martinhoz kerülő Adrian Hallmarkot Frank-Steffen Walliser váltja, aki 1995 óta dolgozik a....
2024.06.14
Országosan ellenőrzik az egyenruhások a járművezetőket 2024. június 17. és 23. között - írja a....
2024.06.14
Az Audi Hungaria idén is kitüntette a duális szakképzésében végzett legjobb tanulóit, akiknek....
2024.06.14
Tanulságos eredménnyel zárult a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. idei közlekedésbiztonsági....
2024.06.14
Már rendelhető a vadonatúj hajtáslánccal érkező Lexus UX 300h, mely a modell korábbi kiadását az UX....
2024.06.14
A kobotok az iparban egyre több előnyt nyújtanak a termelésben. Az együttműködő robotok és az....
2024.06.14
2024-ben az 5 tengelyen biztos kézzel! – Keressük Magyarország legjobb kamionsofőrjét....
2024.06.14
  Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új....
2024.06.14
A rendőrök egy ittas buszsofőrt állítottak meg az ausztriai Podersdorfban (Neusiedler See járás)....
2024.06.14
Megjelent egy közlekedési tábla, amit jelenleg főként Franciaországban használnak. Sokan még nem....